{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.643 visninger | Oprettet:

Mondeo mk3 problem med cylinder 2 {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Mondeo 1.8 st.car fra 2002 har gået 175.000. Jeg har haft den 1 måned, skiftede tændrør, tændkabler og tændspole for en uge siden, det hjalp på ujævn accelleration, men efter 150 km opstod der nyt problem: Motor er svag, vibrerer og er ekstremt ujævn i tomgang.

Har fået tester på - den viste fejlkode P0302, forbrænding cyl. 2.

Det viste sig, at bilen har ædt en helvedes masse olie på meget kort tid, uden jeg helt ved hvor meget. Den var næsten tom, uden der er læk nogle steder. Herudover var tændrør på cylinder 2 sodet til og så skidt ud, sagde mekanikeren.

Har hældt olie på, fået nyt tændrør i og prøvet med andet tændkabel, der er umiddelbart gnist og problemet ligger ikke dér. Prøver med kompressortest næste uge. Men den kører altså tilsyneladende kun på 3 cylindre.

Nogle bud på hvad jeg mere kan gøre eller hvad der kan være galt??

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo mk3 problem med cylinder 2
  • #1   30. aug 2018 Vis den spiser meget olie som du beskriver. Så kan der nemt være en skade på det stemplet eller stempel ringe den ikke går rigtig på. så som du selv siger få målt kompression på den .men noget helt anden har du haft det tændrør oppe igen siden du har monteret nye og tjekket at det er i orden. der kan jo være en fejl selv på nye

• #2   30. aug 2018 Kan det være en olietyv eller lign den har snuppet ? Måske dårlig toppakning

• Nickolai L
    Nickolai L Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 3
    #3   27. maj 2019 Fandt du nogensinde fejlen? Har samme dtc på min..

• #4   28. maj 2019 Cylinder 2 var stået af, ingen kompression, og jeg har kørt på 3 cylindere lige siden, ca. 8.000 km nu! Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvorfor, måske fordi jeg ikke fik hældt nok olie på i tide, men det er højst sandsynligt ventilen, den er gal med. Hvad jeg dog fandt ud af, er, at det er alt for dyrt at reparere, så nu kører jeg bare på 3, til den kære Mondeo siger stop.

Kommentér på:
Mondeo mk3 problem med cylinder 2

Annonce