{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

1,9 tdi går af helvede til {{forumTopicSubject}}

Hey Guys har for nylig købt mig en passat 1,9tdi 100 hestes som meldte dysse fejl på cylinder 3 og gik lidt på 3 cylinder når den var under 2k omdrejninger i forsøget på at få den til at gå på alle 4 fik den sådan noget diesel rens der virkede fint og har så kørt med det i noget tid indtil den igen gik på 3 så den fik en omgang mere

Nu går den af helvede til i tomgang hele bilen ryster voldsomt i tomgang og den er ikke nær så hurtig som den plejer

Nogen der ved hvad det kan være? På forhånd tak

Btw ellers pisse glad for bilen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1,9 tdi går af helvede til
  • #1   20. aug 2018 enten har du en dårlig dyse. eller så er det dit dyse ledningnet der er gået til. Det er en kendt fejl på de 1.9 pd tdi motorer. men sæt en tester til så kan du se hvordan dine dyser regulere mængden.så det tit man kan se om det er en dyse eller ledningnet.men det er i det flest tilfælde det dyse ledningnet der er færdig. og det koster ikke så meget .

• #2   20. aug 2018 Vil jeg prøve i morgen så syntes bare det er mærkeligt at den så går fint på alle 4 nu når den køre men når den holder stille hopper den ekstremt meget

• #3   20. aug 2018 Det kan også være din egr ventil der er sodet helt til så den ikke kan lukket. så vis ikke du har gjort det så tag egr ventilen af og rens den for sod. for har også set at det kan gøre de halter i tomgang. plus det en nem opgave at tage det af. men tjek nu stadig hvordan dine dysser har det med tester.

• #4   20. aug 2018 Okay vil jeg prøve mange tak for hurtigt svar ??

• #5   20. aug 2018 Det var så lidt. Du kan også bare sætte en plade i og blokere den egr ventil vis det er. for det gør jeg altid ved mine når jeg har renset alt for sod. den plade skal bare i mellem det rør der går ned til udstødning manifold og egr. så kommer du aldrig til at døje med fremtidig sod fra den af.

• #6   20. aug 2018 Jeg kan vel også bare blinde den kan jeg ik?

• #7   20. aug 2018 Ja du kan og det er nemt du kan selv lave pladen og sætte i mellem ud af jern plade. her er så slemme de kan se ud pga af det sod. Jeg har selv renset 3 der var så lukket som det her billedet fra nettet af.

profilbillede
  • #8   20. aug 2018 Hold da kæft tænk at det ryger gennem ens motor ??

• #9   20. aug 2018 Ja men det jo hvad der sker når man sender udstødning gas ind i indsugningen igen. Det kan godt værre det nedsætter forureningen. men det nedsætter også leve tiden på motoren.

• Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 24
    #10   21. aug 2018 Endnu en tosse der gerne vil have syreregn fordi han e for inkompetent til at køre en diesel rigtigt????

• #11   21. aug 2018 Endnu en idiot som er for inkompetent til at stave til er

• #12   21. aug 2018 og det godt nok lige meget hvordan man køre en diesel i de årgange der kun har egr. de vil sode til på et tidspunkt i indsugningen/egr vis ikke de bliver renset. de her biler har jo ikke partikelfilter. så tror du skal studere lidt mere inden du udtaler dig #10

• #13   21. aug 2018 #10 hører nok bare til de mennesker der mener en diesel bil skal køres med fuld gas og have lov at strække ud og blive varm, for ikke at sode til. Mon han også har sat sig ind i hvordan EGR systemet virker og rent faktisk ved at EGR ventilen helt selv lukker i når man trykker speederen i bund? Så er det jo klart at den ikke soder til i samme grad..

• #14   21. aug 2018 ville nødig have en gammel passat tdi der kun hade kørt med bund gas:-). men lige meget hvad så vil der komme sod for det kan man ikke altid. og vil sige når jeg skiller dem af ved en 300.000km ca. så er der altid godt med sod at fjerne og det lige meget hvordan de er bleven kørt.så det vil komme men det nu også nemt at skille af lige på de motorer og rense dem.

• #15   21. aug 2018 men når man snakker sod. så skulle man have set da jeg skilte min Peugeot 307 1.6 hdi med partikelfilter af. ville renset den da jeg fik den for 3 år siden ved 240.000km ca. egr ventilen var lukket til og egr køler og rør af sod. og indsugningen var også næsten lukket helt til. plus indsugning huller i topstykket. så det var noget af en rengøring jeg gav den. men motoren gik også helt anderledes bagefter. så det er en god ting at gøre engang i mellem. og den køre med divs additiver i tanken og til indsugning så det hjælper ikke meget. men lidt er vel bedre end ingenting.

• #16   21. aug 2018 Nu du får tester på, så tjek lige om tandrem står som den skal. Torsion skal stå på 0. Det er en klassisk fejl folk laver ifm tandrems skift.

profilbillede
  • Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 24
    #17   3. sep 2018 Jeg er bus mekaniker, ved nok lidt om diesel.. Rigtig brug = ingen problemer. Det er ikke for sjovt, at der er emissions krav..

• #18   3. sep 2018 Det er sgu da bare ærgerligt at man kan være så klog, når man ikke har lyst til at dele ud af sine mange erfaringer..

• #19   3. sep 2018 Syns nu også bus selskaber svindler med det. så de er ikke meget bedre end andre.
    https://politiken.dk/indland/art5001217/Busser-k%C3%B8rer-rundt-med-defekte-partikelfiltre

• Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 19
    #20   10. jun 2023 Er der nogen der har en simpel/hurtig metode til test af vacuumpumpe på en Passat 3gb5- 2003- den har kun kørt 300 t- men den står måske af?? MVH Bjarne S

Kommentér på:
1,9 tdi går af helvede til

Annonce