{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres erfaring med dsg7?
  • #1   18. jul 2018 DSG7 med tørkoblinger har jeg dårlige erfaringer med.

    DSG7 med vådkoblinger har jeg ingen erfaring med, men den skulle vidst være fin nok, hvis den får lavet service til tiden.


  • #2   18. jul 2018 Jeg har haft en golf V 1,4 TSI med 170hk og opdateret DSG gearkasse fra 08. Lige nu kører jeg rundt i en passat 3C 2.0 tdi med 180hk og opdateret DSG gearkasse fra 06. De har begge overholdt service og kører bare super lækkert!
    Jeg har ikke opleveret nogen problemer med dem overhovedet smiley


  • #3   18. jul 2018 DSG7 findes i flere forskellige former. Der ligger også en DSG7 i min Audi A6 med 190 hk og 400 Nm - den kører fantastisk!

    Så det kommer an på, hvad det præcist er for en gearkasse, du spørger ind til?


  • #4   18. jul 2018 Det er bla den dsg der ligger i seat leon 1.4 tsi dsg??
    Kan se at man skal ha en 2.0 tdi for at få en dsg6


  • #5   18. jul 2018 OK, den er vist ikke blandt de bedste gearkasser ud fra, hvad man hører. Mine forældre har en i deres Polo, der bare spiller, men man hører om mange problemer med dem rundt omkring. Det er ikke den samme, som ligger i min Audi.

  • #6   18. jul 2018 Har egentlig kørselsmønstret til en diesel og kører det også pt..Synes bare at det er irriterende at man skal tænke over småturene.. Derfor jeg overvejer en benzin igen!!

  • #7   18. jul 2018 Kender du fords powershift??

  • #8   18. jul 2018 Vi har en Mondeo med Powershift og den køre fantastisk, lige som DSG fra VAG så er modellerne med tørkobling udsatte, det virker dog til at VW har haft de største udfordringer. DSG køre lidt mere lækkert end Powershift, men det virker som om Powershift er mere robust.
    Men disse gearkasser kræver service til tiden og den korrekte olie, det med lige at bruge ærlige Bents billige olie kan betyde døden for gearkassen, tuner man sin bil og/eller køre "frisk" så skal service interval ændres, og nogen DSG kan ikke holde til flere HK/mere moment.



  • #9   18. jul 2018 Jeg har selv bestilt den nye t roc med dsg7 ( dq200 ) kender 3 der køre med den gearkasse og 1 af dem har haft problemer. Men hvis den begynder at ruske ved igangsætning, dårlige gearskift eller hakkende omdrejninger, eller at den generelt ikke køre som den skal (gearkassen) så kan tvs i Holland hjælpe smiley det plejer at være vw's software der er problemet og ikke gearkassen som sådan smiley

  • #10   18. jul 2018 Det er måske også som man er heldig nogen gange!!
    Har prøvet både powershift og dsg og de kører jo godt begge 2!! Hvad koster en udskiftning ca for en ny gearkasse, hvis man er uheldig??


  • #11   18. jul 2018 Mine forældre fik skiftet en gearkasse ved VW for ca. 50.000 kr., hvor VW så betalte 2/3, fordi alle service var holdt hos dem. Men billigt er det ikke.

  • #12   18. jul 2018 Det lyder da ikke så sjovt!!
    Ved godt at der køre mange med dag, men synes også at der er mange med problemer!!


  • #13   18. jul 2018 Der er nok kun få som har problemer, sagen er bare den at det er dem som kommer op på diverse sites, alle dem der virker skrives der jo ikke om.

  • #14   18. jul 2018 Har du tal på det, Allan? Eller er det bare en løs påstand uden hold i virkeligheden? For jeg synes, jeg har hørt min bror sige noget andet fra hans tid som VW-mekaniker.

  • #15   18. jul 2018 Enig i at Powershift i en Mondeo skifter dejligt.
    Synes nu også, at den 6 trins aut. der er i mine forældres V70 fra 12 el. 13 skifter helt fornuftigt smiley Mener det er en D3 med 163hk


  • #17   18. jul 2018 Bay
    Har ikke tal på det, men de reparationer er så dyre og dårlige at den slags spredes lynhurtigt på nettet, ingen gider jo at skrive at en gearkasse har holdt rigtig længe og kørt godt, det er jo det man har betalt for, bad news travels fast.

    Har ikke lavet en konkret undersøgelse af det.


  • #18   18. jul 2018 Så synes jeg da, det er noget underligt at skrive - hvis det dybest set ikke er noget, du ved noget om, men som du bare gætter på smiley

  • #19   18. jul 2018 Så kalder du det bare underligt, ingen problem med mig,

  • #20   18. jul 2018 Der er MANGE som har/har haft problemer med DSG7 med tørkoblinger. Problemet var engang så stort, at de svenske taxavognmænd ikke kunne købe en vogn med DQ200 gearkassen, da den simpelthen lavede for meget ballade. Kender 2 som har en bil med den omtalte gearkasse, og de har begge problemer. Mine svigerforældres kører på det tredje sæt koblinger, og den har ikke rundet 100.000 km endnu.

  • #21   18. jul 2018 Jeg har 7-gears DSG i Audi'en (DL501), og det har fungerer upåklageligt i de knap 3 år jeg har haft bilen. Og den har ellers fået tæsk næsten hver gang den er blevet kørt.

    Det eneste jeg kan klage over, er, at det er ekstremt vanedannende. Når først man har været vant til det, gider man ikke de traditionelle aut. gearkasser længere, og en del andre dobbeltkoblings gearkasser kan også få en til at rynke på næsen smiley

    Desværre er Audi ved at gå væk fra at bruge DSG (S tronic) i deres topmodeller, da de ikke helt kan lide det moment mange motorer har i dag.

    Jeg prøvede en fabriksny SQ5 for et par uger siden, og det var en skuffende oplevelse at køre med tiptronic...


  • #22   19. jul 2018 Det lyder jo ikke til at være det mest stabile!!
    Hvad med deres 6trins i 2,0 tdi?


  • #23   19. jul 2018 er super glad for min 6trins 2.0 TDI og kender to andre der har haft selvsamme gearkasse og de havde heller ingen problemer smiley

  • #24   19. jul 2018 Den første generation af 6-trins var heller ikke for god. Nogle af dem fra midt 00'erne. Men de nyere er der vist ingen problemer med.

  • #25   19. jul 2018 Kigger på en afløser til min BMW.
    Har kig på 2016 og frem.
    Enten en Ford focus st line eller en seat leon st fr
    Automatgear er et must!!!


Kommentér på:
Hvad er jeres erfaring med dsg7?

Annonce