{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.933 visninger | Oprettet:

Diesel pumpe giver ikke diesel {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en gammel traktor med rotor pumpe jeg har døjet rigtig meget med bla. Start problemer
Nu har den fået ny starter og batteri osv. Så nu render den i vært fald hurtig nok rund, havde i samme omgang pumpen afmonteret for at pakke den om, den var nemlig ret utæt i selve pumpen
Nu vil jeg prøve at starte den igen, kan godt få den udluftet ned til selve Pumpehuset men der kommer INTET diesel ud af dyserør når jeg køre på starteren

Nogle kloge hoveder der hed hvad det kan være?
Det er en Cav pumpe - har haft låget af igen for at kontrollere den arm til stop sidder rigtig smiley
Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel pumpe giver ikke diesel
  • #2   10. feb 2018 Vis det er den der går ned i pumpen (under låget) og drejer/regulere så nej

  • #4   10. feb 2018 Helt iorden smiley

  • #5   10. feb 2018 har den for pumpe som mange andre gamle traktorer har. virker den som den skal ?

  • #6   10. feb 2018 Ja det har den og virker som den skal, for masser diesel ned i selve pumpe huset og masser retur diesel men ingen ting ud i dyserørne smiley

  • #7   10. feb 2018 da du samlet pumpen igen. der har du ikke fået monteret armen til at give gas med lidt forkert evt. Så den lukker for dieselen. for det godt nok sådan en pumpe ikke hver man rykker armen til gas tilbage og så stopper man motoren ikke?

  • #8   10. feb 2018 Den kan umildbart kun sidde på en måde har en arm til gas og en til stop, og de sidder umildbart som de skal, men er godt klar over det er der omkring mit problem er men kan ikke lige dreje hvorfor det ikke virker den virker umildbart ret simpel sårn en pumpe

  • #9   10. feb 2018 Det er den også. sidder der ikke en udlufter på pumpen også det plejer der at gøre. kommer der diesel ud der også?, prøv evt at give fuld gas og giv motoren lidt start gas.og hold den lidt i gang med det. og se om det ikke løses problemet. for det kan jo være luft der gør det. har selv kæmpet meget med at udluftet de gamle diesel motoren. for der skal ikke meget luft til før det giver problemer .

  • #10   10. feb 2018 Det kommer diesel ud af pumpen, og har os prøvet med start gas synes bare ikke det har haft held smiley

  • #11   10. feb 2018 Hvad mærke er din traktor og motor ?

  • #12   10. feb 2018 Det er John Deere smiley
    Men det er en Cav pumpe


  • #13   10. feb 2018 Hvad nummer ?for der er jo flere af de pumper er det en 4 ben eller 6 ?

  • #14   10. feb 2018 En 3130 men den type pumpe sidder jo på MANGE motor så lige modellen af traktor ville jeg synes var ligegyldig smiley

  • #15   10. feb 2018 Det kommer nemlig frem når jeg søger så caw pumpe Hvad cylinder den har . Så lidt forskel er der jo . men de gange jeg har skulle bruge et diagram over de pumper. bliv jeg medlem af den her side. Så kan du tjekke alt er som det skal være i pumpen .
    http://777parts.net/johndeere/3130+-+TRACTOR/s811422.html


  • #16   10. feb 2018 men ellers her er en video hvor der er en der pakker en om. Så kan du se om i har gjort det ens evt . https://youtu.be/h26p78YZIr4

  • #17   10. feb 2018 Det var den video jeg fulgte da jeg lavede den og min er umildbart samlet på samme måde

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #18   10. feb 2018 Jeg ville kigge på stopfunktionen igen, det er jo det eneste der reelt kan gøre at pumpen ikke lukker diesel ud. Efter du har haft adskilt pumpen, så kan der være noget der er samlet forkert.

  • #19   10. feb 2018 okay kan se det samme pumpe som Perkins også har. har skruet meget på de typer i både også. og der kan det også være noget lort at få luften ud af dem. men min den gamle har haft skilt de pumper af mange gange. Så kan lige høre ham i morgen Hvad der kan være galt for han går rigtig meget op i de motore bare i båd. både 4 og 6 ben udgaver .Han har også en del pumper til at lægge.

  • #20   10. feb 2018 Må du gerne men tror lige jeg prøve igen her senere når der er kommet lidt guf på batteriet igen smiley

  • #21   10. feb 2018 også det jeg tænke. vis der er noget der er monteret forkert der eller justeret forkert .

  • #22   10. feb 2018 Har lige haft låget af igen og det er umildbart ikke noget der er samlet forkert og stop armen køre også som den skal og føles også "rigtig" når det er samlet,

  • #23   10. feb 2018 Pudsigt

    Har præcis samme problem med en MF65 industritraktor/rendegraver.
    4cyl diesel, perkins. CAV pumpe.

    Har skiftet for filter, finfilter, fødepumpe, luftet ud, skiftet starter, kan få fin stråle med håndpumpen ud af Højtrykspumpen som har to udluftningsskruer.
    MEN jeg kan som trådstarter heller ikke få diesel ud fra udgangene fra pumpen altså omløbere ved de fire dyserør. Grrr
    Kan få den kortvarigt i gang med dieselstart men uden diesel så kommer den selvfølgelig ikke i gang.

    Stop funktionen hvor sidder den på pumpen. På min er der et håndtag/knop man trækker ud for at slukke den ja.
    Men hvor kobler den på henne? Jeg har tank, køkerhjelm og frontlæsserarme osv der dækker forbindelser af så jeg kan ikke se hvor den stop knap aktiverer eller slukker.

    Pudsigt du lige skulle tage emnet op. Er ved at være grundigt træt af den maskine ??


  • #24   11. feb 2018 Nu det maaaange år siden jeg har rodet med rotor pumper, men det lader til du har rimelig styr på det.....
    Takning er lige pt underordnet, du mangler diesel ud af pumpe... Er den monteret til drivlinien(kører den rundt i selve pumpen???
    Hvad med at ta låget af, åbne stopventil, tørne og se hvad den gør.


  • #25   11. feb 2018 Synes da selv jeg har rimelig styr på det men det driller godt nok,
    Ja den er selvfølgelig monteret på motoren og køre med rundt,
    Kan desværre ikke tage låget af og se hvad der sker så vil der vælte diesel ud over det hele da fødepumpen vil forsøge at fylde selve huset med diesel smiley


  • #26   11. feb 2018 Alfist den vipper en arm nede på pumpen der så drejer en anden arm inde i pumpen som lukker af for diesel tilførsel smiley

  • #27   11. feb 2018 Tak den fik jeg gravet mig ind til.
    Stop ventilen er fri og bevægelig.

    Står i samme situation også mht batteri. Forsøge at tørne, lufte ud, indtil batteriet er fladt og om igen.


  • #28   11. feb 2018 Har lige prøvet igen at holde den igang på wd40 og lidt startgas der er ingen antydning til at der vil komme diesel ud til dyserør, de bobler en lille smule det er det.. smiley

  • #29   11. feb 2018 Jannich der er i højre side af pumpen fire udgange fra pumpen plus eet rør ca midt i mellem de fire rør.
    Indgangen med brændstof til pumpen. Har du luftet det rør ud og alle filtre frem til fødepumpen.

    Har prøvet at køre min tør før og da var det på ingen måde et problem at lufte den ud. Nu kommer der som ved dig intet ud ved afgang til dyser.


  • #30   11. feb 2018 Ja den er luftet ud ned til selve pumpen, min er dog 6 cylinderet smiley

  • #31   11. feb 2018 Har ladet mig fortælle pumpen godt kan sætte sig fast og derved ikke vil lave højtryk hvilket godt kunne lyde plausibelt da den har stået et stykke tid helt Tom for diesel, så må prøve at skille den af igen og se om jeg kan finde en fejl smiley

  • #32   12. feb 2018 Update,
    Har lige fået armene ned fra over hovedet, da den netop lige har startet, skilte pumpen ad funderet lidt over det og fandt hurtig frem til at højtrykspumpen sad fast, lagde det i blød i diesel i en bajers tid, og masseret det lidt samlet det igen, og udluftet det og så startet motoren smiley

    Mange tak for indputs smiley


  • #33   12. feb 2018 Det var godt du fik den i gang smiley

  • #34   13. feb 2018 Det var så din.

    Altså pille hele den store højtrykspumpen af traktoren. Og skilles fuldstændigt ad jf linket herover et sted?
    Er der noget specifikt jeg skal vide? Jeg er da sikker på at min højtrykspumpe også sidder fast. Har prøvet igen og kan simpelthen ikke få noget ud til dyserne. Tror der sker ting og sager når pumpen kommer med...


  • #35   13. feb 2018 Der sidder et stempel bag to "ruller" på selve regulatoren, det en klup dyserørne er skruet fast på,
    Men lad vær at skild den ad vis ikke du har et nyt paknings sæt, koster ca 300,-

    Og har du bare en smule teknisk viden giver det lidt sig selv når først man kommer igang det er masser gode video på youtube bla en det er i to afsnit hvor han sidder ved et Hvidt bord og snakker den hedder noget med Cav injektion pump eller noget lign smiley


  • #36   13. feb 2018 HAHA jeg har sgu rigtig megen teknisk viden men en CAV pumpe er aldrig indgået i det jeg har rodet med...

    åhhhh Gud. Jamen jeg må af med pumpen og så få skilt den ad.
    Det eneste positive ved processen er at mine Land Rovere bruger samme teknik. Så det er fint at kunne det.

    Tak for det. Og tillykke med din opstart.


  • #37   13. feb 2018 Vis du har meget teknisk viden skal det nok gi sig selv om det er rigtig eller forkert smiley

    De ruller jeg omtalte køre rundt i en krans med "knaster på hvor den så vær gang den passere laver et højtryk, men vis det stempel sidder fast gør den ingen ting smiley


  • #38   13. feb 2018 Det er også det jeg forestiller mig. Sådan en konus/oval krans der kører rundt.
    Kunne også læse mig frem til at det er der de ofte går fast. Hvor fast sad din? Kunne det tænkes at middel lette dask udefra kunne klare det? På siden frem mod hvor dyseafgange sidder.. evt imens motoren tørner.


  • #39   14. feb 2018 Jeg prøvede med massage ude fra uden held smiley men den sad ikke voldsomt fast smiley

  • #40   14. feb 2018 Der er to steder de åbenbart sidder fast. Den ene lille ventil som man har afgang til fra topdækslet. Som kan hænge fast og lukke som om den er i stop position.
    Og så er der så de små vinger/ruller som sidder i forbindelse med hovedakslen.
    Det sikreste er nok at pille den af og få syn for sagen. Maskinen står udendørs så det er også lidt risikabelt med alle de små stumper bare at skille den ad imens den er på maskinen.

    Forresten så handler det at vores pumper kan sætte sig selvfølgelig med stilstand. Men især diesel kvaliteten har åbenbart noget at sige. Miljødiesel osv osv som ikke er så fed og “lækker” beskidt som diesel var engang.
    Fandt råd om at smide et skvæt ATF i dieselen som forkælelse og forebyggelse. Det gør jeg fremover.


  • #41   14. feb 2018 Mine penge ligger på de små ruller/vinger smiley
    Haha liter prisen på ATF er vis lidt grov når man bruger så mange liter diesel som jeg gør smiley men kunne da måske være en god ide til vinter men mon ik landbrugs diesel er "ringe" nok kvalitet smiley jeg har aldrig oplevede det før føst efter den havde ståede uden diesel i pumpen smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #42   14. feb 2018 Så ville jeg hellere bruge totakts olie i dieselolien, fremfor ATF olie.

Kommentér på:
Diesel pumpe giver ikke diesel

Annonce