{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.636 visninger | Oprettet:

claus j
claus j
Tilmeldt:
18. apr 2009
Emner: 4 Svar: 54

Omsyn pga manglende øje for spring wire e46 {{forumTopicSubject}}

Min bil dumpede pga manglende øje for spring wire til aftagligt træk... jeg har en e46 touring med aftagligt træk men der har aldrig været et øje og lige pludseligt er det lov at der skal være et øje til wire, og det øje må ikke sidde på trækket. Synsmandet forslog jeg satte en plade med øje bag strømstikket, men det kan slet ikke holde til wire hvis traileren falder af krogen. Er der nogle der ude der har løsningen på dette problem ? smiley
Mvh Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omsyn pga manglende øje for spring wire e46
  • #1   7. jun 2018 På min Passat er det hul under type pladen .
    Og den skal ikke holder til meget,da den skal kun aktivere bremsen på traileren hvis den hoppe af.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #2   7. jun 2018 de går sgu i små sko

  • #5   7. jun 2018 små sko ? nej ikke på det punkt, for hopper din trailer af bilen, MED wiren omkring knoppen, er der meget stor chance for, din trailer stikker af h... til og rammer noget/ nogen med fatale følger..
    sidder den i et øje, bliver traileren bremset og skaderne er minimale i set i forhold til..
    vil godt nok blive MEGET utidig, hvis en trailer ramte mig, fordi man ikke sat wiren ordentligt..
    du kan jo selv trække wiren, så ved du hvad kraft du skal bruge og hvor godt du skal svejse fast, men du skal bruge mindre kraft end du tror..


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   7. jun 2018 3
    der skal kun være wire hvis der er bremse på traileren


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   7. jun 2018 ja når den er der men der findes tusindvis af små trailere der ikke har den wire

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   7. jun 2018 10 ja det har du ret men der står også at det er trailere med bremse hvor det er påbudt

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   7. jun 2018 jep

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #15   7. jun 2018 Toyota forever - hvilket fabrikat er de trailere du og din bror har?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #17   7. jun 2018 Det er fordi det er udenlandske trailere, de danske har ikke den slags fra fabrikken. Min egen tyskbyggede trailer har også en wire på, selvom den ikke har bremser.

  • #18   7. jun 2018 Du kan købe et beslag der påskrues det aftagelige træk og så er den i vinkel.

  • #19   7. jun 2018 Du kan også bare få svejset en skive med 8mm hul i og evt 4 mm tyk . De gjorde jeg ved min 307er . da det også manglet på den. bare husk at sætte den fast på selve trækket der bliver på bilen når du tager krogen af. og vi har vi to trailer uden bremser. og de er heller ikke født med en lille stål wirer. Det er kun på dem vi har med bremser på. Så den har jeg heller ikke hørt før . Den wire skal jo kun være der for at aktivere bremsen på traileren vis man taber den. så der ville ikke være meget grund til at en uden bremser har en.

  • #20   7. jun 2018 Det har ALTID VÆRET ET KRAV, en fejl berettiger ikke en anden fejl ! smiley

    Så få dine ting iorden.


  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #21   7. jun 2018 @freeway hvis jeg svejser en et øje/Skive på den del af trækket der bliver når jeg tager trækket af, så kommer den til at sidder langt oppe under bilen bag kofangeren så man skal ned og ligge for at sætte den på, er det muligt at fastgøre en wire med øje der lige hænger ned under kofangeren ved trækket ? smiley ved bare ikke om den er gangbar smiley det vil være let

  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #22   7. jun 2018 Nå har kikket lidt videre på nettet og fundet en løsning der skal prøves smiley

    profilbillede
  • #23   7. jun 2018 du må ikke svejse/ montere på den du kan tage af. skal gøres på en 'fast' konstruktion på bilen (iht. love, regler, paragraffer etc).

  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #24   8. jun 2018 Jacob L. P vil montere den som på billedet, over den aftagligt del, det må være fuldt lovligt

  • #25   8. jun 2018 Kan du ikke skifte en af de skruer (som kofanger er skruet fast med i bunden) til en skrue med stort øje. Ftz har dem vist og biltema har også nogen

  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #26   8. jun 2018 Henrik H Tjekker det ud i morgen smiley ??

  • #27   8. jun 2018 tja hvis den del er fast, hvis du forstår, vil jeg gøre det..


  • Christoffer L
    Christoffer L Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #28   12. jun 2018 Jeg har selv monteret og fået synet dette svingbare øje til trækket uden anmærkninger. Det er monteret med en U-bøjle rundt om trækkets faste del og har en nylonskive mellem de to fladjern, så at det kan drejes,
    Du bør ikke svejse en skive på trækkets faste del. Både er det skjult, som du selv siger, men ifølge min Westfalia montagevejledning, vil trækkets TÜV godkendelse også bortfalde ved svejsning på trækket. Og så kan det heller ikke synes, hvis synsmanden ved det og opdager det smiley


    profilbillede
  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #29   12. jun 2018 @christoffer L super smart løsning ! smiley

  • Christoffer L
    Christoffer L Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #30   12. jun 2018 Tak tak.
    Reglerne siger vist nok at øjet skal være fast, men uddyber det ikke nærmere, og synsmanden godkendte det. Jeg medbragte bare et par gaffelnøgler som sikkerhed første gang, så kunne jeg altid tilbyde at fjerne nylonskiven, hvis han havde en anden fortolkning af reglerne end jeg.
    Held og lykke med det.


  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #32   21. jun 2018 Brugte denne løsning enkel. Kørte til bmw og hørte hvad de gjorde. De montere dette beslag smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Omsyn pga manglende øje for spring wire e46

Annonce