{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.427 visninger | Oprettet:

Peugeot 3008 1.2 e-THP, kan den trække en trailer!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle bg folk
Min mor er ved at købe sådan en ny Peugeot 3008, og som overskriften lyder en 1.2 e-THP (benziner). Det er en 3 cylindret bandit, og både det og kubikkene afskrækker mig når der nævnes trailerkørsel. Før i tiden skulle men gerne op i en 1.8 / 2.0 hvis der skulle ases og mases, og man ikke skulle slide motoren op. Ved godt motorer idag er downsized, eller hvad det hedder, og har fået en fin lille turbo på osv. MEN, kan lorte holde til at slæbe en trailer med et godt læs brænde ind imellem?
Jeg er generelt ikke så meget for de alt for små motorer, som amerikanerne siger: there is no replacement for displacement smiley
Men måske jeg bare skal indse at det er fremtiden og sikkert er ligeså godt som de gode gamle 2.0ere som bare kunne arbejde og køre 400.000km uden problemer.

Btw, så har 2008eren også været på tale, umiddelbart samme motor.
Nogle som har gjort erfaringer med disse biler og trailer kørsel? Andre meninger og holdninger er også meget velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 3008 1.2 e-THP, kan den trække en trailer!?
  • #1   13. jan 2018 1,2'eren kører ok i en 208 men synes nu ikke det er en lækker motor smiley
    Den er godkendt til at trække 1300 kg og Peugeot har 10 år/200.000 garanti på drivlinen (ihverfald på min BlueHDI) og er ret sikker på det gælder alle motorer smiley
    De tidligere 1,2'eren uden turbo har nogle problemer med at bruge meget olie og tror det er samme motor blot med turbo men om olieproblemet er løst ved jeg ikke smiley


  • #2   13. jan 2018 Okay, tak for svar Kasper smiley
    Så må benzineren nok ikke trække ligeså meget, men good to know med diesel modellen smiley


  • #3   13. jan 2018 3008 er dog en lækker bil, med et fedt design indvendigt og fornuftige køreegenskaber
    Den fås med CarPlay som er fantastisk hvis man har iPhone og dens full ledforlygter er lækre! Ville ihvertfald ikke vælge en uden ovennævte udstyr smiley


  • #4   13. jan 2018 Nej benzineren må trække 1300 kg, dieselerne må vist trække mere, det er garantien jeg er usikker på også dækker benzinerne smiley

  • #5   13. jan 2018 Nå okay, det misforstod jeg lige smiley må ærligt indrømme jeg også syntes den ser meget pæn ud! Og ja, det er da nok slet ikke tosset med det ekstra udstyr du nævner! smiley

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 47
    #6   13. jan 2018 Kæresten har 208 1,2 benzin. Den har minus moment og er ekstrem svær at sætte igang med ved normal kørsel.

  • #7   13. jan 2018 Altså 110/130 HK 1,2 turbo er fin, 1,2 vti med 82 HK, den holder du dig fra

  • #8   13. jan 2018 Rasmus
    Din kærestes 208er er den med turbo?


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 47
    #9   13. jan 2018 Uden turbo. Hun savner virkelig sin gl 206 1,6. 208 er kun 4 år gl. Ophæng på udstødningen er allerede knækket og rør til sprinkler til bagruden også knækket. Sprinkler villle forhandler have 1900 for at udbedre. Del kostede under 300kr og tog under 15 min af skifte selv. Fejl som jeg oplever på min 14 år gl bmw.

  • #10   13. jan 2018 Bmw dur bare, har præcis samme holdning, og er sku bange for de franske ikke er gode nok endnu!
    Lidt sørgeligt med de eksempler du nævner smiley


  • #11   13. jan 2018 Hvad angår plads og udseende er 3008eren slet ikke så tosset. Har prøvet at lokke med en Toyota Auris, Kia Ceed og andet, men når man sætter sig ind på bagsædet mangler der plads, efter min mors vurdering.

  • #12   13. jan 2018 Vil nødigt gå hen og lyde mærke liderlig, og 3008eren er ikke helt afskrevet som kandidat!
    Men er stadig lidt i tvivl med den 1.2 turbo, og en 1.6 turbo koster jo fandme 100.000kr mere..


  • #13   13. jan 2018 Altså jeg har kørt 80.000 i min og har kun haft service (ca 2700-3200) hos aut Peugeot
    Fik dog ny ECU efter 2000 km da der var fejl på fra fabrik men det kunne de se ud fra stel nr og var på de allerførste BlueHDI, min motorlampe tændte men de havde allerede fået den hjem da de havde bestilt den til første gang den skulle til service smiley
    Derudover har den fået nye bremser, da Peugeot ikke smører bremser ved service kun visuelt kontrol så vil anbefale at du får dem til at smører ved service hvis ikke du kan selv smiley

    Har ikke oplevet nogle el fejl udover at mit kurvelys skulle kalibereres da jeg skiftede forlygtepærere (tændte dem med kun en monteret) og man skulle dreje rattet i bund til begge sider smiley


  • #14   13. jan 2018 Jeg er fast kunde hos Free Trailer, og slæber relativt let 750 (+) kg på krogen i min 208 med 1,2 liters motoren og det klarer den okay. Når man har trailer på skal man jo ikke ud at køre dørtræk eller have den med på striben ?

    Efter 3-4 måneder har jeg altså glemt at det er 3 cylinder og ikke 4 der ligger ude foran, og generelt synes jeg ikke jeg savner motorkraft i forhold til min gamle Toyota Carina der dog også havde udviklet sig til, med årene at blive en ægte GTI :

    Gammel
    Træt
    Ireterende

    smiley

    Hvordan den motor virker i et tungere karosseri er ikke til at sige, men den fungerer fint i min 208 .


  • #15   13. jan 2018 Synes i 208 at den er svær at sætte i gang i (1,2 uden turbo) enten får den 3000 rpm og man lyder som en gammel dame ellers går den ud
    Synes dog den har en ret special lyd, kan faktisk godt lide lyden når den får omdrejninger, den lyder ret sur smiley Lånebilerne plejer at få lidt at leve af og de er nu ganske fine men intet bundtræk
    Er ret sikker på en 1,2 turbo burde klare det ret godt også i 3008 smiley


  • #16   13. jan 2018 Nogle gode erfaringer i deler, det er super godt smiley

  • #17   13. jan 2018 Kan forstå du vil have træk på, det er værd at overveje at få det bestilt originalt, ved mindre du selv kan smiley På vores 208 skal kablerne trækkes fra oppe under rattet så der går noget værkstedstid med at trække ledninger og kode osv hvis det skal laves af en mekaniker efterfølgende
    Det er ikke så galt, men der går lidt ekstra tid med at trække det så ingen problem hvis du kan selv (ved ikke om det også er sådan på 3008 men mon ikke) smiley


  • #18   13. jan 2018 Prøvekøre en 208 med den motor og Nøj en sørgelig omgang. Et er den elendige skærm der skal styre alt og at kabinen virker så tom uden ent klima panel. Men motoren virkede dog endnu mere trist. Det føltes som et virkeligt halvhjertet forsøg på at bygge en turbo motor. Havde følelsen af en 14årig der havde taget en diesel mølle fra en 2.2hdi og klasket på motoren og håbet der blev flot. Sløv som bare fanden til man ramte 2500omdrejningdr hvor den så rykkede afsted med et lidt for hårdt ryk der gave massere tourqsteer indtil man ramte 3800-4000omdrejninger. Der føltes der som at ramme en mur af tomhed og motoren døde helt ud. Så kunne man give den næste gear og så var det samme historie om igen... Om den kan trække en trailer. Tjo det kan det sikkert nok. Men bilen er på så mange andre måder elendig at jeg ikke ville vælge den...

  • #19   14. jan 2018 jeg er lidt uenig, 1,2 turbo er ganske fin, synes jeg.
    de der 1,2 vti med 82 hk, de bruger lige så meget olie som benzin


  • #20   14. jan 2018 Næsten alle moderne biler, med deres tynde olie og små hurtigtløbende motorer bruger olie.

    Vi skal ikke mere end 25 år tilbage i tiden hvor en Opel Kadett med 1200 ccm ydede 55 hestekræfter, krævede en 20W/50 olie og havde en slaglængde på samme størrelse som et containerskib fra Mærsk .

    (Overdrivelse fremmer forståelsen )


  • #21   14. jan 2018 Afhænger af hvad man vil kalde fint. Hvis målet er den ikke brugere olie så kanden thp måske være Okey, men hvis man gå op i motorens dynamik og helheds følelsen nå man betjener køretøjet. For der er langt de fleste nye biler rare et par sørgelige kasser til den sørgelige og elendige gennemsnits dansker der heller vil brug 5000kr på et megamusel end på et sæt vinterdæk... Det sørgeligt med det elendige lort der bliver spytter ud

  • #22   14. jan 2018 Jeg har ihvertfald ikke haft problemer med min skærm endnu, den spiller 100 især med CarPlay smiley Lyden er elendig men bortset fra det er der ikke meget at sætte en finger på
    Når det er super koldt og man har varmen skruet godt op kan der komme dug på skærmen hvilket gør det lidt sværere at se men det er vist ikke et stort problem smiley


  • #23   14. jan 2018 Men er enig med motorens dynamik, vores Avensis trækker jævnt og uden turbo lag af betydning, min BlueHDI har rigtig meget moment startende ved få omdrejninger og den dør ud ved 2500-3000, men hvis jeg skal være ærlig er det ikke ofte at jeg kommer over 2500 eller kørere dørtræk, men ved 4000 omdrejninger er det en sløv fornøjelse op til begrænseren på knapt 5000 smiley

  • #24   14. jan 2018 Så det Okey at skærmen dugger og bliver svær at se? Det Okey at lyden er elendig? Det Okey at kabine er så top og grim? Det okay at lave en motor der køre som et halvfærdig turbo projekt?
    Gufanden er det ikke ok at lave lorte biler. Du Ka gå en brugt bil med en rigtig motor. En rug tig undervogn en rigtig kabine som i helheden giver glæde og så til det halve af hvad en ny "bil" koster


  • #25   14. jan 2018 #24
    Altså min 208 har jeg ikke oplevet nogen af de ting, men det er klart at når man generelt mener man er for fin til at køre i fransk bil, og generelt bare er et tågehorn så er der alt galt med bilen .

    Jeg kan bare sige at jeg trækker på mine personlige erfaringer og ikke på rygter fra anden side . Jeg har ganske vist kun haft min i 4 måneder, men er ganske tilfreds med mit køb - so far .


  • #26   14. jan 2018 At ting bliver dugget sker vel i alle biler?
    At motoren er optimeret til at arbejde i normal området er vel for dels at øge økonomien og dels for at give kræfter der hvor der er mest behov for dem? Hvor mange km ligger du med 3000+ rpm? Jeg har kørt 80.000 og selv når jeg kører 150 når jeg op en 2700-2800 omdrejninger smiley

    At lyden er elendig gælder vist de fleste biler, der er ikke mange der kommer med et fornuftigt anlæg fra fabrik standard? Man kan jo bare tilkøbe deres højtalerpakke?

    Kabinen er enkel, overskuelig og uden 100 knapper med en masse flotte blanke elementer, men om man kan lide det eller ej er vel individuelt smiley


  • #27   14. jan 2018 Jeg synes det er fedt at der er blevet ryddet op i kabinen, så der ikke er så mange knapper der skal ledes efter mens man kører .

    Selvfølgelig er der nogen der mener noget andet , og går "all in" når det gælder om at lave knapper der kan fejltrykkes på under kørslen :

    https://www.google.dk/search?q=alfa+164&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijiKbfnNfYAhVIZlAKHVCCBucQ_AUICigB&biw=1680&bih=915#imgrc=Zt1YMtOunjFycM:


  • #28   14. jan 2018 Har lige haft 4½ skønne år med 406'ere. og er virkelig ærgerligt over det lort ikke kun PSA men ALLE bil producenter levere. Små dårligt byggede motore der køre stort set det samme på literen som deres biler fra 90erne...
    En masse elektronik fordi nogle syntes det smart med en iPad til at styre alt. dog er kvaliteten lavere end en 3år gammel Denver tablet.
    Nå man køre i en 1.2THp skal man dosere foden så vil man over krydset og giver den 25%gas så skam du huske at slippe gassen løbende så overgangen fra motoreffekt til turboeffekt bliver blød. Det det er lavet for at køre længere på literen kåber jeg ikke bilerne er jo ikke blevet meget mere økonomiske over de sidste 20år.

    Køre pt i en i20 1.0T som låne bil og Nøj der er meget galt med den designmæssigt Og har fejl som. Bare ikke må findes på en 4000km gammel bil


  • #29   14. jan 2018 Sø-Propel
    Tror du ikke bare du skulle aflevere dit kørekort
    - eller gå hjem og hænge dig ?
    Det virker ikke som om der er noget der kan gøre dig tilfreds ?


  • #30   14. jan 2018 Min onkel kiggede en overgang på en Panamera, men der var dels alt for mange optioner og dels alt for mange knapper i kabinen, dog havde man fjernet knapperne på rattet... https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201111/porsche-panamera-gts-12.jpg

  • #31   14. jan 2018 Der er mange knapper landet panelet men den har et fucking Klima panel under radioen hvor Peugeot har lavet en plastik dælle uden nogle fungtion..

    Det en Mazda 2. Rigtig motor med 4sylindre. Lækkert indstrumenbord der er let og overskueligt (meget BMW inspireret) klima panel der let at betjene. Ret styring af diverse normale dele og et dreje hjul med håndstøtte til st styre radioen. Men skal ikke svæve med armene og håbe på man rammer rigtigt. Eneste den mangler er en turbo der levere krafter lever som en ældre Volvo eller Saab. Dejlig harmonisk. Turbo er dog en større mangle k deres større motor eller..

    https://goo.gl/images/AYVHT4


  • #32   14. jan 2018 Men er en 406 er mere elegant i kabinen? http://ipocars.com/imgs/a/g/a/y/v/peugeot__406_coupe_3_0_v6_platinum_2001_9_lgw.jpg end den nye 3008 https://i.blogs.es/07cb37/peugeot-3008-2017-012/2560_3000.jpg = smiley

    Er den gamle 2,0 hdi bedre end dens efterfølger 2,0 bluehdi? Bluehdi har 180 heste/400 nm og kører på papiret 21 km/l med automatgear, den gamle 2,0 hdi har 110 heste og kun 250 nm og kører 17,5 på literen
    En anden ting er at 406 2,0 når 0-100 på 14,5 og har en topfart på 183 hvor bluehdi har en 0-100 i en 3008 på blot 8,9 og en topfart på 207 smiley Det er tiltrods for at 3008 er større og vejer 200 kg mere

    Jeg tror nu jeg havde taget 3008'eren smiley


  • #33   14. jan 2018 Den føles simpler og lettere nå man sidder i en 406'er. Man kan godt se at bilen er 20år gammel. Men det alt er pladseret fornuftigt og føles som et rart sted at være. Nå man hopper ind i en 3008 så få man en kabine der lukker dig inde i en halvlukket rum omgivet af skindene plastik. Alt føles tungt og rumskib agtigt. Ikke rumskib på den gode måde som Eks Civic FN... Ja så kan det godt være den gamle 2.0 8v commenrail motor ikke er ligeså økonomisk eller hurtigt (nu startede vi jo også med at snakke om benzin men det vel ok at skifte emne nå man godt kan de at PSA' benzinmotoren ikke er ligeså dynamiske og afbalancerede som deres gamle 2.2 og 3.0.) nå men lad os så sammenligne du vælger den store dieselmotor i 3008 og den lille motor fra en 406. Hvor det måske ville være mere fiar st ammenligne med enten en 1.6hdi fra 3008. Eller 2.2 fra en 406 med 136hk og 317nm.

  • #34   14. jan 2018 Selv 3,0 V6'eren i 406 går fra 0-100 på 9,6 og ikke engang følge 1,6 benzin eller 2,0 dieselen, den har dog en større topfart men går så kun 10 på literen smiley

    Jeg synes da den nye kabine i 3008 er super lækker og førerorienteret, man sidder højt og har overblik over de to skærme, hvor info skærmen har genvejs knapper til hurtigt at komme ind i den rigtige menu hvor alt er enkelt og simpelt bygget op

    Jeg er ret sikker på at alle Allure har lys i alle samlinger/sygninger og det ser ikke kun blæret ud men giver også følelsen af du sidder i en større bil end man gør smiley


  • #35   14. jan 2018 Du kan tydeligvis ikke lide biler. Det handler ikke om 0-100 tider det kun et lille barn der gå op i sådan let. Det handler om den følelse du få nå du køre... At du sider højt WAUW det gør man også i en bus eller en lastbil. At der er lysbilleder alle samlinger. Wuhu Techno party woop woop. Du få jo stritter diller over ligegyldige ting og at lukke førens inde i en boks eller lave et føre orienterede cockpit er 2 forskellige ting.

    Det ikke shine og det er ikke chrome Led poppet men det er et føre orienteret cockpit der er over 25år gammelt. https://goo.gl/images/sHZVtH




  • #36   14. jan 2018 Nej den hurtigste bil vi har haft er også kun en 2,0 med 360 heste smiley Ville gerne have haft en V6 med lavere ydelse kun fordi det er en V6 som alle bilelskere vil have men jeg kan hellere ikke lide biler smiley

  • #37   14. jan 2018 Det ses jo tydeligt du ligger større vægt på tal end på køreglæde og kvalitet... Der er så meget andet end hk krafter og km/l der udgøre en bil. Det for folk med din holdning der ødelægger bilmarkedet. Fuck hvordan lortet køre eller ser ud hvis den kan havde 300hk og køre 30km/l på papiret. Så resten ligemeget

  • #38   14. jan 2018 Synes nu den kørte ganske ok især i komfort, den blev lidt for hård i sport+ til mig, AMG er ret gode til at bygge undervogne og fintune køreegenskaberne smiley Men har hellere aldrig kørt i en V6, dog kørte vores 407 ikke nær så godt men det var også en diesel smiley

Kommentér på:
Peugeot 3008 1.2 e-THP, kan den trække en trailer!?

Annonce