{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af forrude i 1991 Mazda 626 5d
  • #1   7. okt 2006 hvis du ikk har prøvet det før så ville jeg IKKE gå i gang med det.. den er limet i og den skal renses, primes og limes korekt. ellers bliver det ikke tæt.

og skal bruge en masse rude værktøj..

Kim M toyota mekaniker..

• #2   7. okt 2006 Jojo, har rodet en del med ruder før, men skulle lige høre om der var noget specielt der var fint at vide før jeg gik i gang...
    Det er rigtigt, jeg har også selv efterfølgende kigget rundt om den, det er en senere motor... Også generatorbeslaget sidder noget anderledes...
    Mvh

• #3   7. okt 2006 det er noget møg af skære den ud hvis du ikke har det rigtige værktøj.
    men ellers er det og skærer den ud. fjerne alt der gamle lim. prime rundt i kanten og lime den nye i. men den skal sidde der første gang..

• #4   7. okt 2006 Jeg har alt rudeværktøj der skal bruges, arbejder på stort værksted, så jeg tror jeg vil gøre forsøget selv i første omgang. Har været med til montering af ruder som er limet i før, så jeg kender arbejdsgangen nogenlunde...
    Mvh Kristoffer

• #5   7. okt 2006 sæt igang det er ik så svært men det er bedste af være to når den nye skla ligges i for den ska være der første gang.. og det er lidt letter når man er to..

• #6   7. okt 2006 Super, det lyder godt. Kan nu heller ikke se det kan være en videnskab uden lige, men det er jo godt nok lige at få det op at vende først! Det er ganske uproblematisk at få en makker med på at lægge den i! Tak for input folk
    Mvh Kristoffer

• #7   18. okt 2006 Ja, ville lige opdatere denne tråd da folk frarådede mig selv at gå i gang med det. Måske ikke det bedste råd at lade være med selv at lave det hvis man gerne vil lære det, for det var faktisk en hyggelig opgave. Jeg vil da gerne lige beskrive fremgangsmetoden hvis det kan være til hjælp for nogen.
    Grej:
    Højkvalitets enkeltkomponent rudelim, så er aktivator og primer overflødige.
    Pianotråd og to svejsetænger til at skære ruden ud.
    God Stanley-kniv med et frisk blad
    Fremgang:
    Jeg skar ruden ud ved at lægge pianotråden rundt om et hjørne ad gange og save indad, forsigtigt.
    Skar den gamle rudelim ned til ca 1-2 mm lagtykkelse, og rensede alt andet end rudelimen væk.
    Checkede afstanden med den nye rude ud til kanterne og op til taget så jeg kunne pin-pointe afstanden før jeg trykkede den helt på plads. Dysen til rudelimen er lavet så den lægger en triangelformen fuge, følger der ikke sådan én med må man tilpasse den så den lægger sådan en type fuge.
    Lagde en ensartet fuge hele vejen rundt og fik en makker til at hjælpe med at lægge ruden lige i. Stillede den på de to justerbare stop ved bunden af ruden og lagde den ligeså stille ned mod og sikrede afstanden ud til siden. da afstanden passede trykkede jeg forsigtigt hele vejen langs kanten (ikke midt på!) og så at rudelimen lige netop kom ud under ruden hele vejen rundt. Så pressede jeg den nye rudeliste i og samlede trimmet ved bunden af ruden igen.
    Min filosofi med opgaver på biler er, at man selv skal kaste sig ud i det! Går det galt kan man måske have ødelagt noget, men det er kalkuleret risiko, så man ved hvad der sker hvis det går galt. Går det godt, så har man lært det til en anden gang, og har haft sejren over selv at lave skidtet. Jeg har selv lavet biler i 7 år, og elsker hver gang den fornemmelse man får når noget er godt lavet. Man lærer kun at skrue i biler hvis man tør give sig i kast med det, det nytter ikke noget at få andre til at lave det så...
    Bare min mening...
    Håber nogle kan få glæde af guiden
    Mvh Kristoffer

Kommentér på:
Skift af forrude i 1991 Mazda 626 5d

Annonce