{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Syn af størrebremser/BMW E34 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Håber i vil hjælpe. Jeg har købt en BMW e34 535i, hvor der er monteret større BMW bremser fra anden model. Da jeg godt vil have dem godkendt af min synsmand, kræver det jeg får dem identificeret, så jeg ved hvilken model de sidder på, med henlik på type godkendelse m.m...

Men til at starte med søger jeg hjælp til identifikation. Tidligere ejer mener Forbremserne er fra E32 750i, hvilket passer meget godt da skiverne måler 324x30mm(som jeg linker til herunder)
https://www.schmiedmann.dk/da/bmw-E32/2825-ny?produkt=34116757747

Men hvordan sikre jeg bremsekaliberne også er derfra? skal helst bruge noget dokumentation som kan bekræfte deres identitet. Jeg har taget billeder af både for og bag bremser.

Bagbremserne er vist standard e34 535i men er ikke sikker. Jeg måler dem til ca 300x10mm men lidt svært da min skydelære ikke kan nå over skiven. Hvis nogle kan slå dem op udfra de numre der er hakket i caliperne, er jeg meget interesseret i at hører fra dem.

PS: Hvorfor kan jeg ikke vedhæfte mere end ét billed;(

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn af størrebremser/BMW E34
  • #1   7. sep 2018 foran

profilbillede
  • #2   7. sep 2018 foran

profilbillede
  • #3   7. sep 2018 foran

profilbillede
  • #4   7. sep 2018 bag

profilbillede
  • #5   7. sep 2018 bag

profilbillede
  • #6   7. sep 2018 Er det ikke bare og kører den til syn??

• #7   7. sep 2018 nej skal have dok for indskrivning som konstruktiv ændring...

• #8   7. sep 2018 det skal du have importør eller dennes repræsentant altså BMW Group skal skrive på et papir at de bremser som sidder på din bil overholder gældende bestemmelser for den årgang. eller Preben Egelund han kan lave en prøvnings rapport Det andet hjælper dig ikke.

• #9   7. sep 2018 det ligger han da ikke mærke til smiley

• #10   9. sep 2018 #8 er det realistisk at få fra BMW? Det andet med prøvningsrapport lyder besværligt og som om det vil være nemmere at købe m5 eller godkendt big brake kit... Har læst mig til at der er mange der laver denne ombytning men har ikke kunne finde nogle der referer til godkendelse/syn.

Min bil er i forvejen godkendt med eftm. turbo og bilstein undervogn, så kan lige så godt få bremserne skrevet lovligt på som konstruktiv ændring. Vil gerne have at jeg kan kører til syn til hver en tid uden at skulle krydse fingre. Så skal være lovligt og godkendt...

Ikke andre der har nogle ideer?

• #11   9. sep 2018 jeg er synsmand det er vejen du skal gå enten noget med tüv papir på i forvejen eller noget dok. fra BMW eller prøvning institutioner. Vi skal i dag uploadet til Trafikstyrelsen ved konstruktiv ændringer. Så alt det med det har en anden også gjort dur ikke mere. Det skal være model bestemt dokumentation hvor alle dele er nævnt med type nummer.
    Det er blevet lidt sværere at få det skrevet i.

• #12   9. sep 2018 Jakob H. Det var dejligt præciserende svar, så med mindre jeg finder en 5´serie model/type der har kørt med de bremser som standard fra fabrik, så er det nok lettest at finde de 8-10 klik det koster for nogle tÜv godkendte upgrade bremser. Men kan du så svare mig på om bremser så er godkendte til en hvis kW/hk effekt? min turbo godkendelse er gammel og der er ikke påført op til antal HK el Kw lign.... (ikke at jeg har tænkt mig at spare på bremserne effekt/størrelse, vil bare sikre mig jeg får købt noget der kan godkendes)

• #13   9. sep 2018 Du kan godt risikere at der står noget i tüv papirerne omkring maks heste.
    Men for det meste er det bare hvilken model det må monteres på.

• #14   9. sep 2018 prøv lige at kontakte autoconsult det kan godt være de kan hjælpe med en godkendelse. De er ret skarpe.

• #15   9. sep 2018 takker det vil jeg prøve...kunne godt spare den udskiftning og hvis de var monteret på bmw datids største motor v12 850i/750i, burde de kunne opgaven med friske skiver og klodser.
    Men vil acceptere at jeg umiddelbart ikke selv finder de nødvendige papirer og tage fat i Autokonsult...

• #16   9. sep 2018 Håber det lykkes.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #17   10. sep 2018 Hatten af for din indstilling til, at du altid skal kunne køre til syn uden problemer. Det er stik modsat holdningen som en stor del brugere her på siden har desværre.

• #18   10. sep 2018 #17 Dels er jeg blevet for gammel til at være på "kant" med loven/forsikring/emsig betjent m.m... og når man nu kører i Kebabslæde med godkendt eftermonteret turbo, så syntes jeg at tingene skal følges af. Min gamle bort-gået far sagde altid, at bremser og dæk, var det sidste sted man skulle spare penge, det kan ende med at koste ens liv.

Bilen har desuden kørt med bremseopsætningen/turbo/undervogn i mange år, men aldrig blevet godkendt som konstruktiv ændring, kun turbo. Jeg har haft bilen i 3 måneder og har valgt at få bragt disse ting på plads så hvis en betjent ønsker min bil inspiceret, vil jeg bare svare "fint, det gør vi bare" og så kan han give mig en undskyldning når vi er færdige. Jeg mangler kun at få styr på de bremser...

• DisConFlubberated

#19   10. sep 2018 Netop, det er den rigtige vej at gå. Min også afdøde far sagde noget af det samme. Opgrader bremser først, og motor bagefter.

• #20   10. sep 2018 # DISCONFLUBBERATED

Utroligt det lykkedes de gamle at banke lidt på plads;)

• DisConFlubberated

#21   10. sep 2018 Jep, dengang jeg kørte knallert, sagde han også at det var bedre at købe en lille let motorcykel min bror og jeg kunne suse rundt på og så bare æde den bøde på 500 det kostede for at køre uden kørekort. Det hele var lidt nemmere dengang.

• #22   24. mar 2019 Det er 750 il/850 CSI kalibre de forreste. De svarer til E34 M5 nurnburg edition bremserne, der står bare BMW på dem, istedet for ///M.

• #23   24. mar 2019 Og din 535i skulle vel ikke være Delphingrau?

• #24   25. mar 2019 Nej den er sku noget sølvmetal med blåligt skær? Hvorfor? Har forsøgt at vedhæfte billed fra da jeg købte den...

profilbillede
  • #25   26. mar 2019 Troede bare du havde fået fingre i RH's gamle 535i, den er nemlig også godkendt med tryk.
    Den ser sgu fin ud smiley

• #26   27. mar 2019 Tak. men den gamle dame har sine mærker, som jeg arbejder på at få ud-bedret. Men har hørt at RH skullle være gode til BMW med tryk, så det bliver nok dem hvis jeg skal have hjælp i fremtiden...

Du ligger ikke tilfældigvis inde med en forkofanger, da min trænger til en ny? må gerne være ala din grønne i dit galleri... Dejligt at se du er bmw entusiast;)

• #27   29. mar 2019 Jeg har kun standard kofangere, desværre. De lidt mere sjældne front spoilere til E34 er lidt svære at få fingre i, så skal man være heldig og finde dem i Tyskland, men det er nu længe siden jeg har set en AC Schnitzer til salg dernede.
    Rh er dygtige ja, har selv fået kørt en enkelt ind deroppe, dengang jeg selv havde sjov bil, men går lidt mere op i sjældne dele nu.

Men håber da at se din til træf i år, der er ikke ret mange E34'ere med til de forskellige træf rundt omkring.

Kommentér på:
Syn af størrebremser/BMW E34

Annonce