{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.994 visninger | Oprettet:

Urolig motorgang på Passat 2.0TDI {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en vw passat 2.0TDI fra 2007 som periodevis har en meget urolig motorgang i tomgang.
Motoren gynger frem og tilbage og det rykker i hele bilen.
Omdrejningerne står ifl omdrejningstælleren fint og den går ikke ud.
Vi har fået skiftet dyser, gasspjæld,kobling,svinghjul og luftmængdemåler og motorophængene er blevet tjekket og intet har hjulpet.
Er der nogen som har en ide til hvad det kan være eller måske nogen som har oplevet det samme og fundet ud af hvad det var ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urolig motorgang på Passat 2.0TDI
  • #2   7. mar 2018 Ja hos vw i tåstrup og de kan ikke finde nogen fejl overhovedet

• #3   7. mar 2018 Har du prøvet en hydrive behandling der renser motoren med brint? Vores blev hørbart mere rolig af at få sådan en tur, det kostede hvis 500 kr smiley

• #4   7. mar 2018 Sidder der balance aksler i den motor?

De bliver drevet af en 6 kantet blyant lign. pind (sammen med oliepumpen)

De tidl. modeller havde problemer med den blyant blev rund, så den ikke trak oliepumpen længere og balanceakslerne.

Kan det være din blyant er ved at være slidt, så den hopper en tand over ind i mellem, hvilket resulterer i at balancen kommer ud af takt, men at den stadig trækker oliepumpen nok til at du stadig har tryk nok i motoren.?

Det er gætværk - men måske smiley

• #5   7. mar 2018 Den blyant i oliepumpen gætter jeg også på, den koster ikke meget. Har selv set en som var drejet næsten rund, men den blev heldigvis skiftet i sidste øjeblik.

• lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
    #6   7. mar 2018 er det mest ved koldstarter

• #7   7. mar 2018 Har prøvet sådan en hydrive rens det gjorde heller ikke noget. Nej det er ikke kun ved koldstarter, det er også når den er varm. Tak jeg prøver at undersøge det med den blyant smiley

• #8   7. mar 2018 Hvad med ledningsnet til dysser?

• #10   7. mar 2018 Efter hvad jeg kan huske, så kan den blyant aksel ikke få balancemodulet ud af takt, da krumtappen driver balancemodul, og balancemodul driver så oliepumpen gennem blyantakslen. Men uanset er det en god ide at få den aksel skiftet.

Jeg har prøvet at fejlsøge på det samme problem, dog i en audi a6 2.0 tdi. Den havde også vibrationer i tomgang. Prøvede alverdens ting og sager men fandt aldrig en løsning på problemet.

Kommentér på:
Urolig motorgang på Passat 2.0TDI

Annonce