{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

Claus B
Claus B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Kia Ceed, startbesvær ved koldt vejr {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Kia Ceed 1,6 Diesel fra 2009. På grund af startproblemer fik jeg i 2017 nyt batteri og udskiftet alle gløderør. Det har ikke rigtigt virket med disse udskiftninger og jeg oplever nu, at bilen har meget svært ved at starte - især om morgenen med den stærke frost.
Er der nogen som kan sige noget om hvad startproblemet kan skyldes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia Ceed, startbesvær ved koldt vejr
  • #1   28. feb 2018 Jeg har på et par stykker afmonteret indsugningsmanifolden fra motoren og renset den manuelt for sod. De kan være næsten helt blokerede, og da det mindsker luften betydeligt, kan det godt give startbesvær.
    Evt ville jeg prøve og måle gløderørene ud igen, det kan gøres ret nemt og uden at afmontere dem, ved at afmontere den plus bro der kører på dem alle 4, og så ohmer du dem bare direkte på spidsen og så i forhold til topstykket. Og de skal ligge på ca 0.5-1 ohm.

• #2   28. feb 2018 Nu ved jeg ikke hvad problemet er med din bil men jeg havde for år tilbage en nissan diesel som havde det svært når det blev rigtig koldt og min løsning (det var en gammel spand) var en dåse dieselstart i handskerummet hvorfra der gik en slange ud til indsug og så fik den lige et skud når den skulle startes op i frostvejr, det virkede fint og så skulle man ikke stå ude i kulden og bøvle med det smiley
    Det er fusk, jeg ved det, men det virkede smiley

• #3   28. feb 2018 Har også set pakningen der sidder i bunden af brændstoffilteret kan blive en lille bitte smule utæt, så vil bilen stå og fise lidt diesel af den vej, og trække luft ind retur. Det kan give en ret bøvlet motor at starte.

• #4   28. feb 2018 Jeg ved ikke hvilken motor der sidder i Kia, men i rigtig mange biler er der en PSA motor og der skal man være opmærksom på returslanger fra dyser. Hvis de er en smule utætte forsvinder diesel og er lang tid om at opbygge tryk på diesel og dermed starte.
    Mvh. Gert

• #5   1. mar 2018 Hvor mange km har den kørt? Når du får den startet på kold motor går den så ujævnt i motoren de første 20 sek? Hvis du så slukker den når den går jævnt igen og så prøver at starte den igen. Starter den så med det samme og går jævnt i motoren med det samme?

• #7   1. mar 2018 Kia kører med deres egen motor, ikke PSA. smiley

• #8   1. mar 2018 er det nu ikke hyundai motor som lægger i Kia ? .for hyundai ejer vel det meste af Kia .vis jeg husker rigtig

• #9   1. mar 2018 Har du tjekket forvarmer relæ ?

• #10   1. mar 2018 Stadig samme koncern, hvilken motor ligger så i en VW? ???? De er udviklet i fællesskab, og ja det er også en Hyundai motor ??

• Poul Erik B
    Poul Erik B Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #11   1. mar 2018 Jeg har samme problem med min Kia Ceed fra 2011

Er der en der har et billede, som viser hvor gløderør og relæ sidder?

• #12   1. mar 2018 Gløderør sidder bag på motor ind mod brændvæg lige over udstødnings manifolden.
    Det plejer ikke at være relæet, jeg har ikke skiftet et eneste relæ på de 5.5 år jeg var mekaniker ved Kia.

Kommentér på:
Kia Ceed, startbesvær ved koldt vejr

Annonce