{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Claus S
Claus S
Tilmeldt:
17. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Træk af strømkabel fra batteri til lys indvendig {{forumTopicSubject}}

Ifm. renovering har jeg skilt min bil helt ad, og leger med tanken om at smide en hel del led belysning ind i både motorrum, bagagerum og indvendig i bil, og vil derfor høre hvordan jeg trækker kabel fra batteri til indvendig i bil, og monterer kontakt til tænd/sluk hvor jeg kan koble alt ny belysning til?

.. eller er der andre idéer/gode forslag/råd til hvordan jeg kan samle strøm til led belysningen ét sted med tænd/sluk funktion?

På forhånd tak for alle svar ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træk af strømkabel fra batteri til lys indvendig
  • #1   18. aug 2018 Det nemmeste er at du kan trække fra loftlyset selvfølgelig.. Så når du tænder loftlyset tænder de ekstra lys du har monteret, eller når du åbner dørene..

    - ELLER.. Du finder noget konstantstrøm i sikringer der sidder ind i bilen, hvor du så montere en kontakt til det og stel tager du bare karrosseriet??


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   18. aug 2018 Husk at montere en sikring, du bliver sku ked af det hvis bilen brænder.

  • #4   18. aug 2018 Du kan finde strøm (plus) i eksempelvis cigar tænderstikket/radioen inde i bilen, der allerede er med sikring, istedetfor at trække kablet helt ud til batteriet, det er ret unødvendigt, når der er FYLDT med strøm i hele resten af bilen smiley
    Især når det kun er til dioder, da de sagtens kan kobles til alt muligt andet.
    Men lad være med at koble det på bremselyset og andre "Vitale" strømsystemer i bilen og brug kun cigar/radio og andet "ligegyldigt" smiley


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   19. aug 2018 Tak for svar - jeg tager strøm fra cigarettænder, det lyder til at være nemmeste løsning når det kun er til led dioder ??

Kommentér på:
Træk af strømkabel fra batteri til lys indvendig

Annonce