{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.009 visninger | Oprettet:

VAG 1.8 tfsi - problemer ? 180.000km {{forumTopicSubject}}

Hej

Min passat 3bg V5 er ved at synge sit sidste vers og jeg søger en erstatning. Jeg har kigget på en Audi A4 1.8 Tfsi og har selvfølgelig også læst alle skrækhistorierne omkring ovale cylindre og motorhaveri.

Jeg kigger på bil til 110.000 - 145.000kr ca så bilen jeg kigger på har jo kørt nogle kilometer 150.000km + og mit spørgsmål er om biler som har kørt disse kilometer ikke allerede ville have vist fejl eller være blevet udbedret?

Jeg tænker selvfølgelig på olieforbrug/cylinder problemet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG 1.8 tfsi - problemer ? 180.000km
  • #1   6. jun 2018 Find lidt mere mønt, og få noget der både er sjovt og billig i drift, og hvor motoren er lavet smiley https://www.bilgalleri.dk/audi-a4-2_0-avant-b8-2_0-tfsi-345-hk/id-2206253

  • #2   6. jun 2018 De vil typisk have vist fejlen med olieforbrug, i hvert fald. Men jeg ville være meget varsom med at tage det som en garanti! Jeg ville kun røre dem, der rent faktisk har fået det lavet hos Audi. Ikke fedt at have en bil til 140.000 kr., som pludseligt står over for en reparation på en tredjedel af bilens pris. Det er ikke chancen værd, hvis du spørger mig, for det er sgu nærmere reglen end undtagelsen, at de motorer har pågældende problemer.

  • #3   7. jun 2018 Stod for 2 år siden med samme overvejelser og budget, men valgte at søge væk fra vag, da jeg ikke ville stå i en situation hvor jeg ikke havde penge til at få den lavet og samtidigt er det penge du aldrig tjener hjem på bilen igen. Ente med focus 1,6 ecoboost som jeg er glad for og rykker næsten lige så godt, men ingen tvivl om A4 er en flottere og mere stilren bil. Ville dog gerne have haft den plads, som den superb stc jeg kiggede på havde...

    Så er helt enig med HR. Bay


  • #4   7. jun 2018 Hvis man går efter plads, så skal man i øvrigt OGSÅ holde sig fra A4. Den har et alt for lille bagagerum smiley

    Havde det ikke været for bagagerummet, havde jeg beholdt min nogle år endnu. Det er en lækker bil! Men liiiige præcis den motor er de ikke for heldige med.

    Er diesel helt udelukket? For deres 2.0 TDI fejler sjældent noget. Men helt nær så sjove kan man selvfølgeligt heller ikke sige, de er.


  • #5   7. jun 2018 Jeg bruger ikke bilen så tit, har 3km på arbejde, om sommeren cykler jeg. Jeg bruger bilen når begge børn og kone skal med på tur og når jeg bruger traileren ..

  • #6   7. jun 2018 Er bagagerum større eller mindre end på en passat 3bg stc ?

    Alternativt kigger jeg på Audi A6 2.0 tfsi, er der også bøvl med denne motor?


  • #7   7. jun 2018 Bagagerummet er MEGET mindre end i en Passat. Og det er uden pis. Måske 150 L mindre - og herudover dårligere udformning.

    Ja, 2.0 TFSI (hvad enten vi snakker A4 eller A6) har samme problemer.


  • #8   9. jun 2018 Bagagerummet er kun 5 liter mindre ??

  • #9   9. jun 2018 Ved ikke hvad det er for nogle tabeller du kigger på. Men under alle omstændigheder kan jeg skrive under på at uanset opgivelser er Passat mindst 150 L større, hvis man ser på reelle mål. Tror faktisk at Passat er større end min A6 i bagagerummet.

Kommentér på:
VAG 1.8 tfsi - problemer ? 180.000km

Annonce