{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Audi A3, olie i kølervæsken? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg oplever problemer med min Audi A3.
Det er en 1.6'er fra 1998.
Den har kørt 179k km.

For et stykke siden da jeg kørte, begyndte et lys tænde og bippe. Jeg slog ikonet op i dens manual, det henviste til at holde til siden og kontrollere kølervæsken. Den var fuldstændig tom.
Jeg var heldigvis i nærheden af MacD - der hentede jeg vand og fyldte op. Jeg kørte så videre.

Efter 3 dage tjekkede jeg kølervæsken, wupti, det var tykt.
I dag undersøgte jeg det så nærmere, det viste sig, at det er olie.

Den er også begyndt miste olie.

Følgende problemer har jeg:
- Mister kølervæske.
- Mister olie.
- Kølervæsken får pludselig olie i sig.

Det sidste den gamle ejer havde skiftet i bilen, var, toppakning.

Hvad siger I drenge? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A3, olie i kølervæsken?
  • #2   1. nov 2006 Det er garanteret noget med et skævt topstykke. så spænder det ikke lige hårdt rundt om toppakningen og så er pakningen gået i stykker. ellers er motorblokken simpelthen flækket

• #3   1. nov 2006 Audien skal ihvertfald lige på værksted et lille smut

• #4   1. nov 2006 det kan ikke være andet?

Jeg tænkte med det samme på toppakningen, da jeg så olie i kølervæske beholderen. Men det at den også mister olie..

Ved I hvor meget det kommer til at koste cirka?

• #6   1. nov 2006 det kommer ca til at koste mellem 2000 og 4000 hvis du evt. kender et værksted der kan lave det uden regning eller noget i den retning

• #7   1. nov 2006 Jeg kan godt få det lavet hos nogen af min fars venner.
    Det er bare det, at de ikke har arbejdet med Audi før. Jep, de er udlændinge og kan få det lavet mega billigt iforhold til et audi værksted.

Men hvordan kan jeg vide med sikkerhed, at det er toppakning? Nogen måder jeg kan teste det eller finde ud af det på?

Evt. nogen steder på nettet jeg kan bestille toppakningen billigt?

• #8   1. nov 2006 Men hvad er grunden til det - altså hvorfor kan der opstå sådan noget? hvordan går sådan noget i stykker?

• #9   1. nov 2006 ???

• #10   2. nov 2006 af med toppen ind og få den planslebet og trykprøvet. i med ny toppakning .
    der er ik noget at rafle om det er det der skal til .
    hvis du sparer trykprøvning og planslibning så kan det samme ske en uge efter samling.
    du kan gøre til et værksted og få dem til at lave en co test af kølevandet så kan du se om der er udstødning i kølevandet.
    billige toppakninger på nettet??
    GLEM DET !!!
    kenddte du ikke en fætters onkel?? så må han da også kende en der kan skaffe den toppakning!
    husk at måle planhed på blokken inden den blir samlet men det ved en mekaniker jo at han skal gøre _!!

Kommentér på:
Audi A3, olie i kølervæsken?

Annonce