17.006 visninger
|
Oprettet:
AGR/EGR ventil {{forumTopicSubject}}
hej, nogen der ved hvad et AGR/EGR ventil er? og hvad det gør/ gør godt for? det skulle vidst være noget der sidder ved udstødnings manifold
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 1.304
jun 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
This is an emissions control technique for reducing oxides of nitrogen emissions in the tailpipe. A small amount of exhaust gas is recirculated back into the intake manifold to dilute the incoming air/fuel mixture. Contrary to what you'd think, it has a cooling effect on combustion temperatures that helps reduce the formation of oxides of nitrogen (See NoX). The EGR valve is the main control device in this system.
Kilde: http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-176.htm
EGR-ventiler er typisk monteret på turbomotorer. Og hvis ikke EGR-ventilen virker korrekt, og derved ikke køler motoren, vil turbo'en blive mere slidt og kan i visse tilfælde brænde af. Hos Renault er EGR-ventiler et typisk problem. De sodder til indvendig, hvorved de ikke virker ordentligt længere. Jeg har selv fået skiftet min på min Renault (dog med en nyere model, som skulle være bedre end den gamle - siger de).
apr 2006
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 11
okt 2005
Du skriver at EGR-ventiler er typisk monteret på turbomotorer . . . . . . Hmm de sider mere eller minder på alle biler med indsprøjting i dag samt på diesel biler ??
nov 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.046
okt 2005
jun 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 14
jan 2017
Følger: 1 Svar: 4
AGR/EGR ventil