{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

skævt rat {{forumTopicSubject}}

Hej hjælpesomme brugere
I dag var jeg ude at køre og midt på vejen var der høj brosten eller noget i den stil og jeg så den ikke. det endte med at jeg bankede undervognen op i den. Bilen ryster slet selvom jeg har været på motorvejen med 140 km/t men rattet er skæv selvom jeg kører lige ud. Så vil jeg høre jer om jeg skal køre på værkstedet med den eller er det let at gå til den selv?


Kommentarer på:  skævt rat
  • #1   7. apr 2018 Ja den har jo fået bøjet noget evt bærearme eller andet under bilen. så det ville være en rigtig god idé at få det tjekket ud på et værksted.plus den skal jo under alle omstændigheder spores igen. ellers slider du jo dækken skæve.

  • #2   8. apr 2018 som nævn af freeway

  • #4   8. apr 2018 Tommy
    Mange tak for rådet. det er det jeg vil gøre i dag smiley skriver feedback evt med billeder når jeg har gjort det. men hvis den har bøjet en bærearm, burde rattet ikke ryste når man kommer op i hastighed?


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.858
    #5   8. apr 2018 ikke nødvendigvis, så er styretøjs geometrien jo bare ændret, da noget det er bøjet, giver andre vinkler på det der et bøjet

    har du eks bøjet bæreamren, så er den faktisk blevet lidt korte, så den trækker hjulet lidt ind mod bilen i bunden.
    og det resultere i, at rattet sidder lidt skæv,
    og dine dæk vil blive slidt skæve, hvis du køre længer tid med det.

    bøjer man en sporestang/styrestang, så bliver den lidt korter, og så ændre den på
    toe out/to ein, som så har ændret spidsning på dine hjul,

    og igen, så slider det hjulene skæv,
    her vil rattet ikke nødvendigvis sidder skæv, men tit gør det.

    der kan også være en bøsning, der er slået i stykker, så rykker man bære armen, i en eller anden retning, og det vil ændre styretøjs vinklerne. og få rattet til at sidde skæv.

    så der er mange ting, der kan have taget skade.

    så kan man ikke selv, finde fejlen, er det bedst og få en der ved noget om det til at kigge på det


  • #6   8. apr 2018 den har vist skadet dette sted på bilen

    profilbillede
  • #7   8. apr 2018 Det forbroen. men prøv at køre forbi et sted og se om de kan spore den ind igen. vis ikke skal du jo nok have skiftet den forbro. vis den er skæv eller evt rattet den ud.Det må også have givet et stort brag da du ramte den sten smiley

  • #8   8. apr 2018 Ja så nu giver det meningen. kører nok til min mekaniker i morgen så må han vurdere om den skal skiftes eller rettes ud

  • #9   8. apr 2018 Der er jo ikke andet end rust og se smiley

  • #10   8. apr 2018 steffen
    haha. det har du ret i smiley


Kommentér på:
skævt rat

Annonce