Renualt Clio 197 RS servestyring problem/udskiftning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har købt en Clio 3 RS hvor den elektriske servostyring var gået. Så der var en ny brugt med.
Jeg har så prøvet at skifte den, og da jeg gjorde det så kunne bilen pludselig ikke starte. Så prøvede jeg at skifte tilbage og så kunne den godt starte.
Jeg har søgt nettet tyndt. samt snakket med Renault værksted osv. og de snakker om den måske skal kodes til bilen (Fik ikke meget hjælp af Renault selv)
Jeg har nu prøvet at skifte den ECU som sidder på selve den elektriske servostyring over på den nye og håbet på det virkede. Det eneste som var forskel nu var der var fuldt lys i instrumenbrættet og instrumenter. Men bilen kan stadig ikke starte. Men det virker som om der er en slags startspærre på servoen som gør at bilen ikke gider starte.
Skal den org. ecu fra servoen virkelig kodes til selve motoren også eller hvad fanden sker der?
Er virkelig på bar bund og har helst ikke lyst til at skulle ofre 10k på at få sat ny i af Renault.
Håber der er nogen der kan hjælpe
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 585
http://www.power-steering.co.uk/renault-clio-mk3-eps-electric-power-steering-column-repairs-replacement-units-in-stock/
mar 2011
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 585
Renualt Clio 197 RS servestyring problem/udskiftning