{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.387 visninger | Oprettet:

Egr ventil..? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har en sjov "hvisle" lyd fra min bil En peugeot 306 HDI fra 00´ den "hvisler" en del fra bunden og så op til ca 3000omdr og derefter stopper den og lyder normal... Fik så af vide af en mekaniker det kunne være egr ventilen der var utæt/flækket.. Men har også læst en del om det på nettet, og sys ikk jeg kan finde de samme mislyde som referer til en defekt egr ventil nogen steder.. der står så mange forskellige ting derude... Men min mekaniker sagde det kunne laves ved at lukke den med nogen pakninger, og så ville lyden holde op... men kan ikk helt forstå den lyd kan komme ved at der er noget udstødningsgas der bliver recirkuleret og som så stopper ved 3000 omdr ca.. Håber i ved noget..?! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egr ventil..?
  • #1   1. okt 2006 Lytter med.
    Min siger det samme..

• #2   1. okt 2006 Flækket EGR kommer ikke fra bunden af... den er kun åben i mellemgas området. Og hvis den skulle være der fra bunden burde den også være der i toppen (5500 rpm). Det lyder mere på mig som en utæt vaccum slange.

• #3   1. okt 2006 Kamilla og mikkel: Ved ikk om den var "flækket" men han sagde at ventilen var inde i sådan en skærm/boks af en art, og den boks/skærm ersodet til fordi den er utæt siger han.. når man står ude ved motoren og giver gas og man presser den helt op i 4-5000 omdr kommer der noget sort udstødningsrøg røg op derommme fra, og det er så det han har tjekket og siger det er den ventil...

men du siger vacum slange..? hvor og hvordan kan den kun sige lyden ved nogen omdr..?

• #4   1. okt 2006 Kunne være vaccumslangen til EGRen. Hvis den er i stykker vil den kun sige noget når ventilen er lukket. Hvilket ville være i bund og top område når motoren kører dellast. Men syntes det er svært lige at svare på udfra en beskrivelse... hvis du siger der kommer sortrøg kunne det lige så vel være fordi din EGR er defekt. Så den måske skyder ud omkring spændebånde... men det lyder underligt at den siger det op til en grænse og så holder op...

• #5   1. okt 2006 okay er det et problem at skifte den slange hvis det er, for så vile jeg da lige vende det med min mekaniker!? men lyden kommer stort set fra bunden af men bliver så værre og værre op til 3000 omdr og derefter stopper lyden! Men han sagde han kunne sætte to helstøbte pakninger i i hver sin ende, og så ville ventilen være ude af drift og lyden ville stoppe..?

og nu jeg har dig, lyder som om du har styr på det, ved du så nogen om, om den vil fejlmelde i bilen fordi den er lukket eller er det kun "nyere" biler..? min er fra 00´...

Kommentér på:
Egr ventil..?

Annonce