{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Blæsermodstand {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt denne blæsermodstand https://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/vw/golf/1-6/1991/elektriske-dele/blaesermodstand/n1051742281/ . Det var planen den skulle i en bil der har fået splittet noget af ledningsnettet. Der medfølger ingen vejliedning men den har 5 stikben hvor et er + og de 4 andre er mærket 1-2-3-4. Har så sat + fra tænding til + på bl.modstand og derefter ledninger fra alle 4 trin til blæseren.. men den køre i samme hastighed på alle 4 trin! Er det mig der gør noget forkert eller er den defekt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blæsermodstand
  • #1   10. mar 2018 Er det ikke bare kontakten du viser. Jeg kan godt se der står blæsermodstand på dit link, men vil mene det bare er kontakten til modstanden. Modstanden plejer at være en lidt større ting og placeret i luftslange til varmeapp.
    Mvh. Gert

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   10. mar 2018 Det er kun en kontakt det der.
    Nu skriver du ikke hvilken golf du har, men på 2éren, der sidder modstanden i samme kasse som selve blæseren, kan ikke huske hvordan det er på 1éren, men den burde også sidde meget tæt på blæseren smiley

• #3   10. mar 2018 Hvis den ting du har modtaget er den samme som på billedet, så er det blot en kontakt. Den kan IKKE regulere hastigheden på motor i sig selv. Den skal kobles på modstanden/modstandene til din blæsermotor. Med ben 1 på det laveste modstandstrin, 2 på det næste osv osv. ( Har aldrig rodet med det før, så jeg siger kun noget ud fra min fornuft)

• #4   10. mar 2018 Tak for svar alle. Bilen det skal laves på er en Ford transit fra 82. Nå nu er jeg med. Er det så sådan en i den her stil https://www.thansen.dk/product.asp?n=1051779667&pn=-240108136 jeg så vil kunne styre med min kontakt? Findes der noget universelt blæsermodstand nogen steder?

• #5   10. mar 2018 Det vil formodentligt virke ja, man skal så lige ideelt set have et diagram over den, så man ved hvilke pins der hører til hvad. Der er sikkert bare en stel, og så kan man køre plus gennem de forskellige modstande afhængig af ønsket hastighed. Du kan måle hvilke ben der skal til hvad med ohmmeter, så er det vist klaret. (Det er hvad JEG tror, det er ren gætværk)

• #6   10. mar 2018 Husk blæsermodstanden helst skal sidde i forbindelse med luften til/fra kabine blæseren, da den skal køles ned. Den bliver rimelig lun. smiley

• #7   10. mar 2018 Sidder der ikke allerede en blæsermodstand i bilen du kan bruge ?

• #8   10. mar 2018 Tak for rådne.

Kommentér på:
Blæsermodstand

Annonce