{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

BMW - Opmærksom på ved motorskift? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har en E36’er med M43B16 motor. Jeg kan anskaffe mig en M50B20 fra en tilsvarende bil, men er der noget, som jeg skal være opmærksom på? Passer gearkasse og bagud fra den firecylindrede motor på den sekscylindrede? Er der andre ting, som jeg vil skulle være opmærksom på?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW - Opmærksom på ved motorskift?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
    #1   24. sep 2018 ja at du skal huske at melde det til skat, og få det godkendt smiley
    Husk pengepungen.
    Men gearkasse, kardan, diff, bremser, muligvis også noget ledningsnet i motorrummet smiley
    Nok billigere bare at skifte bilen ud


  • #2   24. sep 2018 Selvfølgelig skal det indberettes til skat, jeg har sgu slet ikke råd til, hvis det går galt smiley

    Men gearkasse, kardan og diff fra M43 passer ikke på M50?


  • #3   24. sep 2018 Motorstyring - ledningsnet med mere
    Polobjørn


  • #4   24. sep 2018 Du skal have skiftet udstødning, ledningsnet, styreboks, gearkasse(Final er ikke ens), bagtøj - altså mere eller mindre det hele. Selvfølgelig også motorophæng og bremser - derudover skal batteriet om i bagagerummet i teorien hvis ikke det allerede er.

    Så skal du have betalt afgift, håbe på at det hele bare spiller når du er færdig - så har du 2018´s dyreste 316´er som stadig kun er 15000 Kr. værd.

    Sagt på Dansk - find en anden løsning for dig og din pengepungs skyld. Jeg håber ikke det er den 316´er du har skiftet toppakning osv. på for kort tid siden..:)


  • #5   24. sep 2018 Det er skam den, Thomas, og den fejler ingenting.
    Jeg tror bare, at jeg må indse, at det er bedre/nemmere at sælge den og købe det rigtige fra start.

    Projektet kunne være sjovt og lærerigt, men det er bestemt ikke noget, som jeg umiddelbart har råd til smiley

    Tak for jeres svar!


  • #6   25. sep 2018 Ja det er altid svært når man gerne vil have noget hurtigere, men endnu sværere når man vil gøre noget hurtigere man har i forvejen. smiley
    Har selv haft en 318i som første bil hvor jeg pludselig skulle have en 318is motor i, skarpe knaster osv osv.

    Mit råd til dig - Nyd den bil du har nu og tag 1000-1200 Kr og smid på en konto hver måned. Efter 12 måneder har du 14-16000 kr og du kan sælge din 316i for måske 8-10000 Kr for at købe en 320/325i E36 Sedan for de penge. Derudover er du også ældre og forsikringen mere betalelig..:)


  • #7   25. sep 2018 Du har ret, Thomas.
    Jeg har flere gange tænkt over skarpere knast, bananmanifold, indsugning osv. men gået fra det, da jeg jo må sande, at en firecylinderede uanaet hestekræfter, aldrig bliver det samme som en række sekser.

    Pengene er små lige pt. grundet lejlighedskøb, så hvis anden bil skal anskaffes må jeg nok sande, at det bliver for pengene fra min lille firbenede 316’er.



  • #8   25. sep 2018 Set i bakspejlet er det sku også federe at eje en lejlighed som 21-årig fremfor en benzinsluger - jeg valgte den anden løsning som "ung". Hurtige biler, masser af ombygninger og penge der røg i kloakken. Har jeg fortrudt? Nej som sådan ikke - det var virkelig uforglemmelige tider. Men jeg havde da ønsket jeg bare havde brugt 50% af de penge på en hus/lejlighed dengang, men det kom senere..:)

    Inden du har set dig om har du en fed bil samtidig med lejlighed.. Nyd det! smiley


Kommentér på:
BMW - Opmærksom på ved motorskift?

Annonce