{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Tilmeldt:
9. jul 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Focus MK1: Dårlig forbrænding {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en 2004 Ford Focus 1.6 benzin, der virker til, at have mindre forbrændings problemer.

Ved lave omdrejninger trækker den dårligere, end en anden magen til bil vi har. Tændrør er tilsodet, og med AC slået til, er det endnu værre og gennem lidt længere kørsel med den slået til, er hele udstødningen sort i enden.

Har skiftet alle tændrør (de så ret dårlige ud), tændkabler og tændspole, bare for at være sikker. Men det har ikke rigtigt løst problemet.

Så jeg tænker måske noget krumtap føler, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus MK1: Dårlig forbrænding
  • #1   9. jul 2018 har du haft tester på den ?. for normalt vis en motor gør det et beskriver så får den for meget benzin. Så det kan være en dårlig lampasonde eller lmm men tester på så du kan se hvad fejl den har og live data på de sensor. Det kan også være en dårlig dyse eller temperatur sensor.

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   9. jul 2018 Ja tester har jeg haft på, men ingen fejl. Det er dog ikke en dyr værksteds tester, så ikke sikker på hvor pålidelig den er

  • #3   9. jul 2018 ok tjekket i live data på lampasonde og lmm ?. vis ikke så få en god tester på og tjek det ud.

  • #4   9. jul 2018 Hvis der er luftmassemåler på den, så hiv stikket af og prøv en tur igen smiley

  • #5   9. jul 2018 nu har du vel tjekket dit luft filter og selve kassen også. da jeg har set biler hvor filteret var stoppet helt til. og også hvor der var flyttet en gnaver ind i luft filter kassen. og lukket den helt til .

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   9. jul 2018 Ja lmm er tjekket igennem, det samme er luftfilter. Lamda sonde tjekker jeg lige i morgen engang, den har jeg sjovt nok slet ikke tænkt på

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   10. jul 2018 Okay, fik fat I end anden aflæser. O2B1S1 svinger imellem 0,1 og 0,8 V mens O2B1S2 ligger ret fast ved 0,1xx, med mindre jeg slår AC til, hvorefter O2B1S2 svinger op på 0,6 - 0,8 V.

    Samtidig, mens jeg lejede med gassen, opdagede jeg et død punkt imellem 3400 og 3900 RPM, hvilket er mere tydelig med AC til, men stadig til stede uden AC


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   10. jul 2018 Hov, død punkt er 2400 til 2900 RPM

Kommentér på:
Focus MK1: Dårlig forbrænding

Annonce