{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.219 visninger | Oprettet:

Bmw: elektronik gået amok {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg ville lige søge efterlidt erfarringer herinde inden jeg punger ud på et værksted.
Her forleden dag besluttede elektronikken i min bil at gøre hvad der passer den.
Bil kører og fungerer umiddelbart som den skal, men hele indstrumentbordet lyser op.
Airbaglys, selealarm, bremsevæske, antispind slået fra, speedo virker ikke men omdr-tæller virker. Fartpilot virker ikke (sikkert på grund af speedo ikke virker), brændstof-måler kører op og ned med dertil følgende afstand til tom visning kører op og ned.?
Jeg har prøvet at frakoble batteriet for at se om det kunne nulstille noget, men uden held.

Er der nogen af jer, med erfarring med bmw, der har oplevet eller hørt om noget lignende?

Elruder, centrallås, radio, aircon og alt andet elektronik virker som det skal...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw: elektronik gået amok
  • #1   29. jun 2018 Det lyder som en dårlig stelforbindelse.....!!
    Tjek stel v/ generator og batteri som det første.

• #2   29. jun 2018 Lurer lidt også på stel. Men da der er lys i selve instrumentbordet, må det være der hvor de nævnte funktioner tager deres stelledning fra.
    Derudover ville jeg nok lige løbe sikringerne igennem.

Dumt spørgsmål viser tankviseren mere end der på tanken ?
    Er det ikke nogen af de nemme point, så er det desværre nok en auto elektrikker der skal til.

• #3   29. jun 2018 Sprunget Sikring- mål på begge sider af sikringer med prøvelampe med rigtig pære IKKE diode !
    Polobjørn

• #4   29. jun 2018 Jeg kan se der er enighed omkring stelforbindelse, men den har jeg nok ikke evner til at tjekke selv. Hvordan ved jeg hvor disse funktioner trækker stel fra? Eldiagram?

#2: Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror ikke tankmåleren viser mere end der er i. Det virker som den pendler mellem næsten nul og så det der er i, hvilket er lidt under en halv tank.

Det skal også lige siges at der sidder en “tuningsboks” på, men den har været monteret i knap to år, så kan ikke lige se at det er den installation der skulle drille...
    Det er forresten en e82 model fra 2010, hvis det skulle gøre en forskel...

• #5   29. jun 2018 Ok, så lugter det endnu mere af dårlig stel.

Set ligner at disse funktioner dele stel til beregning af værdierne i instrumentbordet.
    Søg lidt på din model og stel. Så finder du dem oftest relativt nemt.
    De skal af, renses og tjekkes for skader. Rens de flader der på stik og hvor de er monteret. Det er desværre ikke altid til at se at en stel er dårlig, eller hvorfor.
    Det kan også være at et kabel skaber ufrivillig stel et sted og dermed påvirker målerne.

Efter du har tjekket set mest banale vil min anbefaling stadig være en auto elektrikker.bmw har ret stærke forum’er, så med lidtbheldmkan du grave noget lignende op derude.
    Lad osmhøre hvordan det går.

• #6   29. jun 2018 har set den fejl ske på andre bmw modeller,der var det en abs sensor der var gået til eller abs krans/lejer. Så kan den ikke styre speedometer/måler lamper og det går helt i kuk. ved godt det lyder mærkelig,men få en tester på og tjek hvad for en abs sensor der er gået eller krans/lejer. Det nok bag det plejer det at være.da de flest styre km og det bag fra.og få det lavet så virker alt som det nok skal smiley

• #7   29. jun 2018 Vi er enige om at abs sensor/krans kan fucke speedometer og cruisecontorl, asc/esc/abs.
    Men der hvor den ikke hænger sammen er at tankmåleren reagere også.
    Derfor tænkte jeg st det ikke vsr det men snarere noget rent elektrisk, som stel, åben/knækket ledning, eller til nød en sikring som er faldet sammen.

• #8   29. jun 2018 Ja det ved jeg . men har set at selv tankmåleren får sit eje liv ved den fejl. både hvor den blev i bund og kørte op og ned. Så vil sætte 99% på at når du har lavet din abs esp fejl. Så virker alt som det skal igen. også selv om det lyder underligt men sådan er de opbygget .

• #9   30. jun 2018 Freeway, det giver mening det du siger. Abs, esp og “check brakes” kom på i sidste uge og så skete dette her i onsdags...

• #10   30. jun 2018 Er der tilfældigvis nogen her i Nordsjælland, der har adgang til en tester?

• #11   30. jun 2018 Hvis freeway har ret, bør det være højre baghjul. Det er den sensor som bruges til speedometer og dermed også cruisecontrol. Det er det på en e39, så mon ikke det er det samme. Lidt googling burde bekræfte den del.
    Inpa er vidst det bedste at bruge, der er også bmwscanner, men syntes st huske at det ikke viser live data på abs. Det viser dog fejl på abs. Har bmwscanner i albertslund, hvis det kan bruges. Min inpa driller desværre lige pt.

• #12   30. jun 2018 Hov en vigtig ting, køb ikke oem sensorer, det er ikke altid de er gode nok. Har selv haft problemer med oem kvalitet, som stadig gav fejl.
    Husk at det også kan være absringen. Har dog en oplevelse af at på bmw er det næsten altid sensoren, som går til pga alder.

• #13   3. jul 2018 Hej Thonas, beklager det lidt sene svar. Jeg har haft lidt meget at se til de sidste par dage. Jeg vil måske gerne benytte dit tilbud om at få en tester på.
    Jeg arbejder dog i udlandet og rejser i morgen og er væk i 14 dage.
    Hvordan kan jeg kontakte dig?

• #14   3. jul 2018 Kan anbefale Nielsen og Hyrup i vassingerød (mellem Lynge og Allerød) de er super skarpe i BMW

• #15   3. jul 2018 Tak Sø-propel. Det vil jeg huske.
    Der må være noget om de to herre.?
    Det er ikke første gang jeg er blevet anbefalet at kontakte dem hvis jeg skulle få problemer.

• #16   23. jul 2018 Hm surt, vi må konstatere at min version af bmwscanner ikke virker på en e82, men dog på min old nordiske e39.
    Stadig iøjnefaldende at så mange ting ikke virker. Airbag, selealarm, benzin måler og så alting der kan relateres til abs sensor: speedometer, cruisecontrol, abs etc.
    Jeg er ikke helt klar på om alt dette deler stel. Jeg kiggede kort efter stelledningen, men er ikke bekendt med en e82, og bmw har pakket dem godt ind, så man kan ikke bare nemt lure på det.

• #17   23. jul 2018 De dele jo data fra hvor stærkt bilen køre så kan den ikke måle det så lukker rigtig meget ned i de nyere biler. Hvad med bare at udskifte den abs sensor den har fejl på. eller krans og se om det ikke løser det

• #18   23. jul 2018 Helt enig freeway, men hele formålet med at køre over til Thomas og smide en scanner på, var jo for at finde ud om det er en abs-sensor der er gået og for at be- eller af-krafte gætterierne.

• #19   23. jul 2018 okay men forstod det sådan at i hade funden ud af der var fejl på en abs sensor. men ellers tag forbi bmw og så kun få dem til at teste med deres tester. det kan vel ikke koste så meget.så man kan se den siger om der er fejl på abs og hvad side og så kør hjem og skifte det selv og spar lidt penge der smiley

• #20   23. jul 2018 Du kan også prøve at tage stikket af en abs sensor af gangen og ome det eller tjekke at alle har samme modstand . og den der skiller sig ud er færdig. Det godt nok mange år siden jeg har gjort det sidst . men det kan også lade sig gøre

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #21   23. jul 2018 Min kammerat der købte min gamle E90 fra 2008 har lige fået et brev med recall for et lille kabel der går (mener jeg) fra batteriet og op til sikringsboksen.Mener det styrer noget med ladning men er ikke sikker.
    Recallet er for E90 og E80 modellerne.
    Hvis det kabel er defekt kan det vidst give alle mulige problemer bla med instrumenteringen.
    Hans recall er dog i England så ved ikke om det også gælder i DK men var måske værd at undersøge.

• #22   10. okt 2018 Det er lige gået op for mig at jeg aldrig fik skrevet hvad den egentlige fejl var.

Jeg endte med at køre til Nielsen og Hyrup i Vassingerød.
    Det viste sig at være begge abs-sensorer der var gået på samme tid.
    De fiksede det og der har ingen problemer været siden.
    Det er åbenbart noget de har oplevet før på 135i/335i modellerne. Der er ikke rigtig nogle der kan forklare hvorfor de går på præcis samme tid.

• #23   10. okt 2018 Stadig sært at det får benzin måleren til at reagere også.

Men fedt med en tilbage melding, så lærer vi også noget.

Håber vi ses på Knutten næste år smiley

• #24   10. okt 2018 Ja, jeg forstår det heller ikke.
    Og ja, håber da helt klart at vi ses på banen...

Kommentér på:
Bmw: elektronik gået amok

Annonce