{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.333 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 26

Fylde AC væske/gas på selv? {{forumTopicSubject}}

Hej forum!

AC virker ikke ordentligt, og det er jo surt i denne sommervarme.
Havde egentlig tænkt mig at aflevere bilen hos mekanikeren, indtil jeg faldt over denne video:
https://youtu.be/SHg2xRMnM38

Gutten i videoen bruger en smart dåse til at genfylde systemet, og det ser meget let ud.

Nogen der har erfaringer med dette produkt? Og hvor kan jeg få det?

Kan umiddelbart kun finde det på Amazon:
https://www.amazon.com/gp/product/B007USCM7E/ref=as_li_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=390957&creativeASIN=B007USCM7E&linkCode=as2&tag=chri0e2-20&linkId=JWYO5YCBLCTZZB6V

På forhånd tak!

Mvh Martin ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fylde AC væske/gas på selv?
  • #1   4. jun 2018 Hej
    Prøv
    MVH KP

• #2   4. jun 2018 For det første må du ikke selv rende og fylde dit aircon op, det kræver at du er KMO godkendt.
    Når det så er sagt så koster et AC service nogen steder omkring 800-1000kr og der bliver dit system trykprøvet testet, det andet forgår altså lidt i blinde.

• #3   4. jun 2018 Jeg har læst om folk, der har fået det meget skidt, efter at have tømt deres airconanlæg ifm. arbejde på deres biler. Problemet er, at gassen i anlæggene er tungere end ilt, og hvis du inhalerer den, lægger den sig dermed i bunden af lungerne og fylder i værste fald lungerne op, så man ender med at blive kvalt!

Jeg har selv lige fået anlægget i min ene bil fyldt op. Valgte at køre til Flensborg, da det var noget billigere end i DK - 70€. Tog en time, og så var der dejlig, kold luft i kabinen igen. smiley

• #4   5. jun 2018 #3 hvis man beregner brændstof så koster det altså mere eller det samme? Når du bor i midt jylland kan jeg se

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #5   5. jun 2018 Kunne være man fyldte lageret måske?:)

• #6   5. jun 2018 Autobutler har a/c service til 549

• #7   5. jun 2018 vi får tjekket anlægget hvert år , det bliver renset, serviceret og fyldt for ca 300 kr
    vi får det gjort hos renault i prag.
    flere steder dernede laver de sådan aircon service for omkring 100 kr

det er noget man bare ikke selv skal rode med efter min mening

• #9   5. jun 2018 Hvis anlægget er helt tomt, skal det tømmes for luft først.

Hvis ikke, så ved man ikke, hvor meget gas man skal fylde på...

• #10   5. jun 2018 #4 Min kæreste bor i Ribe, så jeg er jævnligt i omegnen. smiley

#5 Og du har fuldstændig ret - i samme ombæring var vi ude at spise og gå en tur i Flensborg og sluttede af med at handle ved grænsen. Alt i alt kostede det godt nok mere end bare at få fyldt anlægget op i DK, men alternativet var 795,- hos Quickpot, og det vi så sparede på værkstedsregningen, kunne vi så både køre tur/retur samt tage ud at spise for!

#8 Det er ikke korrekt, læs evt. sikkerhedsdatabladet for R134a.

"Høje koncentrationer kan forårsage kvælning. Symptomerne omfatter evt.
    svigtende lemmer/bevidsthed, uden at ofret bemærker det. Benyt luftforsynet
    åndedrætsværn og flyt ofret til et ikke-forurenet område. Hold ofret varmt og i ro.
    Tilkald læge. Giv kunstigt åndedræt ved ophørt vejrtrækning."

Kilde: http://www.aga.dk/internet.lg.lg.dnk/da/images/R134a_1.0_DK575_451124.pdf?v=1.0

Bevares, overdrivelse fremmer forståelsen, men det er ikke ufarligt, og kan i værste fald føre til kvælning.

• #11   5. jun 2018 Minus 10% hos quickpot hvis man er medlem af lo plus smiley

Kommentér på:
Fylde AC væske/gas på selv?

Annonce