{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Skade på drivlinje efter påkørsel bagfra {{forumTopicSubject}}

Hej bilentusiaster

Jeg har været så uheldig at en bil ramte min bil bagfra i langsom trafik på motorvej. Forskellen på vores hastighed, har cirka været 30 km/t, så det gav et ordentligt ryk. Jeg havde foden godt på bremsen da jeg blev ramt.
Min bil har forhjulstræk med DSG, og en 1,4 benzin med turbo og kompressor.

Jeg oplever så lidt efter da jeg er drejet af motorvejen, og jeg laver et relativt skarpt sving til højre, at der kommer en pibende lyd forfra. Det stod kun på et minuts tid, og så var det væk, og jeg har ikke oplevet det siden.
Dog er der en kommet en skurende lyd fra motoren, som har været der lige siden påkørslen. Lyden er der også i tomgang når den er parkeret.

Jeg har så lige afleveret bilen hos et autoriseret værksted, som skal reparere bilens bagparti. Jeg fortalte om den piben jeg havde oplevet, og problemet med den skurende lyd fra motoren. Dog mener værkstedet ikke at det kan have nogen relation til uheldet.

Har I en mening om hvad det kan være, eller en holdning til om det kan være forårsaget af uheldet. Eller hvis der er en mekaniker der kan hjælpe mig belyse det.

Tak på forhånd for alle svar.

TL;DR motor har fået skurende lyd, efter påkørsel bagfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade på drivlinje efter påkørsel bagfra
  • #1   5. apr 2018 det kan være svært og skulle bevise, det har noget med uheldet og gøre.

    og ikke bare er alminlig slitage


  • #2   5. apr 2018 Har også svært ved at se sammenhængen.
    Måske du blot har fokuseret på den lyd efterfølgende?


  • #3   5. apr 2018 Som de andre skriver så kan det jo være svært og bevise at en skade på motoren/gearet er kommet ved sammenstødet.
    Dog er det nok ikke usandsynligt at der sket et eller andet.

    Kun være noget så simpelt som udstødningen er blevet skubbet/bukket og støder på et eller andet.


  • #4   5. apr 2018 Det mener jeg heller ikke det kan, 30km/t er ikke særlig meget, og særligt ikke når hele din drivlinje er foran, hvis det havde været en RWD, så kunne det måske gå udover bagtøj, trækaksler, kardan osv..

    men ikke ved den hastighed der, jeg blev påkørt med 80-100km/t for 6måneder siden, lige på siden af fronten, der skete ikke noget med motoren smiley


  • #5   5. apr 2018 Kan det måske ikke komme fra udst systemet tænker om udst er blevet klemt eller skubbet op mod motoren

  • #6   5. apr 2018 Tja det kommer jo an på om dsg kobler helt ud når man træder på bremsen, eller først når man holder "næsten" stille.

    I princippet kunne det at man bliver skubbet op i fart, resultere i et moment der overstiger det gear/ motor er vant til.
    Evt osse fordi det er modsat af den normale vej kraften går.
    Men igen det er satame svært og bevise sådan noget.


Kommentér på:
Skade på drivlinje efter påkørsel bagfra

Annonce