{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 12

Reel benzin forbrug Ford focus st car {{forumTopicSubject}}

God aften.
Jeg overvejer og bytte min Mazda 3 ud med en anden bil og er faldet over den her model.. Ford Focus · 1,0 SCTi 125 Edition st.car ECO · 5 dørs. Den er opgivet til 19.6 km/l. Er der nogen herinde der kører rundt i sådan en, som kan give mig det reelle forbrug.
Jeg har 33 km på job, 10 km motorvej, og resten landevej. Og Det giver Ca 14000 km om året, og så kommer det løse ved siden af. Jeg kører ikke vildt og tosset. Det har jeg kawasakien til.

Og hvad er der af plusser og minus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reel benzin forbrug Ford focus st car
  • #2   3. jul 2018 Ifølge Spritmonitor.de ligger snittet for den model på 14,1 km/l.
    Jeg vil dog tro den bør kunne nærme sig 16-17 km/l, hvis man holder sig væk start/stop kørsel og ellers tænker sig om ifht. at læse trafikken osv. smiley

• #3   3. jul 2018 1,0 Ecoboost fås da også i Mondeo så ville ikke være så bange for motoren er for lille, men selvfølgelig bliver den mere tørstig jo mere den skal slæbe smiley

• #5   3. jul 2018 Ved ikke hvor meget det har at betyde ifht deres kendte problemer, men det er 2100 kg tung Mondeo (knapt fuldt læsset) og der må man smide en 900 kg trailer efter, det er nok ikke noget jeg ville prøve hvis jeg var glad for min bil smiley

• #7   4. jul 2018 Har haft en fiesta med 1,0 125 hk og har idag focus stc 2012 1,6 150hk. Min erfaring er at 1,0 er mere økonomisk end 1,6 hvis man kører som en kælling. Dog syntes jeg økonomien blev for dårlig når fiestaen var fuldt læsset eller kørte 130 kmt. Så da jeg skulle have stationcar valgte jeg 1,6 da den lettere holder hvad den lover selv om bilen er læsset og kører 130. Dette valg har jeg ikke fortrudt og motoren trækker fint og ligger på 16 km/l i snit(landevej/motorvej+div). 1,6 moteren er den samme som fra fiesta ST og kommer også i en 184 hk version. Den er tilmed kun lidt dyrere i vægtafgift...
    Et fedt eks herunder:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-scti-182-titanium-stcar-5d/3675600

Kommentér på:
Reel benzin forbrug Ford focus st car

Annonce