{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Billampe {{forumTopicSubject}}

Hej!

Eftersom at det er begyndt at blive koldere, virker det til at påvirke batteriet (tror jeg) på min fiat punto fra 07. Nu lyser batteri-lampen, hvilket vil sige at når jeg kører under 2km/t stopper servostyringen, og derfor bliver det hårdt at dreje. Men når jeg kommer over de 2km/t virker den igen.

Skyldes det for lidt strøm på batteriet, og derfor slukker bilen for det for at spare, eller?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billampe
  • #1   16. jan 2018 Det er generatoren der ikke lader nok når batterilampen lyser smiley Når omdrejningerne bliver lave lader den mindre
    Kan også være stel, men prøv først at mål hvor mange V den lader med

• #2   16. jan 2018 Pokkers... Er det en dyr sag at få ordnet?

• #3   16. jan 2018 Få en til at lave en fejlsøgning inden du fiser ud og bruger penge på en generator

Tror der er rigtig mange her inde der spilder penge på både nyt batteri og ny generator selv om fejlen ligger andre steder

• #4   16. jan 2018 Tak for tippet, det vil jeg gøre! Tager det skade på bilen, hvis jeg køre indtil jeg kommer på værksted?

• #5   16. jan 2018 Du risikere at løbe tør for strøm og enten ikke kan starte eller du simpelthen går ud, batteriet har hellere ikke godt af at blive kørt helt ned men bilen tager ikke skade smiley

• #6   17. jan 2018 Godt nok! Prøver at få den tjekket i morgen.. Har nemlig en tur på cirka 10km til værkstedet, men mon ikke det går smiley

• #8   17. jan 2018 26-01-2013 19:42
    Jeg havde en spændende dag i går.

Min 407 2,0 HDI 2004 skulle hjælpe os hen til begravelse kl 12.00, jeg ville hente den i carporten ca 300m væk og så have konen med som sædvanlig.
    Bilen blev låst op af fjernbetjeningen, og alt lys var i orden, men starte ville den ikke, den sagde bare klik klik.
    En af vennerne stod ved sin lækre meget velholdte Citroen, Zantia og kørte os til Kirken.
    Her kom vi med derfra med vores anden ven i hans 406 Peugeot.

Så ville jeg prøve om bilen ville starte, den sagde bare klik, kilk.

Jeg telefonerede til Auto- el Åbyhøj, de mente at batteriet var færdig og mente også det have gjort det rigtig godt.

Jeg telefonerede til Auto hjælp, og spurgte om de havde et batteri, de kunne hjælpe med at starte bilen, men ikke komme med nyt batteri.

Så venter vi det var jo til Weekend.

Jeg har en bil kammerat, der før har hjulpet mig med små opgaver, han var straks vaks til den opgave, han startede sin bil og vi fik min ud af carporten, hans ledninger fra rød batteri til rød i min og ligesådan med den sorte, så kørte bilen igen.

Vi kørte til THansens og købte et nyt tilsvarende batteri, 799.oo kr. jeg sagde at nu skulle vi ud og fryse, der var jo 5gr. Kulde, nej det går hurtigt sagde han, og det gjorde det,
    så nu kører vi glad igen.

Ca. 1 time var gået, sparet var Autohjælp og værkstedet der skulle have haft bilen.

• #9   17. jan 2018 Ole jeg har sagt det før, og siger det nu igen, dine beskeder er helt ude i hampen..

isak, tjek alle kabler omkring batteriet, sidder de korrekt så få målt hvor meget den lader med i tomgang, gerne de 14volt ca.

Du kan også starte bilen i tomgang og der efter skrue minus kablet fra batteriet, går bilen ud, så er den gal med generatoren, så lader den ikke ordentligt.

• #10   17. jan 2018 Tak for jeres råd! I havde ret i fht til generatoren, har fået den tjekket hos mekanikeren og det er generatoren som skal skiftes. Heldigvis fandt jeg en brugt til billig penge, så nu det bare om at få den skiftet.

Igen, mange tak smiley

• #11   17. jan 2018 Det er en af de letteste ting at skifte på en bil, kræver kun et topnøglesæt smiley Det tager en maskiner ca 15 min så det er ikke slemt smiley

• #12   17. jan 2018 Kasper på nogle biler sidder generatoren ret dumt så der kan man godt komme op på en 20 min arbejds tid !

• #13   23. jan 2018 Tak for hjælpen! Fik købt en brugt generator hos en ophugger, og udskiftet den - den kører som en drøm igen smiley

Kommentér på:
Billampe

Annonce