{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Bmw motor skift {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen !

Skal ha en E46 316i hjem om et par dage, dog "uden" motor, som skal skiftes.

Så skal høre jer bmwister om der er noget specielt værktøj jeg skal bruge til dette og hvor langtid det normalt tar at gøre alene ??

Evt nogle ting jeg skal være opmærksom på ?

NEJ jeg har aldrig prøvet det før, men jeg er typen der selv kan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw motor skift
  • #1   22. feb 2018 Hvis du er alene, ikke har prøvet det før osv. så tager det vel hurtigt 30 timers arbejde hvis det kun er motor.

    Du skal selvfølgelig være opmærksom på at det er 1-1 motor du skifter i forhold til nuværende ledningsnet osv. Samtidig må det rådes at man tager billeder undervejs da dette kan bruges når der skal samles igen.

    Men tager hatten af for at du vil prøve - det er modigt! smiley


  • #2   22. feb 2018 Tak for svaret og for hatten Thomas. smiley

    Er heldigvis mere teknisk anlagt end de fleste, med andre ord: har hænder skruet rigtig på xD

    Har du selv prøvet at skifte motor før ?

    Men det er den samme motor der skal i 1.9, hvis det er det du tænker ?

    Det eneste der ikke sidder på donor motor er indsprøjtning. Men tænker ikke det bliver noget problem i forhold til indstilling af motor, smider vel bare den der sidder på den gamle motor over på den "nye" de er jo identiske ??

    PS er usikker på om jeg bare kan "smide" den gamle motor på gulvet og trække den ud. Så skubbe den nye motor ind under og sænke bilen, tilpasse osv ??


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   22. feb 2018 Hvis motorene er identiske så er der ingen problemer, og burde ikke være nogen problemer i at indsugningen ikke sidder på den nye, men ved du hvorfor den er pillet af?

    På bmw kan du pille hele fronten af, så du står med et motorrum som faktisk kun er inderskærme og brandvæggen, det er lidt mere omstændigt, men hvis man er lidt i tvivl, så er det en rigtig god måde at give sig selv oceaner af plads smiley
    Edit (Slettede og redigerede lidt) : Men du kan sagtens pille forbroen af, og pille den ud den vej smiley


  • #4   22. feb 2018 Motor har været på rullefelt, indsprøjtning høre bare ikke med.
    Men den er ikke købt hjem endnu, var bare et eksempel.

    Men jah har set man kan fjerne fronten og skubbe den ind, men tænker 1.9 er lille nok til at komme uden om det. Håber retter sagt smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   22. feb 2018 Selv de store række 6ére kan komme ud igennem bunden, men kræver mere arbejde, da man skal have forbro med ned. Men det kan lade sig gøre..

  • #6   22. feb 2018 Hev min egen motor ud alene på under 2 timer, smed den nye motor i en fredag aften på 5 timer sammen med fætter, det er så med snak, pusle lidt om motoren med nye remhjul, vandpumpe tændrør osv osv, altså noget godt og stort service på motoren, og jeg er på ingen tænkelige måder udlært mekaniker, er selvlært smiley

  • #7   22. feb 2018 Thomas:
    Hmm, jah det kan jeg godt se bliver lidt kringlet smiley

    Dalsgaard:
    Det må jeg sige, det sku godt gået smiley tænker heller ikk det ville være det største problem at hive den ud, men modsat at sætte en i igen.. har hverken motorkran eller lift, men er sikker på jeg kan skaffe et par ekstra hænder for en kold el 2.

    Tænker man kunne lave sin egen "kran" med spændesele og en kæde med et trækhåndtag, ved ikk lige hvad det hedder.. men jeg tror i kan se ideen.. har en loftbjælke i metal ude i "garagen".. men ved ikk om fronten kan komme langt nok ind, Min lade har en meget lille port xD


  • #8   22. feb 2018 hvis det er samme motor som har lagt i bilen, så kræver det ikke de helt vilde færdigheder:) så er det bare og gribe aben i halen og komme igang. burde ikke bruges nogen speciel værktøjer. ikke hvad min erfaring siger mig. mvh

  • #9   23. feb 2018 Fronten er MEGET nem at pille fra hinanden, det eneste kan være AC der skal "piftes" af en maskine, da det kan genbruges til bagefter smiley
    Kofanger og opstilling og lygter er MEGET nemt at skrue fra hinanden, så pil det hele af, skru fjederben af (også MEGET nemt) og skru forbroen og gearkassebroen af og sænk forbroen med bil, ned på en palle eller 2 og løft så bilen lidt op, så forbro og motor er fri med en donkraft eller 2 og så hiv motoren fremad, der hvor køler og kofanger nu mangler og skub den nye ind samme vej smiley

    Jeg skiftede motor i min 320d på ca. samme måde, blot med 1søjlet lift, så jeg beholdt hele fronten på og sænkede bilen ned over motoren istedetfor smiley


  • #10   23. feb 2018 Overvej evt. at få motoren hjem fra Ebay.co.uk eller evt. .de.
    Jeg skaffede en 150.000km 150hk 320d motor hjem til min for 7000kr fra en hugger i england, hvor de lokale huggere sku ha 6500 for en 300.000km +/- motor jeg selv sku ud og køre efter og den fra england blev stillet lige foran liften, på mit job til de 7000kr smiley


  • #11   23. feb 2018 Jah ved jeg godt, nu det jo heller ikk sikkert at jeg kun køber 1 motor hjem, desuden findes de i bunkevis i Tyskland og mange andre steder smiley
    Men tak for input smiley


  • #12   23. feb 2018 Hvorfor dog købe flere motore hjem?! ??

  • #13   23. feb 2018 Skal bruge nr 2 til anden bil, men kan i være søde at holde jer til tråden smiley

    Tråden omhandler Teknik og motor skift smiley

    Tak
    PS: i er velkommen til at PB hvis det haster xD


Kommentér på:
Bmw motor skift

Annonce