{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.149 visninger | Oprettet:

Peugeot 307 2.0HDI - afmontering af EGR ventilen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have EGR ventilen afmonteret af min peugeot 2.0HDI, men den sidder godt gemt. Er der nogen der har erfaring med det? Kan det passe man skal løsne motoren og vippe den frem for at kunne gøre det, eller er der en bedre måde?
På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 307 2.0HDI - afmontering af EGR ventilen
  • #1   31. aug 2018 Har du tjekket youtube fx?

Skiftede selv på min c-max og det var meget bøvlet. Den ene bolt under den lavede jeg vist et stykke værktøj for at få ud og den kom aldrig i igen.

• #2   31. aug 2018 Hvis den er defekt så få den fjernet elektronisk smiley

• #3   31. aug 2018 Har tjekket youtube og ledt efter guides, men uden held desværre ..

• #4   1. sep 2018 er det en 90 eller 110 hk. eller en 136 hk hdi? du ved godt du kan tage alt det plastik og skjold af under forrude og også tage vindusvisker motor af. det gør jeg på min 307 hver gang jeg skal ind bag ved motoren.

• #5   1. sep 2018 min er så kun en 1.6 hdi. men når jeg skal bag på motoren afmontere jeg alt under forruden for at komme til.

profilbillede
  • #6   1. sep 2018 Det er en 90 hk.
    Det med at afmontere alt det plastik osv. som du nævner har jeg overvejet, men jeg ved bare ikke om det vil være nok. Der er virkelig ikke meget plads at arbejde med?

• #7   1. sep 2018 så skal du prøve det på sådan en som min 1.6 hdi der er der slet ingen plads til at løse de to skruer der holder den fast. på din sider den jo næsten i toppen så det ikke slemt. af med de vindusvisker og plastik skjold . og så ud med vindusvisker motor. og så tager du hele jern skjoldet af under også. så har du plads nok. det jo ikke kun det plastik skjold man tager af. og her er hvor din sider .

profilbillede
  • #8   1. sep 2018 og som du kan se sidder din kun med to møtrikker også. så den er ikke så svær at komme til.

profilbillede
  • #9   1. sep 2018 Jeg kan slå Egr fra på den for dig i Esbjerg? Mvh

• #10   1. sep 2018 Freeway: Tak for beskrivelsen, det vil jeg forsøge mig frem med smiley

Troelsen: Der er desværre lidt langt til Esbjerg, men tak for buddet smiley

• #11   1. sep 2018 Det hjælper heller ikke kun at kode den fra for vis den er sodet til så kan den stå åben. så skal den skilles ad og renset. og lige på den her model er den nem at koble fra selv. det bare tage vacum slangen af til den og sætte en skrue eller andet i slangen bagefter.Det værre når den er el styret egrventilen. så kan man sætte en plade i men det kan give fejl vis ikke man bore et 6 mm hul i midten af den . og så er det nemmer/bedre at kode den fra. vis man vil have den frakobles.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #12   1. sep 2018 Min egr er bare blændet af uden hul eller noget. Den melder ingen fejl eller lign. Det er en 2,0 136 hk.

• #13   1. sep 2018 skrev også det kan give egr fejl vis ikke der er hul i det,betyder jo ikke det på alle egr den gør det.vis jeg sætter de plade i min 1.6 hdi så laver den fejl på egr ventilen.så den skal have en hul i vis man montere sådan en.plus den ville heller ikke regenerere partikelfilter når den skulle. så jeg renser bare egr og indsugningen hver 100.000 km på den. i stedet for at koble egr og det fra.

• DisConFlubberated

#14   1. sep 2018 Jeg blev rådet til at starte uden at have hul i blændpladen, og se hvordan det kører. Da en hel del andre havde erfaringer med at der skulle være et hul i pladen, nogle op til 6 mm hul. Den har kørt i to år med den blænde nu. Til sidste syn var der ingen problemer, den sværtede kun det halve af hvad den måtte, den kører så også uden partikelfilter.

• #15   1. sep 2018 på min passat tdi der køre jeg helt uden egrventil den er afmonteret helt. den sider i indsugning røret på den. så den har rent rør der nu. og så er der sat en plade på udstødning manifolden hvor egr røret går ned normal. og den køre også perfekt uden den. og det gjorde alle de andre passater tdi jeg har haft også. og ja syns hallen kan ikke måle det i nu de er koblet fra. de måler jo kun co2 og det. de kan ikke måle noxx i nu. men det kommer her om et par år ca. hvor de kan. men så må jeg jo bare have monteret den egr til syn til den tid smiley

• DisConFlubberated

#16   1. sep 2018 Hehe ja, der er nok ikke andet for. smiley

Kommentér på:
Peugeot 307 2.0HDI - afmontering af EGR ventilen

Annonce