{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Ordentlig afbalancering af dæk en mangelvare {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres oplevelser?

Jeg har oplevet dårlig afbalancering så ofte - og med forskellige biler/værksteder, at jeg synes det er et generelt problem.

Tit og næsten altid er der ingen problemer omkr 90km/t. Det er som om, at den kan de fleste klare. Mindre unøjagtigheder mærkes jo ikke rigtigt ved lavere hastigheder.

Ved ca 130 km/t og op er sagen en hel anden. Her er unoderne ofte. Jeg vil mene at op imod hver anden eller tredie afbalancering jeg har fået foretaget er endt i fejl her.

Ofte er det vel deres udstyr? Tit hjælper det ikke at køre tilbage til samme sted og sige ommer - mens det tit har hjulpet de gange jeg bad et nyt værksted om det.

Hvordan kan det være så pokkers svært med en god balance? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ordentlig afbalancering af dæk en mangelvare
  • #1   30. apr 2018 Det kan lige så godt være dækket der er skævt fra fabrikken.. Det ses gerne på billige dæk.
    9 ud af 10 afbalancerer ikke med vejtryk, hvilket nok ville give et bedre resultat. (Sådan et apparat koster også kassen)


  • #2   30. apr 2018 Ja og det har de ikke, men der er jo også mange andre ting der spiller ind end bare en afbalancering.

  • #4   30. apr 2018 Hej
    Ukyndig dækoperatør som ikke kender maskinen
    MVH KP


  • #5   30. apr 2018 hvis man ikke har renset anlægfladen på navet, ordenligt
    eller mellem nav og skivebremsen/trommelen, så kan man også få vibrationer når man køre.

    ser tit folk ikke renser det af, når de skifter fælg

    og nogen biler er mere følsom end andre


  • #6   30. apr 2018 Du må alligevel ikke køre over 130 km/t så hvad er problemet?

  • #7   30. apr 2018 Tænker du kan være uheldig?
    Har få monteret og afbalanceret ved Thansen flere gange - og det har altid spillet max, også ved høje hastigheder.


  • #9   30. apr 2018 De fleste biler skal jo op på 140km/t efter speedometeret for at køre de lovlige 130 km/t. Mange ligger og "tøffer" 110-120 km/t hvor man må køre 130 km/t og tror så at os der overhaler kører alt for hurtigt smiley

  • #10   30. apr 2018 #8 - Det gør jeg f.eks ikke, da jeg ikke ved hvad "krænse" er... smiley

    Men hvis du mener om ikke alle kører 140 i en 130 zone, så nej - jeg gør stadig ikke.

    Det tog mig meget kort tid at finde ud af at man ikke sparer noget nævneværdigt ved at køre 130 kontra 110, på de korte afstande vi har her i DK, og når min kassevogn oven i købet bruger en del mere diesel på de sidste 20km/t, er valget ligetil for mig.
    Jeg kører bare 5 minutter tidligere hjemmefra - så skal vi nok nå det - og kommer man et par minutter for sent, så går det nok også. smiley

    Mht det som tråden egentlig handler om, så har jeg kun et normalt afbalanceringsapparat til rådighed - endda et ældre et af slagsen. Jeg har aldrig oplevet hjul i ubalance, selv ved hastigheder et stykke over 250km/t (på bane selvfølgelig). Som flere siger, er det lige så ofte at folk ikke rengør anlægsfladerne ordentligt, og sørger for fælgene er ordentligt "faldet på plads" når man monterer dem, eller sørger for at spænde kryds eller deslige. Der er flere fejlmuligheder end man tror... smiley


  • #16   1. maj 2018 Myggen #6
    Jeg må gerne køre mere end 130, bare ikke i Danmark smiley
    Det er også ved 130 det ryster mest.

    Hvor kan man få afbalanceret med vejtryk? Det lyder da interessant smiley


Kommentér på:
Ordentlig afbalancering af dæk en mangelvare

Annonce