{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

Justere kobling på Twingo 1,2 årgang 2005. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har skiftet mange koblinger og kabler osv. men denne bil irriterer mig en smule.

Problemet ligger i at koblings punktet ligger for højt til at jeg kan acceptere det.
Mit problem ligger i at jeg har undersøgt om bilen skulle have en selvjusterende kobling i selve trykpladen, men umiddelbare via billeder ser det ikke sådan ud.
Koblingskabel er heller ikke selvjusterende, da der ikke er noget på kablet.

På nogle videoer på youtube er der to forskellige måder at gøre det på.

Den ene måde det kan gøres på, ser det ud til at man kan få nogle plader / beslag som man skifter / flytter nede på gearkassen.
(lige den metode er dog muligt på denne her.)

Den anden måde er at man kan justere ved at trække op i koblings pedalen og give den et klik ad gangen for at stamme op, og hvis man holder pedalen op så kan man udløse en knap så man kan løsne den.
(denne mulighed kan jeg ikke se der er på denne bil her.)

Men anyways så syntes jeg det er underligt at man ikke kan justere kabel på nogen måde, eller at den selv kan.

Ikke at jeg har et problem med at købe et nyt koblingssæt, da jeg ikke syntes der er så dyrt endda, og arbejdet set ud til at være hurtigt overstået.
Koblingen glider overhovedet ikke, men selv om jeg skifter koblingen så kunne det være godt at vide hvordan man får den justeret tilbage så den passer til en ny kobling.
Problemet er at der ingen frigang er overhovedet, og det vil jeg gerne have løst.

Nogen der lige kan hjælpe med info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justere kobling på Twingo 1,2 årgang 2005.
Kommentér på:
Justere kobling på Twingo 1,2 årgang 2005.

Annonce