{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.951 visninger | Oprettet:

Frederik  A
Frederik A
Tilmeldt:
22. dec 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Suzuki Swift styringsproblem {{forumTopicSubject}}

Suzuki Swift 1.3L 92HK 2006 kørt 206xxx

Man fornemmer at man skal styre bilen hele tiden da styrtøjet har en tildens til at "låse" en lille smule når bilen kører lige ud, så ledes at man lige skal have lidt ekstra fat når man småkorrigere under kørsel. Derudover er der også et problem når man drejer, rattet drejer ikke selv tilbage igen, f.eks. i et sving kan jeg slippe rattet og stadig køre rundt i svinget. I f.eks. en rundkørsel drejer rattet selv tilbage når jeg kører ud af rundkørslen, dog ikke helt tilbage.

Har læst om mange som har dette problem på 2005-2010 SWIFT modellen, men det virker ikke rigtigt som om at der er nogen der er kommet frem til en konklusion på problemet. Tandstangen er skiftet og servoen er tjekket, dette hjalp IKKE. Til syn blev fejlen defineret som “retningsstabilitet”.

Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Swift styringsproblem
  • #1   8. maj 2018 Hvis styretøjet napper og der er kommet en ny tandstang på, så er det vel kun ratstammen tilbage.

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   8. maj 2018 Har bare læst mig frem til folk som har skiftet alverdens dele uden det har hjulpet. Og vil nødig til at skifte flere dele og bruge flere penge uden at fixe problemet. Søger derfor primært folk med erfaring som kender problemet. Men tak for dit input, jeg vil kigge på det smiley

  • #3   8. maj 2018 Er det en ny tandstang der er kommet på, eller en fra en ophugger?

  • #4   8. maj 2018 Tårnlejer, bare et gæt?

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   9. maj 2018 Den er fra ophugger, men er testet på anden bil og det er ikke den som er defekt.
    Og veteranen tak for input, jeg kigger på det smiley


  • #6   9. maj 2018 Servo er stærk nok til at vride selv de mest fastlåste tårnleje rundt. Enten ved at tvinge dem eller vride fjederen. Uanset vil fjederen k ække med tiden, og tårnleje ville støje noget så grusomt hvis de er så ringe at det vil have indflydelse på styringen.

    Oveni det vil dårlige tårnlejer ikke give en nappende fornemmelse i styringen. Da fjederen vil forsøge at dreje.


  • #7   9. maj 2018 Arh jeg har da set eksempler på at det hæmmede selvopretningen, den sidste lille smule...

  • #8   9. maj 2018 Ja, men ikke en nappende fornemmelse i styringen ved ligeud kørsel.

    Har også set tårnlejer der var så færdige så bilen trak til den side som man sidst har drejet til. Men så er man overhovedet ikke det mindste i tvivl om hvad der er galt med styretøjet.


  • #9   9. maj 2018 også der har jeg oplevet at man skulle korrigere lidt hele tiden pga tårnlejet, men det ved du sikkert mere om end jeg smiley

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #10   9. maj 2018 Der er sænkningsfjedre på. Hvilket har resulteret i at jeg også måtte skifte bærearme da bøsningerne i bærearmene var helt færdige. Ved ikke om dette hjælper til at evt finde frem til en løsning

  • #11   9. maj 2018 Aha, ja det kunne måske ha en indflydelse på det hele

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #12   9. maj 2018 Men hvordan?

  • #13   9. maj 2018 Spørg henrik c, jeg skal ikke gøre mig for klog på det smiley

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #14   9. maj 2018 Glemte forresten at skrive at rattet også føles meget nærmest stift når man kører, og det er hårdt at dreje.

  • #15   9. maj 2018 Hvis sporing ikke er iorden så vil den ikke have ordentlig selvopretning;)

    Men den vil stadig ikke nappe i styringen pga det.

    Kører styretøjet let og uden meget modstand når forenden er løftet og du drejer hjulene ved at tage fat ude ved hjulene?


  • #16   9. maj 2018 #14 Jamen så er der da noget galt med servoen/tandstangen? Jeg ved det ikke, det er svært via nettet smiley

  • #17   9. maj 2018 Der er måske mere end en fejl på det styretøj/undervogn?

  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #18   9. maj 2018 Henrik det vil jeg prøve at tjekke i løbet af ugen.

  • #19   9. maj 2018 Had mener de med at tandstangen er tjekket?? Er det ikke bare at “servo delen” virker??

    Vil sige tandstang da den årgang har svage tandstænger


  • #20   9. maj 2018 Tror stadigvæk det er tandstangen, der en grund til huggerne ikke længere giver garanti på disse. Har skiftet mange tandstænger i min tid på dem, og mange fra huggeren røg retur igen...

  • #21   9. maj 2018 der er flere med swift, som oplever det problem,
    selv efter, at alt hvad der har med styretøj og gøre er skiftet.

    tænker suzuki har lavet en for for konstruktions fejl på den model.

    der sidder et eller flere kardang led på rat aksel, som også kan drille.

    men ikke sikker man kan fjerne problemmet helt


  • Frederik  A
    Frederik A Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #22   9. maj 2018 Kom endelig med flere input, alt er til hjælp

  • #23   9. maj 2018 Løft forenden op på 2 bukke, eller på en lift.
    Start derefter bilen. Hvis rattet styrer til en af siderne, er det den elektriske tandstang.
    Har set nogle hvor rattet er helt hysterisk.
    Hvis bilen er med esp, skal den vist nok grundjusters.


  • jens p
    jens p Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 4
    #24   17. dec 2018 Jeg ved hvad der er galt så spørg mig

  • jens p
    jens p Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 4
    #25   17. dec 2018 Det er slæbeskoen er binder for stramt fordi nylon tandhjul et udvider sig med tiden så skal den løsnes lidt der hvor der sidder en møtrik. Men den er ikke lige til at løsne fordi der er en kørneprik. Måske luft værktøj hjælper

  • Nicklas P
    Nicklas P Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 2 Svar: 1
    #26   18. jan 2019 Hej Jens
    Kan du komme med nogle detaljer.


  • Claus J
    Claus J Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #27   21. jan 2019 Hej fandt man en løsning med den tandstang. Har lige skiftet. Bærekugler/ styrekugler/ tårnlejer og ny tandstang til 4500 og bilen kører stadig ikke helt normalt

  • jens p
    jens p Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 4
    #28   22. jan 2019 Det er tandstang der går stramt i midterpostion fordi slædenskoen binder fordi nylon tandhjulet har udvidet sig med tiden som derfor giver stramt styretøj

  • #29   19. mar 2019 Fik du løst problemet, jeg står med præcis samme symptomer.

  • #30   23. apr 2019 Update tak, jeg står også i samme situation smiley

    en bekendt fortæller mig at Suzuki´s tandstænger har et problem med den elektriske del i servo-motoren, en positions-sensor der irrer til.

    Men har nogen herinde haft succes med at reparere dette?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #31   23. apr 2019 kan det nylon tandhjul ikke skiftes ? ..

  • Gorm N
    Gorm N Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #32   4. maj 2020 Jeg har en sprit ny Swift duet jet, 90 HK, ja det er så det samme her, man skal simpelthen, justere hele tiden, det er nok det der kalder gocart lignende køre egenskaber, hvilket jeg ærligt synes er irriterende, man bliver træt at Al den justering, ved motorvejs kørsel, men det er der nok ikke noget at gøre ved, eller hvis nogen har en ide, ville jeg gerne høre? Ellers køre min nye bil fint.

  • Gorm N
    Gorm N Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #33   8. jun 2020 Jeg har en Swift fra 2019, det ligeledes er træg, i servostyring, hvilket faktisk irriterer mig dagligt, værkfører hos Suzuki, mener at nogen havde ændret/ombygget den elektriske del af service pumpen, så den bliver mere effektiv, men han havde ikke et konkret værksted hej kunne nævne. Er der nogen herinde der har hørt om et sådan værksted med den ekspertise, på Sjælland?

  • Peer O
    Peer O Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   30. jun 2020 Har en Vitara 2016 og jeg har det samme problem

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 1 Svar: 4
    #35   8. aug 2020 Hej

    har nogen prøvet at løsne den bolt ved slæbeskoen, og virker det, har samme problem, med min swift.

    vh Jesper


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 1 Svar: 4
    #36   16. dec 2020 Hej
    Stadig ingen der har prøvet at løsne den bolt?


  • Jimmy F
    Jimmy F Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   21. mar 2022 Er der stadig ikke nogen som har fundet en løsning på at styretøjet går stramt.
    Jeg har skiftet alt undtaget tandstangen


  • #38   8. jun 2022 træk en ny Strøm+ til batteriet

  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 2 Svar: 1
    #39   24. mar 2023 Hej Jens P.
    Kan man ikke skiftet nylon tandhjul.??
    Og er den meget bøvlet og skifte.?
    Min Swift årg 2008. Binde også lidt i rattet.
    Træls og kører med. Har lige købt den. Og det er kun 4 måned siden den er synet. Kan den synes hvis den binde lidt i rattet. smiley
    På forhånd tak.
    Mvh Anders


  • #40   24. mar 2023 Mange synsmand siger ikke kunne noget hvis den kun binder lidt

    Da alle ved det er en sygdom.
    En af vores nye kunder har en Suzuki.
    Hvor den fik skiftet tandstangen ved suzuki
    Men inden der var gået et år
    Havde den samme symptomer igen


  • #41   16. apr 2023 Har i prøvet at rense eller skifte ESP modulet? Som jeg ved plejer det at være den det er galt med... Se evt denne video smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=W_ObKicXu6Y&list=PLL1y852QJf-Ia2L-9yCdWZuDzsbAtWg9_&index=4


Kommentér på:
Suzuki Swift styringsproblem

Annonce