{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Helene J
Helene J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

advarselslampe (!) lyser nogle gange {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har netop fået kørekort og har lånt min venindes Seat Ibiza fra 1997, da hun er ude og rejse. Den har slidte bremser og ABS lampen lyser og det har den gjort hele tiden, men nogle gange lyser advarselslampen (!) også. Jeg har tjekket bremsevæskestanden og den er okay, men lampen lyser også kun nogle gange. Kan det være en fejl på sensoren? Jeg har fået afvide, at det kan skyldes løs forbindelse der især forekommer i vådt vejr.
Jeg ved, at det fornuftigste ville være at tage den på værksted, men jeg skal kun låne den en uges tid (og har selvfølgelig fortalt det hele til min veninde), og vil bare gerne kunne køre nogle små ture.
Hun fortalte, at den tidligere ejer sagde at (!) advarselslampen har lyst periodisk det sidste halve års tid.
Mit spørgsmål er, om i mener, at det er forsvarligt at køre i bilen eller jeg bare helt skal lade den stå?

VH Helene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  advarselslampe (!) lyser nogle gange
  • #1   10. jan 2018 måske slidte bremser

• #2   10. jan 2018 Det er vel bare din håndbremsekontakt der er lidt slidt. Er det ikke den dit udråbstegn lyser for. det mener jeg det er.

For mig lyder det lidt som en troll, for den lyser engang imellem i alle biler. smiley

• #3   10. jan 2018 det er fordi absen ikke virker.så tænder den nogen gange også det røde advarsel lampe. Det lige som polo det gør de også .og til sidst er den røde lampe tændt hele tiden forsvinder først når absen bliver lavet.

• #4   10. jan 2018 Om den er forsvarlig at køre i med slidte bremser? Nej.

• #5   10. jan 2018 Det er aldrig forsvarlige at køre i en bil med defekte bremser, og det er desuden hamrende ulovligt.
    Du burde vide bedre efter som du lige har fået kørekortet.....!!

• #6   10. jan 2018 bremsen bilen ellers fint ? selv om om abs lampen og den anden lyser ? for selve bremseren kan jo være fine nok og hvor det bare er en defekt abs sensor. Så køre den jo lige som ældre bilen uden abs, hvor vis du bremser hård så kan den blokere hjulene. Så fordi en abs lampe lyser virker bremseren jo stadig. Det noget andet vist bremseskiver og klodser er total slidt op for og bag. Så det med at lade bilen stå for andre og din sikkerhed skyld.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #7   10. jan 2018 Lad den stå, som fører af bilen er det DIT ansvar at den er iorden, ikke ejeren...

• Helene J
    Helene J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   11. jan 2018 En mekaniker kiggede på bilen for nogle måneder siden og sagde, at bremserne skal skiftes indenfor det næste års tid, men at man godt kan køre i den.
    ABSen virker ikke (når man bremser hårdt, kommer der små ryk) og den bremser lidt langsommere end andre biler jeg har kørt i.

Min endelige konklusion bliver, at jeg lader den stå eller holder mig til en tur på parkeringspladsen, hvis det endelig skal være.

Tak for alle svarene.

• #10   11. jan 2018 Hvis bremserne er slidt, så kunne det være DER SKULLE NYE BREMSER PÅ DEN.

Om den er forsvarlig at køre i med defekte bremser: NEJ !!

Hvis jeg var dig som nybilist, så ville jeg nok lade den stå og finde et andet køretøj at låne lidt indimellem, når nu din veninde ikke har råd til at holde sin bil i lovlig stand.

• #11   11. jan 2018 den røde (!) lampe.. er ikke kun til håndbremse... den lyser osse hvis bilen har monteret slidindikator på klodserne ..og det virker...eller ved for lav bremsevæske

Kommentér på:
advarselslampe (!) lyser nogle gange

Annonce