{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

A/C på Skoda fabia 1,4 tdi {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg har et problem med min Fabia fra 2007, som lyder på at den ikke køler indeni. Jeg har haft VCDS på, og den siger lægger fejl på aktivering af klimakompressor.
Er der nogen der har oplevet det, og ville i mene at det bare er byt til ny klimakompressor? Det er en 1,4 TDI hvis det gør nogen forskel

Hilsen Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C på Skoda fabia 1,4 tdi
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   26. jul 2018 det er ikke byt til nyt, det kan være en banal kontakt til 1 hundrede mand, få lavet service på dit klima og de kan så finde fejlen ..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #2   26. jul 2018 Det kan være for lidt kølemiddel, hvornår er den sidst serviceret...
    evt. http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=79361


  • #3   26. jul 2018 det kan være flere ting galt
    men som en anden er inde på.
    få lavet et service på AC anlæg.

    så kan de se om det er tæt


  • #4   26. jul 2018 Tænker også bare der skal væske på smiley

  • #5   26. jul 2018 Der er blevet skiftet både klimagas og højtrykskontakt i forbindelse med dette, det glemte jeg lige at skrive smiley

  • #6   26. jul 2018 så skal de tjekke om der stadig er tryk på systemet.

    og ud fra det, finde evt fejl


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   26. jul 2018 hvornår er det blevet skiftet ?


  • #8   26. jul 2018 prøv at tjekket ledning og stik til magnet koblingen til ac pumpen. har set flere der har været gået til der. og vis det er tæt på magnet koblingen den er gået selve ledningen. så kan man købe en ny komplet magnet kobling evt på eBay. og så nøjes med at udskiftet den i stedet for at skulle udskifte hele pumpen. og have fyldt gas/væske pa igen.

  • #9   26. jul 2018 Jeg har selv skiftet gas og højtrykskontakt for lidt over en måneds tid siden, og der var tryk på systemet efter, og jeg skiftede kontakten et par dage efter gassen, og da jeg skruede kontakten ud, lyd det også som om det stadig var tryk på

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   26. jul 2018 #9 Mikkel, for mig ser det ud til at du ved mere end de fleste vedr. aircon. Så det er nok ikke her i dette forum du kan få guldkornet du ønsker.. eller har du en youtube uddannelse ? så få da fagfolk på jobbet ... held og lykke

  • #11   26. jul 2018 Finn J, nu er det bare sådan at jeg er mekaniker lærling, og selv har gjort det på min læreplads, så håber da bare at det er okay at jeg kommer og søger noget viden herpå også? Eller???

  • #12   26. jul 2018 Det da helt okay det da det vi har dette bilgalleri for at dele viden. og om at lære at skrue selv. Det i hvert fald sådan jeg har det med denne side.

  • #13   26. jul 2018 Jeg følte i hvert fald at jeg godt kunne komme her og få input på om andre måske havde haft lignende fejl, og hvad deres erfaring måske var, og om jeg havde skiftet de ting uden jeg var mekaniker lærling ville vel i realiteten være ligemeget smiley

  • #14   26. jul 2018 Jeg har lige været igennem og renovere mit ac i min passat. fik fyldt væske på efter jeg har skiftet ac pumpe kondenstørre og køler. Det var så en brugt pumpe og køler jeg monteret men det kom fra en bil med kun 60.000 km på tælleren . og så ny kondens tørre. da den kun kostet 200 kr. og skiftet alle O-ringe i systemet. da jeg fik fyldt på virket det ikke men alt var tæt. så skiftet jeg relæet for magnet koblingen til ac pumpe. hade fejl lige som din med der ikke kom strøm ud til den tilkobling af pumpen. så syns du også skulle tjekke dit relæ der til også. måtte så også udskiftet min blæser for ac køler da den ikke tændte. plus jeg skiftet det relæ der til også. selv om det virket som det skulle. så ville jeg ikke køre rundt uden ac el køler. for så holdt det nok snart op med at virker. men nu er alt i orden og virker perfekt. så har selv lige været hele møllen igennem med mit ac anlæg. skal sige har også udskiftet min tryk sensor da det var noget af det første jeg gjorde da den ikke ville aktiver magnet remhjulet til pumpen da jeg troede fejlen var der. men det var den ikke.

  • #15   26. jul 2018 Det prøver jeg at få kigget på, tak for det smiley

  • #16   26. jul 2018 selv nå Anlæget er næsten tom, vil det lyde som der er tryk på,
    når man skifter trykkontakt.

    men er der for lidt kølemiddel/tryk på.
    så køler anlægget ikke.

    og har du ikke målt trykket, så ved du reelt ikke om der er kølemiddel nok på.

    så længe du ikke får det kontrolleret så kommer du ikke videre.

    og det er ikke nok og trykke på en påfyldning's ventil.
    det skal måles med manometer eller evt med en tester


  • #17   26. jul 2018 Men jeg har jo målt trykket, og den aftappede også næsten ligeså meget gas, som data siger der skal på smiley

  • #18   27. jul 2018 så på med en tester.
    og se om der er fejl på noget.

    mål om der kommer 12 volt til magnet koblingen når motor køre og Anlæget er tændt.

    kommer der 12 volt til kobling.
    så prøv og sætte 12 volt direkte til koblingen og se/hør om den bliver aktiveret


Kommentér på:
A/C på Skoda fabia 1,4 tdi

Annonce