{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

BMW E39 530D skælver i motoren.. {{forumTopicSubject}}

Halløj alle herinde ... jeg står lidt , med håret i postkassen ..
Min kære, ret så upålidelige BMW E39 530D - 2001, svigter mig gang på gang .. denne gang gør den sig vitterligt umage .. den har været på værksted i en forholdsvis lang og uafbrudt periode hvor den skulle have lavet sit “ spontane motor svigt/svigt på en eller flere cylindre “ - motoren skælver , og kunne finde på at sætte ud, forså ikke at ville starte igen ...

Følgende er skiftet .

- dyse cylinder nummer 5
- Skiftet brændstof pumpe.
- Diesel pumpe.
- Tændingsbundstykke.
- Dieselpumpe/højtryk.
- Trykregulerings-ventil.
- skift af yderligere 2 dyser
- Diesel-filter.
- Sensor fuel-pressure.
- Diesel-rør.
- Impulsgiver, knastaksel.
- Impulsgiver, krumtap.
- rep af lednings nettet i motoren ... - dette løste problemet til nu, hvor det er opstået igen .
Efter små 12.000 km skælver den igen , mere og mere , men den sætter ikke ud .

Der er ingen fejlkoder , og den eneste fejlkode der har været var noget fejl på “ pre pressure pumps” - og de er udskiftet ...
jeg er på bar bund , og er rimeligt træt af min bil .. for pålidelig er den ikke just . Alle service er overholdt og den har 364.000 km bag sig .

Dens tidligere chip , er fjernet fordi man mente det ville løse problemet ...


Jeg optog tidligere en video , hvor man lidt kan se motoren skælve , og så havde jeg en hvor jeg troede man kunne hører det på.. men det er svært ..

Har i en ide , til hvad den kan fejle? - for Jeg er efterhånden meget træt af den .. jeg har flere steder læst noget om noget EGR ventil ? Eller en “ idle control valve “?


Igennem tiden er der skiftet bla . Luftmasse måler , termostat , gløderør , katalysator , motorophæng , generator , batteri og sikkert meget mere ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39 530D skælver i motoren..
Kommentér på:
BMW E39 530D skælver i motoren..

Annonce