{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.462 visninger | Oprettet:

michael h
michael h
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 28

pug 206 motorfejlmelding 3 cylindre {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kan hjælpe mig efter dinitrolbehandling kører min pug 206 periodisk på 3 cylindre og kommer op
med en fejl der siger "antipollution fault" og "catalytic failure" fik at vide det kunne være tændspolebroen
har skiftet uden held når man sætter diagnosecomputer på siger den "tændingsudsætter-fejl" men den er skiftet
pis pis pis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pug 206 motorfejlmelding 3 cylindre
  • #1   2. okt 2006 skal du ikke klage til dem der har behandlet den?

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#2   2. okt 2006 jo de har også selv tilbudt det men en periodisk fejl af den type er jeg bange for kun peugeot kan finde og de vil bruge deres egen mekaniker så hvis man havde en pose med ideer med ville jeg måske slippe for at undvære bilen en evighed

• #3   2. okt 2006 prøv at se om stikket til din lambda sonde er røget af eller en af ledningerne er revet over... lyder som om det er der problemet ligger... din bil har ikke FAP-filter vel?

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#4   2. okt 2006 så skarp er jeg ikke hvad er fap filter og sidder
    lambdasonden ikke indvendig ?

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#5   2. okt 2006 men hvis det var så konkret som et stik eller ledning burde fejlen vel ikke være periodisk

• #6   2. okt 2006 Er det en 1400 eller en 1600 eller hvad den 206.. HDI måske?? Lambda sonden sidder på udstødningen nogle biler har en før og efter katalysatoren og det kan din meget vel have. Så er det i 9 ud af 10 tilfælde den bagerste den er gal med.

• #7   2. okt 2006 en knækket ledning der en gang imellem lægger til stel vil virke som en periodisk fejl... et stik med et løst ben vil virke som en periodisk fejl... smiley (Er PSA mekanikker)

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#8   2. okt 2006 det er en s16 1,6 2002 og ja mener den har 2 sonder

men igen ville det ikke give konstant fejl den kommer oftest på lange ture

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#9   2. okt 2006 okay det lyder som noget der kan bruges
    hvad er psa ?

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#10   2. okt 2006 hvor er du fra mikkel

• #11   2. okt 2006 Peugeot og citroen... nej pava kan hvis de selv har en mekanikker vælge at lave den selv. Men hvis der er to sonder på så er jeg næsten sikker på det er den bagerste sonde der skal skiftes

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#12   2. okt 2006 ok mikkel det var næsten for godt til at være sandt
    at ramme en peugeot-kyndig et sidste spørgsmål den sonde sidder den udvendig for så har de vel møget den til med dinitrol suppe

• #13   2. okt 2006 er lærlinghos peugeot.
    og jeg ville sige a det klart nemmeste er a køre den på værksted fordi de har computer til a finde ud a hvor fejlen er.. og kan så også sige dig hva den fejler..

• #14   2. okt 2006 men som også mikkel skriver så kan det meget nemt være a det er den bagereste lambdasonde der er gået.. men igen så kan de sige på et peugeotværksted lige præcis hvad der er galt..

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#15   2. okt 2006 hej robin vi har haft en alm bosch diagnosecomputer på
    den fortæller bare tændingsudsætter på cylinder 1 eller 2 osv er peugeot computerne mere præcise eller hvad

• #16   2. okt 2006 Robin, testeren siger normalt mere end en ting når det er... den hedder i testeren bagerste lambdasonde.

Tændingsudsættere kommer normalt i samspil med tændspolen som her jo er skiftet... Men ja det kan meget vel være dinitroeln der har lavet en kortslutning eller lign... Har du kigget ned omkring tændrørene på cylinder 1 og 2? kunne være der var fyldt op med tectyl jo...

• #17   2. okt 2006 få sat en PUG computer på den og jeg er også sikker på af en PUG mekaniker ved lige presis hvor og hvad han skal kigge på du er jo nok ikke den første der har fået undervogns behandlet din PUG så det kan jo være han ved lige hvad det er

• #18   2. okt 2006 ikke nødvendigvis..
    men den kan måske fortælle nogen ting som andre ikk kan fordi den er spichel lavet til det jo..
    og ellers kan et værksted ringe til peugeotdanmark for a høre hvad det kan være.. de har som regl haft en bil der har gjordt det samme som din..

men den computer i havde på den kunne den se om lambdasonden(erne) reguleret op og ned??
    fordi den foreste skal vist nok stå lige omkring et bestemt tal, imens dan bagereste skal regulere meget..

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#19   2. okt 2006 pyha ja det er skummelt mikkel vi skftede tændrør samtidig med tændbroen de var sodede til men ingen dinitrol tilsodningen skyldes jo nok den dårlige motorgang
    men en bosch universal computer der kan læse fejl burde vel fortælle om sonden såvel som en peugeot computer eller hvad ?

• #20   2. okt 2006 det er svært a sige fordi nu ved jeg ikk lige hvordan sådan en bosch computer virker. så jeg syns det er list svært a sige.. men jeg ved a en peugeot computer kan fortælle det, og den læser fejl ud på hele bilen og denmed vil den komme med en fejl som peugeot mekaniker kan slå op i en bog og der vil nok så hvad der skal gøres.. det er det bedste jeg sådan lige kan sige..

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#21   2. okt 2006 nogen af jer der ved hvad de sonder koster for så
    er det jo bare at skifte dem og sende regningen til dinitrol hvis det virker hvis ikke så er de da skiftet og afhængig af prisen er det jo så fint nok at vide de ikke skal skiftes igen foreløbig

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#22   2. okt 2006 da jeg ringede til peugeot snakkede de noget om en ød måler men den fejler ifølge min kammerat ikke noget han pillede den af og kiggede den efter

• #23   2. okt 2006 thansen har dem til 650kr pr stk. og tager du til peugeot skal du nok regne med a det er lidt mere end det..

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#24   2. okt 2006 ifølge min kammerat har den bosch computer fortalt ham om en defekt lambda på hans bil men de 2 feljmeldinger bilen kommer med "antipollution fault" catalytic converter fault" og manglende tænding på en cylinder det stinker langt væk sf lambda eller anden form for føler gør det ikke ?? men igen hvordan fanden skulle dinitrolbehandlingen påvirke det de sidder jo indvendig gør de ikke ??

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#25   2. okt 2006 hej ronnie vil det sige at jeg kan risikere at katten er brændt af sammen med lambdasonderne ?? hvordan finder jeg ud af om katen er død og vil den virkelig kunne køre normalt i perioder med en dødkat

• #26   2. okt 2006 Ronnie Eastcoast Street Rulers . .
    ja det har du self ret i.

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#27   2. okt 2006 jeg vil godt have lov at sige til jer alle at selvom det måske også er lidt selvtilfredsstillelse så er det bare så cool at der stadig findes mennesker der gider dele deres viden og hjælpe os der er på røven tusind tak drenge

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#28   2. okt 2006 et par dage før dnitrolbehandlingen fik jeg sat en isotta bagpotte på der skulle svejses lidt det skal dog siges at jeg ikke har haft nogen som helst problemer før jeg hentede den hos dintrol men kan det have ødelagt noget det med potten ?

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#29   2. okt 2006 nu ryger den til dinitrol imorgen med en udskrift af det her så må vi se hvad der sker endnu en gang mange tak
    for hjælpen skal nok holde jer orienteret om fremgangen

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#30   2. okt 2006 hvis det er dintrol der har fucket den up hvor og hvad kunne man så forestille sig der var sket ??

• michael h
    michael h Tilmeldt:
    sep 2003

#31   4. okt 2006 har skiftet lambda uden held kostede 3000 forgæves kroner men pyt peugeot siger dysserne er stoppede til

Kommentér på:
pug 206 motorfejlmelding 3 cylindre

Annonce