{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

En der ligger inde med en diesel højtryksmåler (CR - ~2500bar) {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der ligger inde med en højtryksmåler til en diesel Common Rail, omkring Hedehusene (Roskilde/København) området?

Det skal gå til ca 2500BAR.

Jeg har behov for at finde ud af om min pumpe laver tryk når jeg turner. Jeg har skiftet tryk sensoren nede i railen, da jeg via tester ikke kan måle noget tryk i railen.

Det er bare en meget stor omgang at skifte pumpen hvis ikke det er den der er problemet.

Til de interesserede er der lidt baggrundsinfo herunder.

Sporadisk kan jeg være heldig at den måler et par bars tryk. men slet ikke i nærheden af de minimum 2-300 der skal til at starte svinet.

Det interessante er at den god kan starte og måle tryk hvis den får start hjælp. Dog går den meget grimt i tomgang.

Så jeg står umiddelbart med 2 muligheder. Enten laver pumpen virkelig ikke noget tryk ved (~300omdr) når jeg turner eller også leaker dysserne horribelt meget så pumpen ikke kan opbygge noget tryk.

Jeg har lige testet tryk regulatoren i pumpen, og den har fin bevægelse når man sætte strøm til og var helt ren.

Bilen er en Ford Focus II, 1.6TDCI 90HK

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En der ligger inde med en diesel højtryksmåler (CR - ~2500bar)
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #1   8. sep 2018 ring til en lokal mekaniker og tag en snak evt. om han vil komme og trykprøve den hos dig, det tager ikke lang tid og så undgår du at køre ...

• #2   8. sep 2018 hvorfor laver du ikke bare en retur test. det nemt at gøre på dem. Det bare og bloker retur fra dyser og sætte de slange/nippel på hver dyse og ned i en lille flaske til hver. Jeg tog ud til huggeren,og tog de retur nipler fra en 1.6 psa motor dem man sætter ned i hver dyse. Og købte 2 meter alm 4 mm slange. Og så lavet jeg sådan et retur tjek system selv . da jeg testet min 1.6 hdi dyser. du kan også købe et komplet retur test system på eBay. til en 500 kr ca for når du har testet dine dyser så ved du om det er en af dine dyser eller din pumpe der er dårlig. da min gjorde det du beskriver der var det heldigvis kun railsensoren der var slidt så den viste forkert tryk.
    du kan også bare sætte slangen ned i hver dyse som her.
    https://youtu.be/bbQhKjj6jis
    og du ikke i tvivl om vis en dyse er dårlig så fylder den flasken op mere end dobbelt så hurtig som de andre gør. sådan er det tit i hvert fald

• #3   8. sep 2018 @Finn, de har ikke åbent i weekenden hvor jeg har tid smiley Og dem jeg har snakket med indtil videre er for retskafne til at ville lave lidt ved siden af.

@Freeway, det har jeg selvfølgelig ikke beskrevet, men det er gjort og der var ikke den helt vilde forskel. Der var en der leakede lidt mere end de andre (under 1/4 mere -- så langt fra dobbelt så meget). Jeg valgte dog at skifte den og èn af de andre der var næst værst med nogle "refurbished" fra Ebay. Men det har ikke afhjulpet.
    Indrømmet så var den ene af dysserne fra Ebay ikke ligefrem super god selv da jeg lavede en ny leak back test.

Uden at være ekspert. Så vil jeg bare mene at selv med 4 dysser der leaker fuldstændig horibelt, så bør jeg stadig kunne måle bare nogle enkelte bars tryk i railen.

Kommentér på:
En der ligger inde med en diesel højtryksmåler (CR - ~2500bar)

Annonce