{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.657 visninger | Oprettet:

Mikkel J
Mikkel J
Tilmeldt:
25. apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Fiat panda 0.9twin air 2012 olie filter {{forumTopicSubject}}

Hej håber at få en mekaniker i snak

Jeg har lånt en Fiat panda 2012 0.9 twin air
Ham der har den køre den ikke til service så jeg vil lave noget på den
Nye visker blade, luft filter, olie filter og olie

Men det nye og gamle olie filter sidder der en dut med pakning på som skal ramme et sted nede i motoren
Men der er sku ikke meget plads at arbejde på men kan man bare sætte filteret fast i skruelåget og håbe på den selv finder på plads eller skal man have filteret til at sidde i motoren først

Har samlet det igen og den kommer ikke med lavt olie tryk men den tikker lidt

Håber på en venlig sjæl vil guide mig for vil nødig smadre hans motor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat panda 0.9twin air 2012 olie filter
  • #1   25. apr 2018 Jeg har ikke selv fiat, men:
    https://www.fiatforum.com/500-guides/297051-twinair-oil-filter-change.html

    De kommer dog ikke ind på "dutten", det ligner en guide som skal ramme ret. Det burde være muligt at få den i med lidt roden. Det kan nok være nemmere at sætte på toppen, da det forlænger filteret. Men du skal stadig mærke at den går i, burde ikke være svært. Da det er lavet af plastik skal du bare undgå vold.

    Kan være at en af de andre med en 500 twin air eller lign kan uddybe.


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   25. apr 2018 Har læst den guide men læs det sidste svar der er en som har fejl monteret

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #3   25. apr 2018 Så har lige haft filter af og alt så vel ud kunne dreje det på til jeg nået pakning og derefter værktøj uden at ligge kræfter i nu håber vi det er rigtigt for prøvede at sætte filteret på motoren men det er et skud i tågen at fange noget der

    Syntes bare motoren lyde som man ryster en spraymaling dåse men det er vel bare Fiat i nødeskad


  • #4   25. apr 2018 Skal ikke kunne sige hvordan den skal lyde.

    Husk at tjekke for olie niveau et par gange over de næste par 100-300km, filterhuset kan godt opsamle en del efter man har hældt på.
    Tjek ligeledes for olie spild under bilen, vil fortælle dig om filteret er ok.

    Tænker at din motorlyd kan være påvirket af dit luftfilter skifte, så måske et dobbelt tjek der også.


  • #5   25. apr 2018 Ps moderne motorer bliver ret kede af ikke at blive serviceret som du også er obs på. Om ikke andet så bare et service hos noname forhandler.

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #6   25. apr 2018 Jeg har efterfyldt med lidt olie prøver lige at bikse en YouTube til jer

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #7   25. apr 2018 https://youtu.be/Kjc32XhZIn8

  • #8   25. apr 2018 Er på arbejde så desværre ikke muligt for mig at svare på dette. Måske andre kan træde til her

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #9   25. apr 2018 Har fået en mekaniker til at komme forbi sener i dag så lytter han til den så får i lige en melding der

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #10   25. apr 2018 Han vil anbefale lidt tykkere olie men ikke noget jeg skulle bekymre mig om den skal bare ud og have en lang tur


  • #12   25. apr 2018 Jeg ved ikke hvordan de skal lyde, men kønt er det der ikke.

  • #13   26. apr 2018 Du må da vide hvordan den lød før du begyndte at rode ved hans bil.
    Hvorfor ikke give ham en skilling for at låne den.

    Nu låner jeg personligt ikke mine ting ud, men hvis jeg gjorde ville. Jeg sgu blive sur hvis andre begyndte at pille ved mine ting.
    Men godt vi alle er forskellige.


  • #15   26. apr 2018 Den 2 cylindrer motor har bare en mærkelig motorgang. Prøv at hører når en smart sætter igang, det lyder til at den er ved at springe i luften.

  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #16   26. apr 2018 Det min bedste ven der har lånt mig den og han var selv inde på om jeg vil lave lidt på den
    Min egen holder på værksted og er ved at få ny gearkasse og han Fiat holder bare stille da han bruger firmabil og sin kæreste bil da han heller ikke er imponeret over komforten i fiaten

    Skal huske det med tændrørne
    Men nu må vi se om den holder skal ud og køre til Lalandia i dag

    Tak for hjælpen


  • Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #17   26. apr 2018 Bilen kørte fint og lyder bedre og bedre fra Nordsjælland til Rødby

  • #18   27. apr 2018 cool og tak for feedback, det er sådan vi alle lærer lidt nyt.

Kommentér på:
Fiat panda 0.9twin air 2012 olie filter

Annonce