Passat 3C modelårgang 2007.. Aircondition trykventil {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en VW Passat 2.0 TDI fra 2006, men model 2007 som har problemer med airconditionen. Generelt kommer der IKKE kold luft i kabinen, men indimellem kommer der pludselig kølig luft nogle minutter og så stopper det igen.
Jeg har for 8 dage siden, fået tjekket anlægget for utætheder og det er helt tæt og der er præcis det antal gram 134a der skal være på anlægget.
Jeg fik den besked, at kompressor og tørenheden skal skiftes 8000,- plus...!
Jeg har nu set adskillige youtube-videoer og læst utallige indlæg fra nær og fjern og meget tyder på det er den trykventil der sidder bagpå kompressoren, den er gal med.
NU ER MIT SPØRGSMÅL. Kan jeg skifte den kompressorventil/trykventil med anlægget fyldt, eller skal det tappes af og påfyldes igen?
Trykventilen sidder som vist på billedet, bagpå kompressoren nede i et hul, låst af en C-ring.
Jeg har adgang til lift og værktø, så den del er på plads.
Mvh Karsten Dahl
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Polobjørn
feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hvorfor jeg spørger er fordi, jeg læste et sted (kan ikke finde det igen, men skrevet af en Johannes i 2009) at man IKKE behøver at tømme anlægget først, da der sidder en ventil som øjeblikkeligt klapper i, når denne trykventil bagpå kompressoren udtages. Det er simpelthen for at sparre penge og tid, at jeg gerne undgår at tømme hele anlægget.
Jeg er helt med på, jeg ikke bare skal lukke kølemidlet ud i det blå og belaste miljøet.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Ved du eller andre her, hvor jeg kan købe den omtalte Aircondition solenoid/ trykventil i en fysisk butik. Jeg kantinedrift den mange steder til salg på nettet bl.a RKX i USA.
Med venlig hilsen
Karsten Dahl
feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Mvh
Karsten Dahl
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.822
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Ved ikke hvor ventilen kan købes
Polobjørn