{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Kan det være gearkasse {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en mindre skurrende mislyd for et sted foran i motorrummmet. Den kommer når jeg motorbremser, også ved ret lav hastighed. Men højere lyd ved højere omdrejninger eller ned ad bakke. Lyden forsvinder med det samme njeg træder på koblingen eller på speederen.
Min bil er en Renault med TCe motor fra 2010 og har gået 150.000 km.
Jeg er blevet nervøs for om det kan være gearkasse.-(..
Hvad tror I?
Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være gearkasse
  • #1   11. sep 2018 Det kan være lejeren i gearkassen der er slidt. men det kan også være kobling/svinghjul. Det ikke til at sige uden den bliver skilt af.

  • #2   12. sep 2018 Jeg ville starte med at se, hvor meget olie der er i gearkassen. De fleste biler har en oliepind til gearkassen, men ofte er den gemt bag andre rør, slanger og hvad har vi i motorrummet.


  • #3   12. sep 2018 #2 jeg har til dato ikke set en olie pind til gearolien på nogle af mine biler. Har kun set det på biler med Automatgear.

  • #4   12. sep 2018 Hej
    Tak for hjælpen. Har lige haft den forbi et værksted med speciale i renovering af gearkasser og de frikendte gearkasse, kobling og svinghjul. Det er en bøjle, som går imod ved trykket fra motorbremsen. Ikke det helt store heldigvis. smiley


  • #5   12. sep 2018 #2 en olie pind i gearkassen smiley har jeg til dd aldrig set , gemt bag rør slanger ? ps også sidder gearkassen jo ikke i motorrummet men under billen

  • #6   12. sep 2018 De enste jeg har set oliepind på er de gamle hydraulisk automatgearkasser. men aldrig på en manualgear.

  • #7   13. sep 2018 På forhjulstrukne biler sider gearkassen ved siden af eller under motoren.
    På flere af de biler, jeg har haft sidder der en olie pejlepind oven på gearkassen.
    Nogle har en bolt som kan skrues af og man kan f.eks. stikke en skruetrækker ind og på den måde se om der olie nok på gearkassen.
    Nogle har været lette at komme til, andre har været mere besværlige.


  • #8   13. sep 2018 De fleste manuel gearkasser. der sidder der en bundprop i bunden. og så halvt oppe på siden af gearkassen eller i enden,sidder der en skrue man tager ud. De tit ens med bundproppen. og så hælder man gearolie i ind til det kommer ud af det hul igen,og så er der det gearolie der skal være på den. Det sådan de fleste manuel gearkasser er lavet. så der er sjælden en decideret oliepind på dem.Det i hvert fald sjælden jeg har set det. og det ikke få gearkasser jeg har haft taget af igennem tiden.

Kommentér på:
Kan det være gearkasse

Annonce