{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Carsten C
Carsten C
Tilmeldt:
7. feb 2015
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50

Golf 2 motor hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fornyligt blevet nød til at lave "en ny motor" til min golf 2 Turbo Diesel.

Opsætningen blev følgende.

1V top. plus 1V dieselpumpe.

SB. Motorblok.

SB. Gearkasse.

Org. intercooler.

Skruet i pumpen til den ryger ved acceleration (godt sort).

lader 1,5 bar ved speederen i bund.

mit spørgsmål er hvor mange heste jeg han forvente her.

min bil kører som en raket og har absolut ingen problemer ved at når 160 km/t hurtigt.

har efterfølgende fundet ud af den toppakning jeg har brugt er en med 1 hul hvorimod den skulle have haft 3 huller. hvad har dette af konsekvenser? hvis det overhovedet har nogle når bilen køre som den skal?.

har lige skiftet kobling da den gamle begyndte at glide den nye gled også men har fundet ud af at for meget gear olie var synderen og der skulle bruges en lille pakning ved trykstangen som jeg ikke viste noget om desværre. ny kobling og pakninger er bestilt.


Tak på forhånd.

Mvh. CARSTEN SKOV.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 motor hjælp.
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   12. mar 2018 Den pakdåse ved trykpinden. Hvor har du bestilt den henne. Kan ikke finde den nogle steder. Mvh stefan.

  • #2   12. mar 2018 omkring 110 Hk nok

    ang. oppakning så er det tykkelsen af pakning, 1 hul = tyndeste. normalt måler man hvor meget stempler stikker ovenud af blokken..
    I princippet har du hævet kompressionen, kan være lidt hårdt ved motoren, men den yder så også mere.

    I prkasis betyder det ikke meget


  • Carsten C
    Carsten C Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 50
    #3   12. mar 2018 hej tak for alle svarene.

    Okay tynder toppakning giver god mening med højre kompression og mere ydelse.

    Pakningen er købt ved krogslund.dk

    Mvh. Carsten


  • #4   12. mar 2018 det lidt teoretisk, for du skaber også et mindre brandkammer til at fylde diesel olie i.

    Normalt når man hæver trykket så sænker man samtidig kompression, enten ved tykkere pakning, eller ved at fræse lommer i stemplet..
    Men som sagt så er der ikke meget forskel på de 3 tykkelser pakning, det er mest for at kompensere for evt. fabriktions forskelle. Så yder alle motorer ens og holder ens.

    pakningen ved krogslund er fin. Nogle bruger stål pakningen fra en golf 3 1,9. Der skal man selv bore nogle af hullerne til olie. Men den skulle holde noget bedre.
    Har selv altid fået lavet pakninger og skæreringe. Det dur når det skal være seriøst


Kommentér på:
Golf 2 motor hjælp.

Annonce