{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Vulva940
Vulva940
Tilmeldt:
2. sep 2015
Emner: 2 Svar: 4

Volvo 940 kobling - koblingspumpe {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har efterhånden luret herinde i nogle år, og her kommer mit første indlæg!

Som overskriften lyder har jeg koblings problemer på min Volvo 940 TI fra 1995.

En dag skulle jeg hjem fra arbejde, satte mig i bilen og koblingen var heeelt slap. Jeg fik kørt den til mekaniker med Falck, hvor mekaniker sagde at det var slavecylinderen som skulle skiftes.
De skifter den, men herefter får jeg så at vide, at selve koblingen er slidt og skal skiftes. De sagde derimod at jeg godt kunne køre med det et stykke tid.

Der gik så 2 dage hvor at samme problem opstod, dog bare tanden værre, da koblingspedalen slet ikke gav nogen former for modstand. Kunne ikke køre nogen steder overhovedet.

Nu måtte den så blivet hentet af Falck igen, men nu hos en anden mekaniker som jeg har fået et fif om er en god mekaniker.. Jeg købte en kobling og smed den i bilen inden den blev hentet af Falck. Jeg gad ikke at bruge den samme mekaniker igen, da deres arbejde slet ikke har været tilfredsstillende førhen og deres reservedelspriser er direkte vanvittige.

Nu, hos den anden mekaniker sagde de jeg skulle bruge udrykkerleje ligeså, hvilket jeg så har købt. De fik det efter en 3-4 dage, for det var en bestillingsvare. Nu i lørdags, der åbnede de bilen op for alvor og skulle gå i gang, men ringede så til mig og sagde at jeg skulle have ny koblingspumpe.

Mit spørgsmål til jer; Hvad er en koblingspumpe og hvordan F*CK får jeg fat i en? Hvis jeg googler det, så får jeg hits på koblingspumper til Fiat og reservedele til skibe...?! smiley

Jeg håber ikke at teksten var for lang og keeedelig. smiley

Mange tak på forhånd BG!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 940 kobling - koblingspumpe
Kommentér på:
Volvo 940 kobling - koblingspumpe

Annonce