{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.203 visninger | Oprettet:

Heidi R
Heidi R
Tilmeldt:
19. sep 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76

Renault eksperter! :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at kigge på en Renault Megane. Dog bliver jeg lidt forvirret når jeg ser ved de forskellige forhandlere.

Et sted er der en Renault Megane IV tce 1,2 med 130 hk og et andet sted samme model og det hele med 100 hk? som også hedder tce.

Nogle der kan forklare mig, hvorfor? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault eksperter! :)
  • #1   21. maj 2018 Det er 0.9TCE der har 100hk smiley

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #2   21. maj 2018 Jamen hvordan kan de så på forhandlerens side skrive 1,2?? Jeg er lidt lost. ??

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #3   21. maj 2018 Dette er den ene

    profilbillede
  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #4   21. maj 2018 Og den anden?.:)

    profilbillede
  • #5   21. maj 2018 Der er nogle små forskelle på de 2 motore, bl.a anden turbo. TCe er bare Renaults navn på en Benzin motor med turbo. Har selv en Megane, og den er utrolig behagelig at køre i, og man får meget for pengene. Dog er 1,2 motoren ikke den nemmeste og køre, og kræver lidt tilvænning. Ford's 1,0 SCTi 125 er mere letkørt og raffineret, men Renaults kører acceptabelt efter man har vænnet sig til den.

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #6   21. maj 2018 Jamen de begge hedder jo tce? derfor jeg ikke helt forstår det.
    Okay, kan du forklare lidt nærmere hvorfor du synes den kræver tilvænning? smiley


  • #7   21. maj 2018 Martin P
    Hvad er det med Renaults 1,2 motor man skal vænne sig til ?


  • #8   21. maj 2018 Ja.. Og det er begge 2 Renault/Nissan turbo benzinmotorer, men forskellige udgaver. Ligesom der i butikkerne står peberfrugt på skiltet selvom nogle er røde andre gule og nogle tredje er grønne. Ligeledes hedder begge motorer ved Renault 1,2 TCe (Turbo Control efficiency), men der er nogle forskelle i komponenterne i motoren der gør at den kan holde til at yde 130 HK, hvor den anden kun kan holde til at yde 100 HK.
    TCe 100 er en gammel suge motor hvor der er bygget en turbo på, hvorimod TCe 130 skulle være en nyudvikling. Eneste ting der er identisk er at der er 1,2l.
    Af andre forskelle fra TCe 100 til TCe 130 skulle være:
    - Timing kæde
    - Start og stop automatisk med direkte start
    - Direkte indsprøjtning
    - Energi Smart Management til genopretning af kinetisk energi (recuperation)
    - Knastaksel med såkaldt Diamond-Like-Carbon Coating (DLC)
    - Variabel oliepumpe
    - Knastakseljustering på begge sider

    Min erfaring er at den skal have omdrejninger og godt med gas for at køre godt. Den er træls at prøve at køre økonomisk. Så snart man kommer bare lidt under idealområdet for turbotryk er den helt død og når man så rammer den magiske grænse, kommer alle kræfterne på en gang ligesom på en gammel diesel med pumpe/dyse. Og accelereret man moderat for at køre økonomisk hakker den, kører ujævnt og har tøven/dårlig respons. Det er som om den hele tiden skal "tænke" over situationen før den gør noget.
    Det har alt sammen noget med al den øko teknik der er i nymodens biler at gøre. Så snart man sætter den i sport og giver den noget at leve af kører den ret godt, men også ret uøkonomisk i forhold til hvad den er opgivet til. Savner en bil hvor jeg 100% bestemmer hvad der sker med speederfoden.
    Dette skulle dog ikke være nær så slemt på TCe 100


  • #9   21. maj 2018 Tce = Benzin turbo. om det er så er 0.9, 1.2, 1.3 eller 1.6...
    1.2 'eren fåes med 100, 120, 125, 130 hk. Akt efter hvad den ligger i...


  • #10   21. maj 2018 Det kan vel også bare være fordi man kan få samme motor, med forskellige heste, ligesom en VW Passat 1,9 tdi, kan du få med 90, 110, og 130 heste smiley

  • #11   21. maj 2018 Det er ikke samme motor. TCe 100 er en gammel D4F motor med en turbo smidt på.
    TCe 115-130 er samme H5F motor.


  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #12   21. maj 2018 Nåårh smart - troede egentlig altid de havde samme antal hk når motor størrelsen var den samme. Mam lærer noget nyt hver dag ??

    Men så kommer næste spørgsmål, er det pengene værd med en 130 fremfor 100? smiley


  • #13   21. maj 2018 Det kommer nok lidt an på hvad man er til.. Har ikke selv prøvet den TCe 100, men synes selv kun lige de 130 HK er nok (man får aldrig nok) til den. Generet køber man den for udstyr og kørekomfort, som der er meget af i en Megane. Motormæssigt er min konklusion at med benzin motorerne "nøjes" man, med mindre man har råd til en 1,6 TCe 205HK

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #14   21. maj 2018 Altså, der må gerne være lidt motorkraft på motorvej. Men den skal jo bruges som familie bil, så det ikke ligefrem hestene der trækker mest. Men dog skal man kunne føle at på motorvejene at når man træder på speederen at den så godt gider flytte sig, og ikke larmer alt for meget. (har selv en fox 1,2 med 55 hk) det jo en en tunet knallert med førerhus. og på motorvej er den jo næsten ved at omkomme hvis den skal køre 130 ??

  • #15   21. maj 2018 Kørte selv 4.500 km på motorvej 1½ måned i forbindelse med noget arbejde i Tyskland. TCe 130 kører rigtig godt på motorvej. Ikke voldsomt med kræfter, men nok til sagtens at kunne følge trafikken og udnytte hullerne til overhaling.
    Min er en Bose edition med delleder kabine, og selv efter 700 km var det kun armene der var lidt trætte af at holde sig oppe på rattet. Den er utrolig lydløs og har en super behagelig undervogn (dog ikke ret sportslig). 205 km/t var hvad jeg kunne klemme den op på, men så kunne man også nærmest se tankmåleren bevæge sig.
    Ved sportslig kørsel kørte jeg mellem 13-14 km/l på de ture. Prøvede også en tur med 120 på fartpilot dernedaf (80/100 km/t ved vejarbejde og landevej), og der kørte den 17,2 km/l i gennemsnit.


  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #16   21. maj 2018 Okay, ja så er det nok en 130 vi skal op i ?? mange tak for svar ??

  • #17   21. maj 2018 Prøv dem begge. Indimellem er der let brugte 1,2 TCe Bose edition til salg til fornuftige priser. Der får man rigtig meget udstyr for pengene.

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #18   21. maj 2018 Hvad er der mere i kontra zen?

  • #19   21. maj 2018 bedre at tage en diesel , mere moment og mere køreglæde

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #20   21. maj 2018 Jeg kører slet ikke nok til at have en diesel smiley plus jeg har mange korte ture smiley

  • #21   21. maj 2018 nej så går det ikke med diesel.

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #22   21. maj 2018 nej præcis smiley

  • #23   21. maj 2018 Her er prislisten med alle oplysninger:
    https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/DK/pdf/renault-megane-sport-tourer-prisliste.pdf
    Bedste ved Bose edition er de 10 højtalere, Fuld LED pakke og Bakkamera (der er ret dårligt udsyn bagud pga. designet.


  • #24   22. maj 2018 Jeg havde en Clio med den 1000 hk TCe og i Clio gjorde den det rigtigt fint, nem at køre og kørte ok øko, hvis man ville...

    Dog bar den rigtig god frugt af en chiptuning, så den endte på 125 hk, så i Megane er en 130 hk nok at foretrække


  • #25   22. maj 2018 1000 hk smiley

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #26   22. maj 2018 Ja, tænker også godt den må have 130 hk ??

  • #27   22. maj 2018 Hahahaha 100 hk selvfølgelig smiley

  • Heidi R
    Heidi R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 76
    #28   22. maj 2018 haha jeg forstod godt, hvad du mente ??

Kommentér på:
Renault eksperter! :)

Annonce