{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

BMW E46 OBDII 1.4.0 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har hørt jeg ikke kan bruge en OBDII tester/scanner hvis bilen ikke kan starte, kan det være rigtig ?

Skal finde oversagen til min ikke vil starte efter et motorskift. Har skiftet en 316i ud med 318i, de er identiske.. Men 318i yder self lidt mere (og er fra 98, er ikke sikker)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 OBDII 1.4.0
  • #1   24. apr 2018 har du skiftet styr boks og låst startspærre op

  • #2   24. apr 2018 er det kun motoren du har skiftet ? for vis du har skiftet ecu også skal du jo have nøglen/læseren med fra den bil du tog motoren fra. ellers skal du have kodet den nye ecu til din gamle nøgle. eller finde en der kan kode startspærre helt fra.

  • #3   24. apr 2018 Har prøvet med den originale styrboks/ecu først, og så den der hørte med til den nye motor - samme resultat.. Dog kunne jeg ikke bruge centrallås, så skiftede igen.
    Så lige nu sidder den originale ecu i..
    Kan stadig ikk starte.. dog kan jeg igen bruge centrallås.

    Brain: låst den op, hvad mener du ?

    Freeway: Jah, har fået af vide at det kunne være pga startspærre. Eftersom ews og nøgle ikke høre med til ecu og motor..

    Men så er jeg ret sikker på den slet ikk ville få starter til at køre rundt..

    Nu skal jeg dog også være opmærksom på at tidligere motor var løbet tør for olie og sat sig helt, ergo: så kunne det være den har låst startspærre til for ikke at lave mere skade på bil eller for at udvikle en brand el lign. Så skal under alle omstændigheder bruge en tester for at finde ud af hvad der er galt..

    Men som sagt har jeg fået af vide at man ikke kan aflæse bilen når den ikke kan starte ??


  • #4   24. apr 2018 motoren køre fint rundt med starteren når man drejer nøglen selv om startspærre ikke bliver slået fra . Det starter bare ikke. nogen biler starter meget kort og går ud igen. når startspærre ikke bliver godkendt Så det svinger lidt fra mærke til mærke. Så det kan nemt være det der er problemet.men du burde kunne se det med en tester når du sætter den til bilen. om den godkender til start i startspærre eller ikke.

  • #5   24. apr 2018 Okay. Så min muligheder er som følgende:

    1. (Gratis) - få fat i tidligere ejer af motor og bede ham om at få fat på ews, nøgle samt låsecylinder eller chip ringen.. bilen er solgt til Norge.. aftalen var starter den ikke, så skal penge retur..


    2. (Billigt) - købe/låne en tester og smide den på, uden at være sikker på at den kan læse ecu da bilen ikke kan starte.

    3. (Dyrt) - købe et brugt sæt til samme motor 318i, fra et autoophug ecu, ews, låsecylinder og nøgle.

    4. (Meget dyrt!)
    Få bilen transporteret til en autoriseret bmw mekaniker eller et alm værksted for så at smide en tester på og få "låst den op" eller hvad de nu finder af undskyldninger ..
    -_-*


  • #6   24. apr 2018 prøv at tage kontakt til bmw og hør hvad de skal have for at kodet den. sidst jeg fik kode min bil det var en passat der sendte jeg den afsted med Falck til VW og det koster 305 kr for de kodet den. Så det ikke altid mega dyrt det tog dem 10 minutter at gøre det. men syns du skal sætte en tester på så du ved det er fejlen først. selv om jeg vil næsten gætte 100% på at det er startspærre fejl du har.

  • #7   24. apr 2018 den behøver da ikke kunne starte for at du kan sætte en tester på... har du en ordentlig bmw tester til rådighed ?

  • #8   24. apr 2018 Jamen du har nok ret mht til startspærre. VW og BMW er bare to vidt forskellige firmaer og rygter lyder at det er ret så dyrt hos bmw..
    Desuden snakkede jeg med en bmw forhandler i Herning og de sagde at der skulle tester på før de var 100% på hvad problemet var som du også nævner. De var som sagt lidt tilbageholdende med hvad det ville koste.. du ved sikkert hvad jeg mener.. så der holder jeg mig fra.


  • #9   24. apr 2018 Jamen det er hvad jeg har fået af vide Rasmus, så er du sikker på det ??
    (Nu jeg ikke sikker, da der ikke er tale om bmw men Seat) dog fik jeg også det samme af vide af en tidligere bmw ejer.. smiley but idk..

    Men har kigget på INPA OBDII, skulle være et udemærket bud på en tester.
    Dog har jeg igen computer eller bærbar lige pt..

    Så skal finde en ordentlig tester som jeg kan bruge til min iPhone.


  • #10   24. apr 2018 altså på min "e60" kan den teste på bilen om den er startet eller ej.. og i det øjeblik du forsøger at tørne den burde den jo så komme med en kode.. det er en bmw carly tester jeg bruger. men har du prøvet at aktivere starteren uden om nøglen ?

  • #11   24. apr 2018 Mener også jeg har kigget på en Carly, men på eBay hvor de er billigere. Hvor har du købt din ?

    Men nej jeg har ikke prøvet at starte uden om nøglen ?


  • #12   24. apr 2018 prøv det.. for det kan jo være du har en død starter eller har glemt at sætte noget til.. men jeg købte den fra deres hjemmeside mener at firmaet er tysk eller italiensk
    http://www.mycarly.com/product/bmw-app/

    alt efter årgang så er der to tester stik du skal bruge..


  • #13   24. apr 2018 her .


    profilbillede
  • #14   24. apr 2018 Mener du tændingslåsen eller starter som køre motor rundt ? xD

  • #15   24. apr 2018 Prøv evt. at høre Koed i Kolind/Århus (de har snart åbent hus/BMW træf 1. lørdag i maj) om de har nogle idéer der kan hjælpe dig på gled.
    De er MEGET service mindede og kan du først efter fyraften, så kan i helt sikkert også finde ud af det.
    Tjek evt. facebook gruppen "BMW Koed - venner og kunder" ud og kontakt dem evt. der.

    Men umiddelbart burde du sagtens ku sætte tester på uden at starte, den skal blot slåes til tænding.
    Jeg brugte bare en bosch tester, da jeg tjekkede min e46 for abs fejl mv.


  • #16   24. apr 2018 Har kigget bilen igennem og har begge obd stik, et i motorrum og et under instrumentpanelet ??

  • #17   24. apr 2018 så er det nok med det firkantede..

  • #18   24. apr 2018 Hvis bilen har begge stik skal du kode med det runde, jeg kan gøre det på Fyn


  • #19   24. apr 2018 Jeg fik en anden motor komplet med ledningsnet sat i min E46 320d, og den kunne startes og køre fint med den gamle boks. Du bliver nødt til at få en tester på.

Kommentér på:
BMW E46 OBDII 1.4.0

Annonce