{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

1.9 tdi ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har anskaffet mig en fin golf 4 1.9 tid 115 hk 6 gears fra 2000.
Den kører som udgangspunkt rigtigt godt. men når man giver den lidt at leve af, kan man mærke den mister pusten en smugle op gennem omdrejningerne. Altså den trækker fint, så mister den lidt pusten, så trækker den fint igen.

Det skal understeges at den kører fint og hverken hakker eller noget men man kan bare mærke bilen er lidt død visse steder op gennem omdrejningerne.

Nogle der har et bud på hvad det kan være?

Mvh Anton


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi ekspert søges
  • #1   15. aug 2018 Luftmassemåler

  • #2   15. aug 2018 Følger li med min sharan køre magen til os samme motor

  • #3   15. aug 2018 start med at tjekke alle de små vacum slanger for wastgaten og egr plus til diverse magnet styringen ventiler. de har med at gå til når de blive gamle,og så kan den døje med at holde vacum igennem dem. og det giver dårlig styring af turboen. det kan også være n75 ventilen der er slidt. så tjek den også nu når du er igang. plus tjek alle tryk slanger fra turbo til intercooler,og videre til indsugningen. vis en af dem er flækket med et lille hul så giver det samme problem. du kan få en til at give gas inde i bilen,mens du mærker med hænderne rundt på hver slange for utætheder. tjek også om egr ventilen er sodet til den kan været lukket næsten helt til. så den hænger og ikke kan lukke helt det giver også turbo styring problemer. og så også tjek din luftmængdemåler virker. plus map sensor.

  • #4   15. aug 2018 Hej freeway

    Mange tak for det fine og uddybende svar, glemte at sige jeg havde skiftet alle vacum slangerne til turbo osv, men ellers har du givet mig lidt at gå igang med. Jeg må kigge det hele igennem smiley


  • #5   15. aug 2018 Det kunne evt. være kølevands temperatur sensoren der er defekt så den tror at motoren er kold når den er varm så sprøjter den for meget brændstof ind når den er varm det kan godt gøre at den mangler trækkraft.. det har jeg set et par gange før...

  • #6   15. aug 2018 Det kunne være en mulighed, dog skal det siges at temperatur måleren i instrumentbordet virker helt fint.


  • #7   15. aug 2018 Ja den har ingen ting med den andet måler at gøre smiley


  • #8   15. aug 2018 ahh, ja okay. det vil jeg lige få undersøgt, mange tak smiley


  • #9   15. aug 2018 har du haft en tester på den ? .for vis du har sådan en er det nemt at så om din temperatursensor virker . Den bruger samme temperatur sensor til både speedometer og ecu. på de 1.9 pd tdi motorer. der er godt nok to temperatur sensor. men den anden der sidder ved køler. Den er til køler blæseren. og den der sidder på motoren sidder lige under tandempumpen i det vandhus.og så sider der en tæt ved der ud mod køler også. men det er temperatur sensoren til dieselolien så teknisk er der 3 .men kun to til køler vandet.

  • #10   15. aug 2018 Der skal en tester på i morgen, så kan jeg se om den melder fejl på noget motorrelateret.

  • #11   15. aug 2018 Det skal siges drillerierne er blevet mindre jo mere bilen er blevet brugt. den havde stået stille 3 måneder inden køb

  • #12   15. aug 2018 Prøv at tjek brændstofspumpen i tanken. Min gamle vw 1,9 tdi havde lidt samme symptomer. Den havde defekt brændstofspumpe

  • #13   15. aug 2018 Henrik J
    Det er noteret, kan mærke jeg har en travl weekend foran mig. Tak for svar


  • #14   15. aug 2018 Min gav ikke fejl med tester på

  • #15   15. aug 2018 Hvordan fandt du så fejlen, var der andre symptomer end dem jeg har beskrevet?

  • #16   16. aug 2018 Målte bare modstand på de to yderste pinde når du tager stikket fra på pumpen i tanken. Hvis den har meget høj modstand så er den defekt.

  • #17   16. aug 2018 Henrik, okay prøver jeg, tak for svar

Kommentér på:
1.9 tdi ekspert søges

Annonce