3.976 visninger
|
Oprettet:
Skævbremsning på foraksel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har været med til at prøve at gøre en bil synsklar til omsyn.
Den dumpede i periodisk syn med 28 % skævbremsning foran.
Jeg købte derfor to renoveringskit til kalibrene foran, renoverede kalibrere med nye stempelpakninger, nye stempler, glidere blev smurt op og alle bevægelige flader mod klodserne blev rengjort og fik et meget tyndt lag keramisk fedt.
Klodserne blev genbrugt, men er fra sidste år(ligesom bremseskiver) og stadig med min 75 % belægning.
Bilen dumpede omsyn med 23 % skævbremsning på forakslen.
Hvad kan årsagen til det være.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
http://www.db-dk.dk/danmark-retter-ind-efter-resten-af-europa
Han kender vist ikke de nye regler!
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Synsmand oplyser maks. 20 % på foraksel.
Din artikel omhandler busser, de kan jo være underlagt andre regler end personbiler.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
og den stadig bremser skævt
viille jeg tage den ud på vejen og give den nogle på munden op i fart og lange hårde opbremsninger så de bliver godt varme
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
så vil bremserne også hænge
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Det prøver jeg.
Jeg har et ekstra sæt klodser liggende til den, men er det en god ide med helt nye klodser uden mulighed for at nå at køre dem til?
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
Mvh. Gert
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Du har simpelthen i mellemtiden siden dit første indlæg i tråden fået det bekræftet af din synshal.
Jeg tvivler lidt.
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
men byt bremseklodser fra venstre til højre, der gives hermed garanti for at det afhjælper problemet
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 14 Annoncer: 2 Emner: 16 Svar: 339
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
klodserne slides til hvis du laver de før omtalte hårde opbremsninger
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Har du et link, for hvis det er rigtigt, vil jeg gerne lige vende det med synsmanden.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Samtidig gider du ikke svare på det spørgsmål der stilles, er det perioden eller registreringssyn for der er jo Stor forskel .
Vh
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Jeg beklager at jeg måske var lige hurtig nok i vendingen, jeg har bare hørt så meget vrøvl herinde.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
Men forklar mig lige hvad ujævn bremsning er. Har jeg sku aldrig hørt om i mine 11 år som mekaniker ??
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Jeg var lidt i tidsnød og skiftede derfor ikke klodser, men
nøjes med finjusterede dæktrykket (0,3 bar forskel før), + tage en 30 km tur med 15-20 hårde opbremsninger.
Til omsyn (med lune, ikke brandvarme) bremser havde den mellem 4 og 5 % skævbremsning(tidligere 23 %).
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Godt den gik igennem.
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg er ikke i tvivl om du har ret, men jeg kunne ikke finde noget skrifteligt på det som var klart nok til at jeg ville stå på min ret.
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 707
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Finder du lige dokumentation på din påstand om registrerings syn og periode syn.?
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Vh jannik
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Der er ikke nogen forskel på en reg. Syn og et periodesyn ang. Syn overhovedet.
Tror du har misforstået noget, og jeg kender skam både de gamle synsregler.
Det er jo dig der påstår noget andet.
jan 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 896
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Se det er jo en anden snak, men han påstår at der er forskel på typer af syn og det er ikke korrekt ??
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Så betaler du vel også mindre ved et periodesyn end er registrerings syn.
Og lygter behøver ikke alle at virke ved et periodesyn og alt skal virke ved et registrerings syn...
Din forrude må nok også være næsten knust ved et periodesyn...
Læs nu hvad det er du påstår så hårdnakket
Og at du ikke kan finde din påstand på nettet, er vel fordi en sådan synsregel ikke eksisterer.. ??
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
nøjes med finjusterede dæktrykket (0,3 bar forskel før), + tage en 30 km tur med 15-20 hårde opbremsninger.
Til omsyn (med lune, ikke brandvarme) bremser havde den mellem 4 og 5 % skævbremsning(tidligere 23 %).
Hvis du var i tidsnød, forstår jeg ikke at du ikke bare kørte et par hundrede meter i første gear med bremsen nede som jeg skrev.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
man kan ikke køre 200 m med bremsen nede da gassen automatisk forsvinder ved bremsning uanset om du giver gas eller ej i moderne biler
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 676
Tidsnød, men ikke så meget tidsnød alligevel.
Jeg prøvede først dit trick ganske kort, men havde ingen fornemmelse af hvor hårdt den reelt bremsede og var samtidig lidt nervøs for at overophede bremser på den måde.
En bil fra 04 kunne nemt holde gas på, men motoren er godt nok nem at kvæle totalt med bremsen.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
Skævbremsning på foraksel