BMW E39 530D skælver i motoren.. {{forumTopicSubject}}
Halløj alle herinde ... jeg står lidt , med håret i postkassen ..
Min kære, ret så upålidelige BMW E39 530D - 2001, svigter mig gang på gang .. denne gang gør den sig vitterligt umage .. den har været på værksted i en forholdsvis lang og uafbrudt periode hvor den skulle have lavet sit “ spontane motor svigt/svigt på en eller flere cylindre “ - motoren skælver , og kunne finde på at sætte ud, forså ikke at ville starte igen ...
Følgende er skiftet .
- dyse cylinder nummer 5
- Skiftet brændstof pumpe.
- Diesel pumpe.
- Tændingsbundstykke.
- Dieselpumpe/højtryk.
- Trykregulerings-ventil.
- skift af yderligere 2 dyser
- Diesel-filter.
- Sensor fuel-pressure.
- Diesel-rør.
- Impulsgiver, knastaksel.
- Impulsgiver, krumtap.
- rep af lednings nettet i motoren ... - dette løste problemet til nu, hvor det er opstået igen .
Efter små 12.000 km skælver den igen , mere og mere , men den sætter ikke ud .
Der er ingen fejlkoder , og den eneste fejlkode der har været var noget fejl på “ pre pressure pumps” - og de er udskiftet ...
jeg er på bar bund , og er rimeligt træt af min bil .. for pålidelig er den ikke just . Alle service er overholdt og den har 364.000 km bag sig .
Dens tidligere chip , er fjernet fordi man mente det ville løse problemet ...
Jeg optog tidligere en video , hvor man lidt kan se motoren skælve , og så havde jeg en hvor jeg troede man kunne hører det på.. men det er svært ..
Har i en ide , til hvad den kan fejle? - for Jeg er efterhånden meget træt af den .. jeg har flere steder læst noget om noget EGR ventil ? Eller en “ idle control valve “?
Igennem tiden er der skiftet bla . Luftmasse måler , termostat , gløderør , katalysator , motorophæng , generator , batteri og sikkert meget mere ..
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Tænker der ska tjekkes noget live data på din motor...
Få tjekket at luftmassemåler og lambda arbejder og regulere som de ska..
Evt kør den til et værksted der har mere erfaring i diesel maskiner end det værksted du bruger
jan 2012
Følger: 1 Svar: 45
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
Jeg fil fortalt , af mekanikeren at det var blevet gjort ? På den måde havde de fundet fejlen på ledningsnettet...
Er der steder, der ved mere om diesel , end selve BMW ? Og hvem - på Djursland gerne ?
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
maj 2011
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 734
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
maj 2011
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 734
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Nu skrev du heller ikke det var bmw der kiggede på den
En diesel er jo i og for sig ret simpelt opbygget jeg ville nok få lavet en dysetest.. men ellers så prøv et andet bmw værksted
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
De har testet dyserne .. der kom 3 nye på, de sidste havde fine værdier .. de skal ligge på 3 , et eller andet ( milliliter måske ? ) og de lå omkring de 3 hhv 3,2 og 3,4 og 3,1 ...
BMW E39 530D skælver i motoren..