{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.562 visninger | Oprettet:

"Reset" knap Opel Karl {{forumTopicSubject}}

Godmorgen!

Jeg har en Opel Karl fra 2016, og hver gang at jeg har skiftet dæk sommer/vinter dæk. Lyser lampen at der er lavt dæk tryk, den holder ikke op med at lyse selv om at luften er blevet tjekket, og den ikke mangler luft.

I følge Gunnar due biler, så er det fordi at den skal nulstilles hver eneste gang man skifter om, og det kan åbenbart kun gøres ved brug af en computer.

Det koster så 200 kr hver gang de skal gøre det.

Men kan det passe at der ikke er en knap man kan tykke på? (Det har mine andre biler haft)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Reset" knap Opel Karl
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 329
    #1   11. mar 2018 Luder ikke rigtigt der skal tester på fra gang til gang. Der burde være en knap i bilen.

• #3   11. mar 2018 Har set at når man skifter hjul at bilen skal køre i 1 time før den selv finder ud af det mest Mercedes dog men Ja du kan selv købe tester og nulstille tpms BMW har meny man selv nulstiller det på prøv kig lidt i din om det ikke kan lade sig gøre

• Ricky O
    Ricky O Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 4 Svar: 5
    #4   11. mar 2018 Det er rigtig nok-)

Har et apparat til min astra k

• Ricky O
    Ricky O Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 4 Svar: 5
    #5   11. mar 2018

profilbillede
  • #6   11. mar 2018 Det hvad der sker nå man køber sådan noget moderne pjat. Alt for meget teknik som værkstederne kan tjene penge på.

• #7   11. mar 2018 Har du evt skiftet inde på dine indstillinger om at bilen skal kører komfort , eco osv ? for så er det derfor . så skal du bare nulstille det så burde det være fint .

• #8   11. mar 2018 der skal et lille apparat til at kode dem. men det tager max 1 min at kode hjul, dårlig service at værkstedet ikke gør det gratis. gør vi hvor jeg arbejder

• #9   11. mar 2018 endnu en ting, som er blevet lovpligtig,
    KUN fordi de fleste ikke har hjerne til og huske og kontroller dæktryk,
    som man har lært da, man tog køre kort.

og er en del, af det, man skal kontroller, når man har bil.

så skal der en lov til, for at folk få kontrollet deres dæktryk,
    og hvor svært er det lige.

• #10   11. mar 2018 Prøv denne fremgangsmåde.

profilbillede
  • #11   11. mar 2018 Der skal bruges en lille højfrekvent sender, og bilen skal stå i "læringsmodus". smiley
    Det er fordi din bil har aktive sensore i hjulene, og derfor skal bilen lige "vide", at hjulene er blevet byttet rundt. smiley Men 200kr, er det ikke næsten hvad et hjulskifte koster? For vi gør det da automatisk ved hjulskifte, og mener da vi tager 249 for det hele. smiley

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #12   11. mar 2018 #10
    det virker bare ikke så godt på en Opel, selvom det står at man kan gøre det på den måde, og mange Opeler kan godt køre en uge uden at der kommer alarm fra manglende sensorer, så den eneste vej frem er originale sensorer og kodes med TPMS værktøj
    Vi tager gratis for det, til faste kunder
    kunder der kommer ude fra betaler en 50kr

• #13   11. mar 2018 Morten & Daniel

Det os fordi at i er jydere, i plejer at være flinke smiley

• #14   11. mar 2018 Daniel c

Det kunne da ikke være mere forkert. På det opel værksted jeg var på, der monterede vi kun uoriginale sensorer da de er billigere. Fungere helt perfekt.

Desuden så er mange insignia, zafira c, Corsa d og astra j med autolearn og kræver ikke tester udstyr når man skifter mellem sommer og vinter.

Dog skal Corsa e, opel karl, astra k, Mokka indlæres med håndsenderen.

• Kim  M
    Kim M Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #15   12. mar 2018 Jeg har købt ovenstående værktøj til min Opel Karl, men jeg kan ikke få det til at virke. Får den fint i learning mode, men der sker intet når jeg holder værktøjet op til ventilen.

Så enten er det værktøjet eller også er det mine ventiler...

• #16   12. mar 2018 Lyser den med venstre forreste blinklys?

• Kim  M
    Kim M Tilmeldt:
    mar 2018

#17   12. mar 2018 Ja, det gør den, men den registrerer aldrig ventilen uanset hvordan jeg holder værktøjet. Det blinker i TX lampen. Har også prøvet med nye batterier.

• #18   12. mar 2018 Du skal holde værktøjet ind mod dæksiden ud for ventilen.

Men der er nok noget galt med enten ventilen eller værktøjet. Hvad sker der hvis du prøver et af de andre hjul?

• Kim  M
    Kim M Tilmeldt:
    mar 2018

#19   12. mar 2018 Det er jeg klar over. Der sker heller intet. Så mistænker det er fordi værktøjet ikke kan vække ventilerne fra standby eller lign.

Jeg ved dog at ventilerne virker fordi de har været kodet sidste år på værksted.

• #20   12. mar 2018 "Du skal holde værktøjet ind mod dæksiden ud for ventilen. " ?!
    Den var go'...

Du skal også minde ham om at han skal også huske at tænde for værktøjet... smiley

• #21   12. mar 2018 Kunne jo godt ske at han troede at den skulle holdes hen til ventilspidsen. Det ville jeg da tro hvis ikke jeg havde fået andet af vide.

• #22   12. mar 2018 Bare værktøjet er i nærheden af ventilen, er det nok. Har du en defekt ventil, kan du endda nogen gange fange det modsatte hjul, og så skriver den bare Duplicate, fordi den tror 2 er ens.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #23   18. mar 2018 #14
    og så alligevel ikke, vi har dårlige erfaringer med uoriginale sensorer på Zafira, de køre fint den første sæson, næste sæson der er der er der altid en sensor der brokker sig og det er ikke fordi at sensoren er defekt, vi koder eller udskifter den pågældende sensor, så går der en dag og kunden er tilbage igen, vi udskifter alle 4 sensorer til originale, og vi ser ikke kunden før at det er tid til hjulskift igen

Kommentér på:
"Reset" knap Opel Karl

Annonce