{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AGR/EGR ventil
  • #1   15. okt 2006 En EGR ventil gør at noget at det udstødingsgas der kommer ud af motoren bliver brugt igen så når du kør bliver der sendt udstødingsgas tilbage om i indsugningen og brændt af igen

• Ulrik J
    Ulrik J Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #2   15. okt 2006 EXHAUST GAS RECIRCULATION (EGR)

This is an emissions control technique for reducing oxides of nitrogen emissions in the tailpipe. A small amount of exhaust gas is recirculated back into the intake manifold to dilute the incoming air/fuel mixture. Contrary to what you'd think, it has a cooling effect on combustion temperatures that helps reduce the formation of oxides of nitrogen (See NoX). The EGR valve is the main control device in this system.

Kilde: http://autorepair.about.com/library/glossary/bldef-176.htm

EGR-ventiler er typisk monteret på turbomotorer. Og hvis ikke EGR-ventilen virker korrekt, og derved ikke køler motoren, vil turbo'en blive mere slidt og kan i visse tilfælde brænde af. Hos Renault er EGR-ventiler et typisk problem. De sodder til indvendig, hvorved de ikke virker ordentligt længere. Jeg har selv fået skiftet min på min Renault (dog med en nyere model, som skulle være bedre end den gamle - siger de).

• Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 11
    #4   15. okt 2006 det er til recirgulasion af udstødnings gas ved ikke lige hvordan det staves det der rec noget men bilen vil køre dårigt hvis<den ikke virker arbejder som mekaniker og skifter dem hvis den køre dårligt...

• #5   15. okt 2006 Ulrik J
    Du skriver at EGR-ventiler er typisk monteret på turbomotorer . . . . . . Hmm de sider mere eller minder på alle biler med indsprøjting i dag samt på diesel biler ??

• #6   15. okt 2006 Kan huske da jeg arbejdede ved Opel og Shell kom med deres nye fine V-power, så lærte jeg at V-Power godt nok løsnede sod i motoren, men det var i flager, og det kunne netop sætte sig i EGR ventilen på en Opel maskine

• #7   15. okt 2006 Der er mange biler og varevorgne der har det problem med at stoppe i EGR ventilen . . . . En gammel Ford Transit kan lukke sådan til i indsugningen at den ikke kan gå mere og alt den sod kommer fra EGR ventilen . . . . og hvis en cat falder sammen så den stopper udstødingen så kan EGR ventilen også brænde af

• Ulrik J
    Ulrik J Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #8   16. okt 2006 Jeg skrev også "typisk" smiley

• #9   28. nov 2009 og det er den store runde ting der sidder på manifolden,med en slange over til en anden lille ventil,samt en slange over til hvad jeg vil kalde en vacum pumpe??? for har et lignende problem lige lige.

• Tonni N
    Tonni N Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 4
    #10   16. jan 2018 egr ventil gør du kommer mere af med dit gasudslip og at bilen bedre kan onde man kan på andre måde samlign det med vis kun man har en lunge og ikke har 2 så har man også dårlig luft veje og derved ikke kan yde lige så meget derfor anbefaldes det at man skilder det af og renser det omhyggeligt gerne med stål børste og noget rensebenzin eller lign der kan opløse sod rester det virker også med normal benzin man skal bare huske og bruge sprit osv og blæse den ren bagefter eller sørger for den er tør nu køre jeg selv med en renualt megane 1.5 dci turbo diesel med intercooler 130hk motor og har haft samme problem og rensede det og ca mine 8 til 10 hk måske mere kom tilbage og sikke en forskel at den kan hive igen

Kommentér på:
AGR/EGR ventil

Annonce