{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

BMW 320i E90 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg har enkelte venner der er ved at være et pænt stykke igennem mekaniker udannelse, og jeg vil høre om det ville være dumt selv at skifte kobling (samme med dem) og/eller bremseklodser. Jeg har købt den brugt, så den er ved at være godt slidt, og jeg kunne godt tænke mig at skifte nogle ting for at forbedre køreegenskaberne. Jeg vil også gerne have skiftet toppakninger ved stemplerne og renset filtrene. Er disse ting dumme at gøre selv?

Tak for forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 320i E90
  • #1   22. jan 2018 Det der jo ingen der vil kunne svare på for vi ville jo aldrig kunne sige hvor dygtige dine venner er til at skrue. men er de ok til at skrue. Så kan jeg ikke se hvorfor i ikke skulle kunne lave de ting. men hvorfor vil du have skiftet toppakningen ? det der jo ingen grund til vis ikke den er utæt.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   22. jan 2018 Hvis i tror man sådan bare skifter toppakning, for at lave service, så skal i holde fingrene langt væk. Og filtre renser man ikke, man skifter dem

  • #3   22. jan 2018 Altså nu skifter man ikke bare toppakningen for at skifte den tænker jeg.. Hvad er årsagen til dette?

  • #4   22. jan 2018 Freeway og Thomas M:
    Jeg fik taget en kompressionstest på bimmeren, og 1 af de 4 cylindere mister 15% kræft. Jeg snakkede med værkstedet som forklarede at filtre og toppakning muligvis kunne være problemet.

    Kompressor Knud:
    Jeg tror jeg skulle have formuleret mig bedre. Mit spørgsmål gik sådan set på om det var til at gøre uden et værksted. Altså om det var relativt lige til, eller om vi burde holde os væk.


  • #5   22. jan 2018 Hvis ikke dine mekker venner kan lave et service med filter skift bør de nok droppe ud.. Det er noget man meget nemt selv kan lave der hjemme uden de store kundskaber.

    Skift af toppakning er dog en anden sag. Det ville jeg nok få lavet med garanti, altså på et værksted så der ikke er noget at komme efter bagefter.


  • #6   22. jan 2018 Christian K.

    Tusind tak for det brugbare svar smiley


Kommentér på:
BMW 320i E90

Annonce