{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

oliver G
oliver G
Tilmeldt:
13. feb 2015
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 5

Agu motor {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen på Sjælland som er gode til agu motore (Audi a3 1.8 turbo)
Den har flere problemer og jeg aner ingenting om at finde sådan nogle fejl, og det største problem er at den går hammer ujævnt i tomgang og står og spytter og ruller op og ned og nogle gange går den helt ud fordi den kommer så langt ned i omdrejninger, jeg har lige købt den og flere gange er den gået ud men jeg køre, ikk mens jeg accelerere men mens jeg bare køre ved 80 fx, så går den bare ud, kan så starte lige med det samme igen, men så lige så snart man holder stille altså så svinger den der mellem 500 og 800 omdrejninger ca, håber på noget hjælp et sted, selvfølgelig mod betaling - har læst noget med noget rensning og indstlilling af gasspjæld men kan alle automekanikere finde ud af at gøre det eller skal jeg finde en der har prøvet det før eller? smiley mvh Oliver tlf 29913669


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agu motor
  • #1   28. maj 2018 Hej Oliver. Det er lige til at gøre selv. Du skal bruge en umbraco på 5 eller 6 mm, en papegøjetang, en form for plastikværktøj, noget rensebenzin/bremserens, og noget korn 1500 sandpapir(ark fra thansen)

    Start med at fjerne minuspolen fra batteriet.
    Fjern slangerne fra gasspjældet ved at klemme spændebåndet med tangen.
    Fjern stikkene fra gasspjældet ved at trykke dem hård ind, udløse låsen, og derefter hive dem af.
    Fjern gaskablet ved at vippe det af holderen.
    Løsn de fire bolte der holder gasspjældet og afmonter det.

    Og så går du bare i krig med bremserens, plastikværktøj til at kradse med, og sandpapir til det aller sidste. Husk at rense på kanten af selve skiven inde i spjældet.
    Hvis det skal være rigtig lækkert skifter du lige pakningen når du samler det igen.

    Jeg har hørt nogle sige at tomgangen kan være lidt sjov i opstarten, men det har jeg ikke oplevet.


  • oliver G
    oliver G Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 5
    #2   28. maj 2018 Har du et telefon nummer jeg kan smide dig en SMS på min ven

  • #3   28. maj 2018 Prøv at tage stikket af luftmassemåler mens den går i tomgang. Det er det store stik der sidder lige efter luftfilter med en bunke blå ledning bagved. Hvis den går roligt i tomgang når det bliver pillet af, er det luftmassemåler der er defekt. Måske et skud fra hoften, men det er hurtigt og gratis at prøve.
    Mvh. Gert


  • oliver G
    oliver G Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 5
    #4   28. maj 2018 Der er ny luftmassemåler på :s

  • #5   29. maj 2018 Der er ny luftmassemåler på ??
    Skal jeg forstå det som at du ikke har prøvet ?

    Plan b kan være motortemperatur føler. Hvis den fortæller motorstyring at det er koldt, bliver der moslet benzin i cylinder med dårlig motorgang til følge.


  • oliver G
    oliver G Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 5
    #6   29. maj 2018 Kan det måske ha en sammenhæng med at den aldrig kommer op og blir 90 grader varm? :s
    Og ja har ikk lige prøvet at pille stikket af endnu skal jeg stadig prøve det selvom den er ny? smiley


  • #7   29. maj 2018 Det er som regel en særskilt sensor der giver oplysninger til styreboks. At din temp ikke kommer op på 90 grader er skidt, men det får ikke bil til at gå ud eller lign.
    Jeg synes da du skal prøve at tage stikket af lmm. Nye ting kan godt være defekte.


  • oliver G
    oliver G Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 5
    #8   31. maj 2018 Når nu har jeg haft min a3’er hos mekanikeren og det vidste sig i hvert fald at stort et alle vaccum slanger var enten helt revnet eller helt møret op, og den gik møg ujævnt i tomgang, så dem har de så skiftet og den går skide godt og rent i motoren, men nu går bilen bare PLUDSELIGT ud mens man køre, ikk noget med den hakker eller lige gøre noget, den taber simpelthen gassen fuldstændig og man kan ikk bruge speederen selvfølgelig for den går ud når man kobler ud, de siger så at det er fordi gasspjældet har kørt med alle de utætheder og har lige ku køre med det, og nu hvor den så er tæt kan den slet ikk finde ud af det, så de siger gasspjældet er færdigt på den, kan sådan et virkelig “blive færdigt” så det sku gøre bilen bare går ud? Gaskablet er iøvrigt for langt så bilen kan kun tag 70-80% gas men det burde vel ikk gøre noget :s


Kommentér på:
Agu motor

Annonce