{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.023 visninger | Oprettet:

Peugeot 207 fartpilot vil ikke aktiveres {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 207 1,6 HDI fra 06 med original monteret fartpilot 
 Jeg kan sætte den til når jeg køre og det fungere som den skal. Jeg kan i visse tilfælde også slå den fra og til igen uden problemer. Men oftest efter at ha slået den fra via knappen i enden af armen, kobling eller bremse, så viser den bare 2 streger i displayet i stedet for den sidste låste hastighed, når jeg så vil aktivere igen, så blinker de 2 streger bare. 
 Nogen gange kan jeg så slukke og starte bilen og så virker det lidt igen. 
 Lang og kringlet forklaring, tester siger ingenting. Er der en typisk ting der går i stykker der har med fartpilot at gøre. Ligesom VW hvor det altid er armen 
Nogen konkrete bud?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 207 fartpilot vil ikke aktiveres
  • #1   9. feb 2018 Min 207hdi er koblings kontakt hyper følsom I perioder kan jeg ikke slå fart pilot til har dog ikke lagt mærke til hvad der sker i display. Når jeg så lige sparker lidt hård til pedalen kommer den fint kan så slå fra hvis der er et hårdt hump i vejen. Du kan se med tester om den regisrer en pedal nedtrådt.

  • #2   9. feb 2018 Det kan både være koblingskontakt og bremsekontakt da den har to af disse en NO og en NC, prøv at sætte tester på mens den ikke virker og se om nogle af de tre kontakter er aktiveret i en live parametermåling..

    Potensometeret i speederen burde ikke have noget at sige på fartpiloten men kun på fartbegrænseren smiley


  • #3   9. feb 2018 Jeg kan selvfølgelig starte med at bevæge korpus ned på jorden og se ind til kontakterne. Eller konsekvent smide nye i. Den til kobling koster vidst 120 kr. Det gider jeg ikke at fejlfinde ret meget for smiley

  • #4   9. feb 2018 Det tager dig et sted mellem 30 og 60 sekunder og tage hver kontakt ud og teste gennemgangen med et ohmmeter, så gør det inden du bare køber ny, det er ufattelig let smiley

  • #5   9. feb 2018 Jo men det kræver at du har data for modstanden på dem. Og da det er en periodisk fejl, jeg jeg formentlig ikke se en dyt ved at ohme dem igennem

  • #6   9. feb 2018 Det er en kontakt, så du skal ikke bruge modstanden til noget, du skal måle forbindelsen i kontaktsættene, det gør du også på et ohmmeter ved at se om den kommer med en værdi eller bare sæt den til at hyle ved forbindelse..

  • #7   9. feb 2018 Jeg havde Peugeot 407 i 9 år
    https://www.peugeotclub.dk/news.php
    og fik god hjælp på denne Site


  • #8   9. feb 2018 J M
    Det ved jeg godt, men som sagt, når fejlen er periodisk er det jo ikke til at regne med

    Havde håbet på at nogen vidste at det måske var en gængs fejl, som med så mange andre ting.


  • #9   9. feb 2018 min gjorde noget lignet. da jeg købte min 307er der kunne auto piloter slå fra nogen gange. og så kunne jeg ikke skiftet i menuen. på displayet i speedometer når det var . Jeg tag selve armen og det af skilte det af renset det. og tjekket de kontakter nede ved pedaleren. og renset de stik og det har virket lige siden jeg gjorde det og det da 2 år siden nu.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #10   10. feb 2018 Det er da let at måle fejlen på kontakten selvom det kun er nogle gange den fejler, du kan gøre det at du stikker multimeteret i stikket og bruger hyletonen som Jack skriver, nu røre du så pedalen med din hånd ganske let, begynder den så at hyle så er det kontaktfladerene inde i kontakten der er gået til.
    Du kan også kontrollere koblingskontakten på en anden måde, du tager stikket af kontakten og virker fartpiloten så her uden den slår fra, så er det kontakten der er defekt, men du skal så være opmærksom på at fartpiloten ikke slår fra når du træder på koblingen.


  • #11   10. feb 2018 Man skal lige være opmærksom på at på nogle modeller er kontakten en NC, hvis den er det vil det trick ikke virke da kontaktsættet går open når det aktiveres, men helt enig ellers Daniel C smiley

  • #12   10. feb 2018 Jeg er fuldt ud med på at det i tænker at lave, er en simpel kontrol af en kontakt, om den slutter og bryder. Men når det kun er periodisk kan jeg jo ikke bruge det til en rygende fis, hvis den f.eks virker de 100 gange jeg prøver, og stopper med at prøve. men det er først ved 101 den ikke virker.

  • #13   10. feb 2018 Jo det kan du godt, i så fald din er styrtet af NO kontakter.. når den så stopper med at virke så kan du tage stikket af kontakten og så se om den virker.. i den sammenhæng giver det da god mening, hvis din køre med NC er det noget helt andet

  • Tim T
    Tim T Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 1
    #14   8. aug 2019 Fandt du fejlen? har samme problem med min.

  • #15   10. aug 2019 Jeg tror at jeg kom frem til at det formentlig er bremselyskontakten. Den har i perioder drillet med at der heller ikke var bremselys på bilen. Og når man roder med den virker det hele pludselig igen.
    Der har været ro for det i længe, men har bestilt en ny kontakt.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #16   10. aug 2019 så køb den kontakt hvor der er en stump kabel med en modstand i, så er du ude over fremtidige problemer

  • #17   11. aug 2019 Okay, jeg ved ikke helt hvad jeg får. Jeg havde det originale reservedels nummer, og søgte så på autodoc. Så må vi se hvad der dukker op

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #18   11. aug 2019 Hvis kontakten er grøn, så er det den her med en stump kabel til, der er bedst
    https://www.autodele24.com/9848276-kw

    men det er nok den her du har købt, da det var den billigste, den holder ikke så lang tid som den med kablet
    https://www.autodele24.com/10114086-hella


Kommentér på:
Peugeot 207 fartpilot vil ikke aktiveres

Annonce