{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Bremse problem {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Har givet mine bremser den store tur, med stålbøsten og maling, det har betydet at jeg har måtte pille kaliberen ad fra slangen, samtidigt med at jeg skiftede klodser og skiver, problemet er bare nu at de ikke er luftet ud rigtigt selvom jeg har prøvet flere gang og starte bag fra og op af men bremsen er stadig i bund når man bremser har hjulpet en smule men ikke meget, det andet problem er at den ene side på fronten ikke slides helt på Skiven det ses i det selv coatingen på Skiven slibe lidt i toppen men ikke hele vejen som de andre hjul gør, har pillet hjulet af for at se og der kan jeg se at klodsen kun rammen lidt op i toppen på ydersiden men ikke på hele belægningsfladen, hvad skyldes det?

Der er tale om en 308er fra 15

Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse problem
  • #1   8. sep 2018 Jeg plejer at lufte ud på kryds jeg starter med Højer baghjul og så venstre forhjul. Og så venstre bag og til slut Højer forhjul. Det var altid virket fint. prøv lige at tjekke dine caliber om de er tætte ved stemplet. da O-ringen der holder stemplet tæt kan blive utæt når stemplet trykkes ind. hade du klemmer på de bremse slanger. da du hade caliber taget af. for vis ikke så løber alt bremsevæske jo ud. og så kan der være luft i abs blokken. Og nogen biler skal have tester på for at lufte abs blokken ud. Og der er også nogen der har en udluftning skrue på abs pumpen. til at lufte den ud med og har den det. skal den luftes ud først inden du lufter alle dine calibere ud. men prøv at tage din hjul af og tjekke der ikke er noget der er utæt. for det har jeg set ske før. Og det med den ikke bremser helt på skiven med klodsen. kan være dine glider der er godt slidt. eller hænger fast.

• #2   8. sep 2018 Tak for det hurtige svar, jeg har ikke haft klemme på abs blokken men som du siger med en udluftning skrue på abs blokken er der sådan en på en 308er og kan det være skyld i hvorfor at pedalen skal trædes noget i før den bremser?

• #3   8. sep 2018 Med hensyn til de glider der sidder på kan man smøre dem med kobberfedt eller skal det være noget andet?

• #4   8. sep 2018 Jeg plejer bare at bruge varme bestandig fedt. men der er mange der også bruger kobber fedt da det også kan klare varmen. men ellers er varme bestandig silikone fedt og alu fedt også godt der til.

• #5   8. sep 2018 ja vis der er luft i abs pumpen. så kan det nemt være skyld i du har en lang bremse pedal vandring. men ellers tag hjulen af og tjek alt er tæt. og så giv den en god udluftning igen.men kan ikke huske om din skal udluftes med tester for det skal nogen af dem. for at få luften ud af den abs pumpe. men det med om den har en udluftning skrue på abs pumpen. det kan du nemt se vis du kigger på den. men der må helt sikkert være nogen her inde der kan huske det. men på min Peugeot 307 hdi der skal man bare udluftet ved alle hjul og så er den udluftet.

• #6   8. sep 2018 Koberfedt er en rigtig dårlig ide at bruge til glidere. Det bliver helt sej og glideren køre ikke ordentlig efter et stykke tid. Silikonefedt kan bruges til glidere.

• #7   8. sep 2018 Tjek da lige om din udluftningsskrue sidder i top og ikke i bund. Nu har du jo haft kaliber af, så kan være du har byttet rundt på dem.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #8   8. sep 2018 tag en et meter lang slange helst gennemsigtig og sæt den på luft skruen og pump den skal gå op over hoved cylinder og ned under kaliber pump på alle skruer hjælper dette ikke prøver du med en makker og han pumper tryk du åbner han siger når pedal er nede du lukker du kan også gøre dette på bremse rør ved abs blok

• #9   8. sep 2018 Lad fagfolk om det, hvis du ikke er sikker på hvad du har gang i

• #10   8. sep 2018 Hej
    Slæb skidtet til en sagkyndig og få vasket det kobberfedt af i en hurtig fart.
    Kobberfedt og kunstgummidele elsker hinanden hvor den en bliver pæn tyk af behandlingen.
    MVH KP

• #11   8. sep 2018 Tak for jeres svar, jeg har prøvet det før på min tidligere grande Punto, der har der ikke været problemer med at udlufte, så jeg er ikke nybegynder...

Kobberfedt er ikke brugt alligevel efter en masse søgen, jeg luftede bremserne ud fra højre bagerst og frem 3-5 gange per side og herefter fylde op så der er nok på, det lykkes, med hensyn til at abs skulle udluftes så blev den bare kørt til som en fagmand fortalte så udlufter abs af sig selv, så alt virker nu som det skal

Kommentér på:
Bremse problem

Annonce