{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndbremse
  • #1   26. jun 2018 Bilmærke ?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #2   26. jun 2018 Prøv at hiv manchetten op, der sidder omkring håndbremsen, det kan være at den kan justeres dernede. Ellers kan der være et sted under bunden, hvor man også kan justere. Hvis den bremser nogen lunde lige med håndbremsen, så ville jeg gøre det som en start, for så trækker du stadig det samme på begge hjul.

  • #3   26. jun 2018 det er en c1

  • #4   26. jun 2018 Er bilen med tromle bag på skal du have dem af og rens/smøre mekanismen der selvjuster, du skal ikke bare juster på kablerne,

  • #5   26. jun 2018 tag begge bremsetrumler af og justér dem er der . Det nummer et

  • #7   26. jun 2018 Tid til eftersyn af bremserne

  • #8   26. jun 2018 #2
    Det er så ikke den korrekte måde, hvis bilen er med tromle bag,

    så skal man faktisk først løsne håndbremse kablet,
    så juster bremser inden i tromlerne, så de kun lige slæber på.

    der efter juster håndbremse kablet, så håndbremsen ikke skal helt om på bagsædet.

    det andet er fusk


  • #9   26. jun 2018 Bakkerne og tromlerne ser gode ud. så det er ikke det problemet er
    Jeg hælder mest til at justere kablerne ved håndbremsen og hvis ikke så køre jeg den til mekanikeren smiley


  • #11   26. jun 2018 #8
    Jep. dit råd er nok det rigtige så jeg ordner det i morgen


  • #12   26. jun 2018 Det jo logik man løsner håndbremsen inde i bilen eller under. da det svinger lidt hvor man gør det. inden man tager tromlen af bag. og justere håndbremsen op. og så kan man justere det op bag efter så begge kabler trækker ens. men det er nu heller ikke alle biler der kan spændes eller løsnet ved håndbremsen. nogen biler har et fast kabel der ikke kan justeres. Så det så kun vis det er justerbart det er logik.

  • #13   26. jun 2018 På min kan man sagtens justere den ved håndbremsen. jeg har pillet tromlen af uden at pille ved kablet

  • #14   27. jun 2018 #13
    det er ikke rigtig læs mit svar i #8

    det du juster er kun håndbremse kablet,
    juster du der på og ikke ved tromlerne.
    og kablet knækker, så mangler du lige pludseligt bremsekraft, da pedalen ville skulle meget langt ned før der er bremsekraft.

    Derfor altid juster ved tromler først, for og mindske for lang vandring på bremsepedalen.

    det ved håndbremsen er kun til justering af hvor langt op man skal trække håndbremsen


  • #16   28. jun 2018 hvor mange gange skal den minimum og maksimum klikke for at synsmanden siger god for det når man trækker håndbremsen smiley

  • #17   29. jun 2018 i gamle dag maks 5 klik
    i dag skal den kunne holde bilens vægt på en stejl stigning

    uden man kan trække den helt op
    der stå ikke længere noget om antal klik.
    da nogen biler med skiver af, hvor der er indbygget håndbremse i kaliber,
    der skal man trække den renlig langt op før den kan holde bilens vægt.

    så derfor er man gået væk fra antal klik


Kommentér på:
Håndbremse

Annonce